Gå til innhold

register feil kommer opp hele tiden, ødelagt hardware?

Anbefalte innlegg

Har innstalert xp, det endte i "registry_error" prøvde et par ganger til uten den helt store suksessen...

Win98 har eg innstalert en god del ganger, det får eg innstalert men når eg skal legge inn programm som f.eks. office 2000 får eg feilmeldinger om ett eller annet problemer med registeret.

Siden register problemer har dukket opp med både winxp og win98 så er det vel ikke software problemer?

Kan jeg ha gjort noe galt i bios, trenger jeg oppdatert bios? er det hardisken det er noe galt med ?

Saken gjelder:

Abit kd7 m/integrert lydkort og nettverks kort

Gforce 3 ti 200

256 mb pc 2700 ddr ram

maxtor 40 gb hd

amd xp 1700

Et spm til : Hva mener bios med unknown cpu type?

Håper på at noen smarte hoder der ute vet svaret på mine problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta og repartisjoner og formater på nytt, legg så inn xp. Registry feil skyldes virus, programfil eller unødig tukling i registeret (kjenner meg godt igjen her :oops: )

Prøv og se om det hjleper ellers klokk ned allt, pass på at du bruker RIKTIGE drivere, altså xpdrivere i xp (2000drivere kan også brukes men det blir jo litt tvilsomt...). Pass også på at alle programmer støtter xp, tror ikke nav versjoner før 2002 gjør det f.eks...

Lenke til kommentar

Sansynligvis skyldes dette at FSB-fekvensen ligger på 100Mhz isteden for 133Mhz. Dette fører til at CPU'en din går med lavere hastighet enn det den er laget for.

Er ikke helt sikker på hvordan dette forandres på ditt hovedkort, men etter det jeg kunne se i manualen jeg fant på nettet så kan du justere dette manuelt inne i BIOS.

Les manualen så finner du sikkert ut av det :)

Lenke til kommentar

Da har jeg ingen ide...

Har du funnet ut av "unknown cpu type"?

Alastor:

En systemfrekvens (fsb) på 100 istedenfor 133 kan ofte gi ustabilitet og mange rare feilsymptomer. Når det samtidlig var problemer med "unknown cpu type" så antok jeg at dette kunne være problemet siden man ofte får en slik feilmelding hvis fsb er 100 istedenfor 133.

Lenke til kommentar

Hypsilofodonten

http://www.computing.net/windows2000/wwwbo...orum/42936.html

Kanskje noe feil instillinger i bios som er årsaken til register feil.

0x00000051 REGISTRY_ERROR

Typically occurs when the Registry is badly damaged or the system is unable to read the Registry files due to a hardware or software problem.

Ville sett alt i bios til det som produsenten annbefaler det skal være for å få en stabil pc.

Du kan og prøve med en bios oppdatering eller clear cmos.

Lenke til kommentar

Fikk oppdatert biosen etter eg snakka med en fyr i går, nå finner biosen riktig prosessor og det ser ut som om innstalasjonen av xp går litt bedre men det plomper opp feilmeldinger fortsatt. Flere ganger under innstalasjonen kom det frem "could not load the innstalations files from cd rom, please contact your hardware vendor", det samme skjedde med floppyen, så kom det opp feil med "systemet".

Og nå fryser xp setupet seg når det skal slette "tempoary files used for the innstalation"

Lenke til kommentar

Hjelp...

Måtte restarte setupet, det endte med at jeg måtte kjøre "win repair"

som igjen endte med den samme feilen eg har hatt tidligere nemlig: Windows detected a error, system has been shut down to prevent damage to your computer. REGISTRY_ERROR

Jeg begynner og bli passe frustrert nå, nå er biosen oppdatert og alt..

Tydligvis har jeg en hardware feil? ikke vet jeg..

Noen innstillinger i bios som er gale?

Noe hardware som ikke er montert årntlig ?

Sier bare en ting ... HJELP jeg har ikke fjerneste peiling over hva som kan vere galt...

Noen som har ?

Lenke til kommentar

Hmm, veit ikkje kor langt du kommer under installasjonen ? Men vist du får ein blue screen med den erroren. Vurder å sjekke opp rammen. Eventuelt sett opp cas'en. Og prøv igjen. Hadde samme feilen ein gang. Satte cas'en opp og plutseleg virket alt. Viste seg at rammen eg hadde kjøpt som skulle tåle 2cas ikkje klarte det så eg måtte sende den inn og få ein ny brikke.

Lenke til kommentar

hd er helt ny, samtlige deler er nye. oppdatert bios har eg og gjort.

En som snakket om cas`s her ? ka er "cas" ?

Men, maskina virker ikke 100% med win98 heller, mye feil med register osv.

De siste gangene har xp hengt seg når den holder på med registrering av komponenter.

Det er jo ikke så mye feilkilder, enten hk (som har lan og lyd integrert), hd (maxtor 40gb ny) , bios eller cdrom ?

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg endel scenarioer her... Underdimensjonert/billig psu? eventuelt dårlig press/dårlig kjøle ribbe, noe som igjen forårsaker for høy temp... Har du prøvd med en annen hardisk, minne brikke osv... Rett og slett foreta feilsøking, man kommer vanligvis ikke langt ved og prøve å innstallere Windows på ny, når det har slått feil første gangen :) Dette er bare noen av mine umiddelbare reaksjoner på de symptomene du får, du får gi tilbakemelding på hva som skjer når du leker deg med innstillinger osv...

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...