E7ite Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Er ikkje dette type kjeks som uansett er full i palmeolje? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Det kan jo også endre seg. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Var nylig i Spania selv (se Datasmurf sin post) og der var det dinosaurkjeks å finne på butikken. Tviler på at det blir noe mindre palmeolje i kjeksen hvis ikke forbrukerne slutter å kjøpe produkter med palmeolje. Det europeiske markedet flommer over av palmeolje-produkter som selger som hakka møkk; hele Europa sitter jo og dytter i seg palmeoljebomben Nutella. Ikke at det gjør noe å spise palmeolje en gang i blant. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Nei, en gang i blant er det helt greit. Og jeg er rimelig sikker på at vi har nok av palmeolje i produktene våre her til lands også, kanskje ikke i de mest vanlige og "norske"; men har funnet det i flere "utenlandske" produkter på større dagligvarekjeder, hovedsakelig Bunnpris Gourmet og Meny. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. mars 2013 Del Skrevet 26. mars 2013 Palmeoljen er en svøpe vi ikke blir kvitt før gjennomsnittsforbrukeren er villig til å betale 10 kroner mer for at maten ikke skal drastisk øke sannsynligheten for diabetes, hjerteinfarkt og kreft. Det er åpenbart en for høy pris å betale for det. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 20. juni 2013 Del Skrevet 20. juni 2013 For de som savner Dinosaurkjeks så ramla jeg over denne her. http://www.chockies.net/LU-Dinosaurus-with-dark-chocolate-225-g 3€ er omtrent 23kr, ikke ille. Spørs helt på frakten da. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Vel, man må bestille minst 12 pakker om gangen, siden det minste man kan kjøpe for er €35, så med frakt og slikt, ender det opp på €44.37, eller rundt 355 kr, noe som er litt vel dyrt for nytelsen kjeksen frembringer. Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Omtrent 30 kr boksen er da ikke ille. Er vel omtrent det det hadde kostet i butikk uansett? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 21. juni 2013 Del Skrevet 21. juni 2013 Joda, men jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å klare og spise opp 12 pakker kjeks før de blir dårlige. Jeg har hatt en pakke dinosaurkjeks siden september i fjor som jeg fortsatt ikke har klart å spise opp. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Lenge leve Spania! 1 Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Med så mange dinosaurkjeks-elskere stappet sammen i en enkelt tråd, så risikerer jeg sannsynligvis å bli offer for en gedigen heksejakt. MEN jeg må ærlig innrømme at jeg personlig aldri har likt dinosaurkjeksen noe særlig. Denne kjeksen er jo fryktelig tørr... Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Ikke tørrere enn annen kjeks? Jeg synes de på tørrhetsskalaen står sammen med Tom & Jerry-kjeks, Gjende, Ritz og diverse saltkjeks fra Sætre. Bokstavkjeks er for eksempel enda tørrere. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 15. oktober 2013 Del Skrevet 15. oktober 2013 Er ikkje dette type kjeks som uansett er full i palmeolje? Nja. Man kan jo si det, men smaken er likevel god Når smaken er så himmels så tror jeg ikke at du tenker på hva som er i kjeksen. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 21. mars 2021 Del Skrevet 21. mars 2021 Savn - fremdeles umulig å få fatt på i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå