ratm Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Jeg har noen spørsmål til alle dere som bygger/kjøper ny pc. Hva klarer dere ikke uten? Det jeg lurte på er hvilke programmer er det første dere instalerer. (Eks nytt OS, winzip, winamp, Adobe photoshop og lignede) Hvilke drivere dere oppdater. (Eks nye drivere til skjermkort og lignede) og eventuelle hvilke konfigurasjoner dere stiller på. (Eks nettverksinnstillinger og lignede=) Lurer på dette av ren nysgjerringhet På forhånd takk Lenke til kommentar
house Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 det jeg gjør er å installere i denne rekkefølgen [*] Innstallere win2k english dualCPU [*] innstallere display drivere [*] innstallere lyden min [*] innstallere Adobe photoshop [*] innstallere WinZip [*] innstallere winamp [*] innstallere Apache m/php/mysql [*] innstallere PHP-coder [*] innstallere Audiogalaxy [*] innstallere masse anna dill o.l Dette over er ett MUST =) Housey _________________ jeg er kuuuul -> www.gfx-hysteria.com [ Denne Melding var redigert av: house på 2002-01-05 18:52 ] Lenke til kommentar
jason Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Enkelt og greit WinComander 4.54 Lenke til kommentar
Milla Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Her er lista mi - fra grunnen av: [*]Win98 [*]Win2k [*]Advanced Server Så hiver jeg inn følgende i alle tre OS: [*]VIA-drivere, 4in1 osv [*]Office-pakken (og bort med Outlook Express) [*]Drivere til skjermkort og skjerm [*]ISDN-driver og config av Explorer/Outlook [*]Siste Service Pack og sikkerhetsoppdateringer [*]Driver og config av internt NIC [*]Mine favoritter [*]WinZip/WinRAR [*]Norton Antivirus [*]PQ Magic [*]Skriverdriver Resten er det litt hips om haps med, også har jeg en del jeg legger inn i bare et eller to OS. Administrative Tools bruker å komme tidlig inn i Win2k og AD :smile: I Advanced Server legger jeg inn tjenester som Active Directory, DHCP og DNS (Den ene maskinen skal snart å kjøre funksjoner som Router med NAT, RRAS ol.) Så må jeg vel bare si som det ble sagt over her - alt dette er et MUST :smile: Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hvorfor bruker dere ikke WinACE? Leser både Zip og RAR filer, samt ACE! Pluss at det er det beste programmet til å komprimere! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Hehe... Jeg bruker alle tre. Men rar for det meste. Bruker dere Winamp? Bruker musicmatch jeg. Herlig program. -OS -drivere -win-pakkeprogrammer -andre verktøy -nyttige programmer -programmer til "gledelig vinning" - som gjør meg "glad" f eks Musicmatch Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Lista mi er som følger OS! Dah! Sette opp TCP/IP så vi kommer oss på internet Laste ned drivere til Skjermkort, lydort osv. Instalere Skjermkort Installere Windows Commander Installere Lydkort Installere Via 4 In 1 Installere TV-Tuner Installere Nero BurninHell ++++ Lenke til kommentar
connect Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Joda... først legger jeg inn Linux SlackWare, Setter opp X, med rette drivere Setter opp lydkortet med rette drivere Setter opp (instalerer) XMMS, Setter opp GIMP, Legger inn XINE Legger inn Opera Legger inn Galeon Setter opp windowmanageren, wMaker Setter opp nettverk / I-nett Setter opp X-Chat med autoconnet eu.undernet.org og autojoin #linux.no Det skulle være det meste.. :smile: og så fortsetter jeg med det jeg vil.. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Enig med sosohal. Musicmatch synes jeg også er bra. Det kan konvertere fra MP3 til Wav dersom du skal ha brent en musikk-CD. De andre programmene har jeg ikke spesielt peiling på, da jeg har prøvd dem svært lite. Men som sagt....Music match er bra. 1. OS 2. Software oppkobling mot internett. 3. Nedlasting av drivere. (hovedkort, skjermkort, lydkort, firmware for brenner...evt. annet) [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-05 21:04 ] Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 og det kan du ikke gjøre med winamp....... :wink: _________________ [ Denne Melding var redigert av: SpACEmaN på 2002-01-05 21:05 ] Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 hehehe.... Vet ikke.... har prøvd Winamp SVÆÆÆÆÆRT lite. Det så faktisk ut som et ELENDIG program så jeg gidda ikke prøve det. Avinstallerte det tvert. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. januar 2002 Del Skrevet 5. januar 2002 Sant nok, men Winamp sin konverterer er langt på nær så god som den som er i musicmatch. Winamp har heller ikke noe særlig til musiclibrary. Damn..! Jeg får ikke mobilen til å virke, og nå som jeg har fått nytt deksel! Lenke til kommentar
Xane Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Quote: On 2002-01-05 21:09, Sveinl skrev:hehehe.... Vet ikke.... har prøvd Winamp SVÆÆÆÆÆRT lite. Det så faktisk ut som et ELENDIG program så jeg gidda ikke prøve det. Avinstallerte det tvert. hva var det du ikke likte ved winamp? det er jo bare laget for å høre på musikk med, og har mange kule plugins + vis'er. Lenke til kommentar
DigitalOverride Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvorfor konvertere mp3'er til wav i det hele tatt? wav filer tar jo stoor plass, og Nero fikser jo mp3 filer om til wav "on-the-fly"... Tok ikke hele poenget med den der, jeg. Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Vel... [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-01-06 12:23 ] Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Etter jeg har lagt inn Windows legger jeg inn driverne og setter opp nettverket/internett først, så tilpasser jeg Windows utseende til mitt behov. Andre må ha programmer som jeg legger inn: -WinZip (helst før drivene siden noen av disse er pakka ned) -Winamp -3DMark2001 :smile: -Opera -Office 97 -mekke snarvei til mIRC som ligger på en annen partisjon Ellers er det ingen fler "må ha" programmer, men det detter altids inn noen programmer mellom hver formatering :smile: _________________ Athlon MP 1,2GHz @1678MHz, 2,1V Taisol CGK760 EPoX 8KHA+ (volt og OCP-mod) GeForce DDR @150MHz/347MHz 512MB DDR @139,8MHz TB Santa Cruz WD WD400BB 40GB 4632 3DMarks [ Denne Melding var redigert av: Kamerat på 2002-01-06 12:42 ] Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Winamp er best til avspilling, men Musicmatch er konge til å srippe sanger og sånt (jeg bruker Musicmatch 7.0 registrert versjon) Sett opp Os først. så leger du inn driver, og så legger du inn de programmene du bruker mest.. Lenke til kommentar
Athlon Power Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Dette er min vanlige rekkefølge: Winme Nettverkskort. Deretter laster jeg ned alla de nyeste driverne til via abit lyd osv med min herlig ADSL tilkobling. Laster ned de nyeste progrsene som jeg trenger HEHEHE BobboZ Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 her er mi liste os drivere SPILL Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Først må jeg si at jeg syntes dette var en sånn passe uintresann "diskusjon" der mange av svarene som forventet var omtrent helt like, men når jeg først har rotet meg inn her kan jeg jo si til DigitalOverride at selv om du (og jeg) liker Nero er det ikke sikkert alle andre gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå