Gå til innhold

Trenger litt hjelp av kjøp av skjermkort!

MysticoN

Anbefalte innlegg

Jada, jeg vet.. "atter en post om hjelp hvilken GPU skal jeg kjøpe" :p Men er såpass lenge siden at jeg har sett på skjermkort no at bestemor har vel mer peiling på slikt enn jeg pr dags dato. hehe

min hardware:

RAM: 3 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB

MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer

PSU: MIST, 600W

som dere ser så har jeg er veldig udatert skjermkort, og siden det nærmer seg jul har jeg ikke alt for mye penger å bruke.. Det eneste jeg "krever" er at det støtter DX10 og er Gainward. har selv sett litt på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335100

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøp heller 1950 PRO som er billigere og bedre. Eneste 8600GTS har som ikke 1950pro har er DX10, men skjermkortet er for dårlig til å kjøre eyecandy uansett.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Post...mp;qpid=9876041

Forum -> Replying in Trenger litt hjelp av kjøp av skjermkort! - Diskusjon.no

som jeg sa.. skal ha et kort som støtter dx10, og det MÅ være Gainward (XfX går vel også bra) men nei takk til alt som har med Radeon:D

Lenke til kommentar
Om du ikke tar 8600GTS kortet så er neste kort som støtter DX10 8800GT prismessig. Lenke.

De fleste 8800GT kortene er identiske bortsett fra at noen er klokket, noen har litt annen kjøling og bundle

Anslår at 8800GT yter ca 2x bedre enn 8600GTS i de fleste applikasjoner.

takker for svar. regner med at jeg går for ett Gainward Geforce 8800 GT 512 MB. var ikke så stor pris forskjell.

Så at det var snakk om at det skulle komme noen "billig" DX10 kort snart. har de kommet, vist ikke når kommer de? det vil vel presse prisene på div gpu.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...