olais Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk ei parkeringsbot sist jeg var i Sverige og lurer på om det er noen vits i å betale den. Om jeg ikke betaler, vil de da forfølge saken selv om jeg bor i Norge? Eventuelt, fins det metoder som gjør det lettere å slippe unna ettersom det er en svensk bot? . Lenke til kommentar
Swe Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ta en titt på denne listen: http://www.epcplc.com/authorities.php. Om parkeringsselskapet som har ilagt deg boten finnes der så kommer du nok til å få et surt krav fra disse parasittene før eller senere. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Parkeringsselskapet heter PS ParkSmart AB, Gøteborg. De står ikke på listen. Vil det si at det ikke kommer noen purring? Står at det må betales innen 8 dager. Hvordan er det best å forholde seg? Sende en skriftlig innvending og si at jeg hadde lånt bort bilen til noen andre den dagen, eller ikke gjøre noen verdens ting? . Endret 9. november 2007 av olais Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hvordan er det best å forholde seg? Sende en skriftlig innvending og si at jeg hadde lånt bort bilen til noen andre den dagen, eller ikke gjøre noen verdens ting?. Å bare betale har tydeligvis ikke falt deg inn i det hele tatt?!? Lenke til kommentar
Swe Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Parkeringsselskapet heter PS ParkSmart AB, Gøteborg. De står ikke på listen. Vil det si at det ikke kommer noen purring? Står at det må betales innen 8 dager. Hvordan er det best å forholde seg? Sende en skriftlig innvending og si at jeg hadde lånt bort bilen til noen andre den dagen, eller ikke gjøre noen verdens ting? . Tja, man vet jo aldri, det kan jo tenkes at de har en annen avtale med noen om inndriving av parkeringsbøter fra utlandet, men risikoen er i hvert fall betydelig mindre, vil jeg si. Å påstå at du har lånt bort bilen spiller fint liten rolle for parkeringsselskapet. Korriger meg om jeg tar feil, men som eier av bilen er du vel objektivt ansvarlig for parkeringsbøter på denne, i motsetning til f.eks. fartsbøter og denslags. Lenke til kommentar
petterpann Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Dersom du ikke vil betale den, så ikke betal den. I værste fall får du bare regning i posten med purregebyr på 50 kr. Da råder jeg sterkt til å betale den. Lenke til kommentar
olais Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Å bare betale har tydeligvis ikke falt deg inn i det hele tatt?!? Aldri i verden. . Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Fått bot i sverige. Tok nesten to mnd før purringa kom. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 jeg ville ventet til purringen kom, så betalt denne. Det er en god sjanse for at det aldri kommer noen purring... Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har fått parkeringsbot de 4 siste gangene jeg var i sverige! Den første for ett år siden! Har ikke sett noe purring eller noe annent krav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå