Yawa Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hei, igjen, jeg er ute etter ett program for å organisere bilder på en enkel og grei måte. Har noen tusen bilder, så må være ett program som kan jobbe lett med mange filer. Noen forslag? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvis du ikke ønsker å bruke penger, så kan FastStone Image Viewer være interessant. Et annet alternativ er Picasa. Hvis du vil bruke penger, så anbefaler jeg deg å se på ACDsee eller Photoshop Elements. Tom Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Last ned en demo av Lightroom så ser du om det er noe for deg. Jeg bruker nesten ingenting annet jeg nå. 95% av det jeg før gjorde i photoshop gjør jeg i Lightroom. Du har i tillegg gode muligheter til å sortere bildene dine. Raskt og enkelt er det også. Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 elements, er ikke det bilderedegering da? Har "Photoshop CS3 Design Premium". Er Elements mer avansert enn "Adobe Album SE"? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 elements, er ikke det bilderedegering da?Har "Photoshop CS3 Design Premium". Er Elements mer avansert enn "Adobe Album SE"? Ja, det er fordi Album utgaven ligger alltid et par versjoner bak. Tom Lenke til kommentar
korp Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) elements, er ikke det bilderedegering da?Har "Photoshop CS3 Design Premium". Er Elements mer avansert enn "Adobe Album SE"? Elements verson 6 kom akkurat ut. Dette er en videreutvikling av ADOBE ALBUM som ihvertfall jeg synes er bra. Den har også mange redigeringsfunksjoner. Edit: Eller mer riktig: Elements inneholder et videreutviklet ALBUM i tillegg til andre redigeringsfunksjoner. Endret 9. november 2007 av korp Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Da tenker jeg at jeg handler meg Elements i tillegg da. Takker for svar. Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 RAW bilder er jo ganske kjekke å opne og prøve seg litt med lys-effekter før du gjer dei om til JPEG format, så kanskje RAWshooter Essentials hadde vert eit alternativ? RAW Shooter Lenke til kommentar
El chico Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Last ned en demo av Lightroom så ser du om det er noe for deg.Jeg bruker nesten ingenting annet jeg nå. 95% av det jeg før gjorde i photoshop gjør jeg i Lightroom. Du har i tillegg gode muligheter til å sortere bildene dine. Raskt og enkelt er det også. Bruker Lightroom selv og er strålende fornøyd. De aller fleste bildene mine også blir bare redigert i Lightroom. Av og til tar jeg de inn i Elements hvis det trengs. Veldig bra program til sortering, arkivering, weblaging og printing. I tillegg har det gode muligheter for lys og fargejustering mm. Anbefales Lenke til kommentar
Yawa Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Leste litt om LightRoom, men tror jeg går for Elements. Fikk en følelse av at LightRoom ville passet bedre til meg hvis jeg hadde hatt et DSLR kamera, pga RAW funkjsjonene. Elements virka til å være mer min greie. Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå