:Francis: Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Tok dette bildet i oktober på en liten tur til Oslo. Synes det gjorde seg godt i kvadratisk format. Kamera: Nikon D80 Objektiv: Nikkor 50mm f/1.8 Blender: f/11 ISO: 100 Lukkertid: 1/50s Hva synes dere? Funker det, eller er det bare ett av mange slike bilder? Francis EDIT: Glemte å skrive inn lukkertid Endret 9. november 2007 av :Francis: Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 10. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 er det bare ett av mange slike bilder? Mye tyder på det... Får prøve meg på noe litt annerledes neste gang Francis Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 10. november 2007 Rapporter Del Skrevet 10. november 2007 Jeg syntes faktisk bildet fungerer meget bra på visse punkter. Kvadratiske bilder har jeg alltid syntes meget godt om, det gir en helt spesiell følelse. Bildet i seg selv vil kanskje ikke virke som det mest spennende for mange, men da jeg satt og så litt på det så er det jo ganske så hyggelig. Komposisjonen i bildet inkluderer så mye, menneskene som går nedover gaten, de fargede flaggene, byen og de fargerike trærne. Det er rett og slett så mye å se på i dette bildet. Mange ganger kan det oppleves som forvirrende, men i dette tilfelle syntes jeg det fungerte. Så jeg liker definitivt dette bildet, mest på grunn av komposisjonen og utsnittet. Veldig bra Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Syntes dette bare ble eit av mange andre sånne bilder! Eit sånt bilde kunne blitt tatt med hva som helst kamera! Sorry mate. Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Blir ikke det litt som å si at et bord kunne vært snekret med en hvilken som helst hammer? I utgangspunktet virker det som "bare ett av de bildene" men som en annen sa her, det er mye å se på. Slenger med ett av mine bilder fra samme gate, bare litt lenger nede. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Det bildet ditt i første post syns jeg var ganske behagelig å sitte å kikke litt på. Syns også det er moro å sitte å se litt på "detaljer" inne i slike bilder. kvadratisk format og sånt har jeg ikke noe forhold til, og jeg hadde sikkert ikke lagt merke til det om det ikke ble påpekt. Det andre bildet syns jeg bare var kjedelig. Lenke til kommentar
ColaDranker Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 pybalto De to bildene er fra forskjellige folk. Jeg la inn mitt fra samme gate mest som et eksempel på at bilder kan være svært forskjellige selv om de er på omtrent samme sted. Jeg tok et bilde fra omtrent samme sted som trådstarters også, og tro meg. DET ble kjedelig det:) Ikke mye som skjedde så pass tidlig om morgenen der, men jeg likte lyset. Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Ok, ser det nå. Litt uvanlig at flere legger ut i samme tråd i kritikken, om det da ikke er en samletråd da- Så jeg la ikke merke til det da jeg postet. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Takk for konstruktive tilbakemeldinger Er det noe dere kan anbefale å ha i bakhodet til neste gang jeg skal fotografere i byen? Jeg synes nemlig det er vanskelig å få bybilder spennende. Francis Lenke til kommentar
DHM Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Takk for konstruktive tilbakemeldinger Er det noe dere kan anbefale å ha i bakhodet til neste gang jeg skal fotografere i byen? Jeg synes nemlig det er vanskelig å få bybilder spennende. Francis Har lest et par punkter om bybilder, må bare tenke hvor mange jeg husker (ingen garanti for at det er riktig det jeg skriver nå !). - Lite folk. Du må ut tidlig ! Lite folk, om det skal være no folk bør det enten være små barn eller gamle folk. I gamle folk mener jeg skikkelig skrukkete gamle. Litt vanskelig å finne på denne tida av døgnet, ellers kan du bare finne noen tomme gater. - Annet perspektiv. Bildet ditt er tatt i normalt perspektiv. For å få mer spennende bildet, ta bilder fra vinkler vi ikke er vandt til å se. Det er sjeldent at normal perspektiv bilder gjør seg. Lenke til kommentar
Marthe-Ma Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 I bybilder er det ofte viktig å finne noe særpreget. En spesiell person eller bygning kan ofte gjøre seg godt. Jeg har aldri helt fått dette til selv, fordi du skal være ganske observant hvis du skal få øye på slike motiv, men jeg har sett mange bilder av folk som virkelig har fått til gode blinkskudd. Ellers syntes jeg DHM sine tips virket veldig logiske. Det å finne en vinkel som folk ikke er vant til å se er nok spesielt viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå