Gå til innhold

Fotografer i og rundt Melhus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
herregud.. jeg trenger raskere pc.. å leke med så store raw filer er en tolmodighets prøve...

 

 

slenger med 3 bilder.. 1 er redigert.. de 2 andre har jeg ikke gjort noe med uten en liten korrigering på fargetemperatur.

 

post-3088-1208886345_thumb.jpg

 

post-3088-1208886375_thumb.jpg

 

post-3088-1208886383_thumb.jpg

 

What a cutie! :dribble:

 

Lo godt av bilde nr. 2 hos devisor. Lurer på hvilket stativ som tilhører fjortisgutt med alt for mye penger :-P (i alle fall mer penger til fotoutstyr enn meg)

 

Who, me?!

 

I'm seventeen, and a halfe, almost!

 

Stilig hvordan dere alle har forskjellige tolkninger fra undersiden av elgseterbroa.

 

Tolkning:

Sille + Marius = Stativ = HDR = Liten tid til å redigere ett raw-bilde. Men får vel gjøre det når da...

DeViSoR = Ikke stativ = ikke HDR

 

Temmelig heftig kulehode på stativet til Mr. Olsen, ja. :) Har du ikke trådutløser btw?

 

Det funker det ja, tenkte å kjøpe noe brukbart når jeg først la litt i det, vet jo aldri når jamm bestemmer seg for å besøke trondheim (ja jeg ligger i løpetrening!)

 

Trådutløseren til D200 koster flesk, men nei, har ikke. Hvordan klarte du ser det på bildet?

 

fikk lyst på å anskaffe meg et slikt stativ selv da jeg så den i bruk. Så temmelig nyttig ut i forhold til det stativet jeg har.

 

Det duger som sagt, men er litt tungt, kanskje litt tungt for deg? :p

 

Bilde nr 2 syns jeg er temmelig vittig selv, men det er ikke størrelsen som teller hehe.

 

You don't know anything untill you have used it, big is best!

 

Har selv Velbon 600R, og må si meg veldig fornøyd med det i forhold til prisen. Er jo mange andre her på forumet som også anbefaler det. Mulighet for å fjerne midtsøylen på stativet ditt, og bruke det til makro, Mr. Olsen?

 

Når jeg bruker det til makro har jeg ikke brydd meg ved å sette stanga vannrett enda, har ikke trengt det, men er fullt og enkelt mulig ja.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Who, me?!

 

I'm seventeen, and a halfe, almost!

 

 

fjortis! :-) Jeg har selv for lengst sluttet å telle selv årene

Tolkning:

Sille + Marius = Stativ = HDR = Liten tid til å redigere ett raw-bilde. Men får vel gjøre det når da...

DeViSoR = Ikke stativ = ikke HDR

 

tolkning er vel bare en fancy måte å si at bildene ble forskjellige utifra valg, beviste eller ikke. :-) Motivet er vel overfotografert til de grader, men jeg synes dere fikk ganske bra resultater på tross av det. Likte spes etterbehandlingen på sepia-bildet

Lenke til kommentar
Who, me?!

 

I'm seventeen, and a halfe, almost!

 

 

fjortis! :-) Jeg har selv for lengst sluttet å telle selv årene

Tja, før eller siden begynner du å telle igjen, men da teller du ned. Bare vent til du er opp blant Tom, Amund, meg og alle andre dinosaurene på Akam. Det er dessverre kun en periode i slutten av tyve og starten av trettiårene en har tro på at en er tidløs.

 

Ellers mener du vel ikke at du er a "halfe", Mr.Olsen. A "calf" mener du vel??? Mr.Olsen har forresten forstått det jeg har ment hele tiden; kulehodet er ikke det rette stedet å spare på skillingen. Skal man så skal man. Jeg er glad jeg ikke har særlig behov for kulehode, sett bort fra på en evt. monopod. Da er ikke soliditeten så viktig som på tripod.

Lenke til kommentar

Ser jeg gikk glipp av en fotorunde ute her ja. Må følge litt bedre med her inne gitt.. :) Har vært der nede ved elva etpar ganger selv også, men endte opp med mer interesse rundt en av de andre bruene oppi elva.. Fikk også nettop kjøpt meg nytt stativ for sommeren og gleder meg til å få brukt det en del.

 

Mye bra bilder dere tar forresten... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...