Gå til innhold

Soloppgang i november

steinj

Anbefalte innlegg

37605.jpg

37606.jpg

37600.jpg

Jeg endelig fått speilrefleks og interessen for fotografering er sterkt økende. Det er jo så mye å lære, men beste måten er jo å bli kjent med kamera og ta bilder.

Når det gjelder bildeteknikk og hvordan man komponerer bilder så trenger jeg tilbakemeldinger for å lære mer.

Her er 3 bilder jeg tok sist helg. Det er morgen, og sola har kommet frem. Disen ligger delvis over elva.

Håper på konstruktive tilbakemeldinger. :)

Stein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet syns jeg er litt tomt, og det blir litt mørkt i de mørke områdene på toppen. I tillegg er det litt mye å se på, litt rotete, for å si det sånn. Det er vanskelig å si hvordan bildet kunne vært gjort bedre, men det er absolutt ingen dårlig start, tvert imot!

Bilde to er litt for vanlig. Det er på en måte noe mange har sett tidligere, og det uskarpe strået som splitter bildet i to tar veldig mye oppmerksomhet. Syns ikke det har noe spesielt for seg, men det er min subjektive mening, og det er jo ikke meg du har fotografert for, det er deg selv, og derfor er hovedsaken at du selv mener det er et bilde som appellerer til deg selv.

Det tredje bilde skiller seg ut. Dette har noe for seg, og er en veldig stilig kulisse, til tross for at mange her antakelig vil slå ned på at det er utbrent i øvre venstre hjørne. Min personlige mening er at dette bildet ville blitt veldig, veldig mye bedre dersom det hadde gått en person over demningsbroen og vært konvertert til svarthvitt. Her har du noe, og dette er veldig bra!

Håper dette hjalp litt, selv om det ikke er det mest konstruktive jeg har bidratt med her på forumet. Lykke til med fotograferingen og last gjerne opp mer etter hvert. Det blir spennende å følge fremgangen din!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...