DementedAlbino Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jeg startet en tråd her for få dager siden angående ny pc til rundt 5500, men nå viser det seg at jeg får den delvis sponset og kan strekke meg til rundt 10 000, maks 10 500. Maskinen må kjøpes hos komplett eller mpx. Litt spesielle krav til den som hjelper meg å betale her, men er jo bare å bøye seg å velge en av disse butikkene da. Maskinen vil bli brukt til det meste, men meget lite til spilling, og det få den blir brukt til spilling blir nok FM eller andre spill som ikke har de helt store kravene til grafikk. Vil bli brukt både på skolen og hjemme, Angående PC-en har jeg en del krav, og er nettopp det som gjør det så utrolig vanskelig å velge maskin. -Blåtann -Webcam -Kortleser .14,4" eller 15,4" skjerm, helst førstnevnte. -Lavt støynivå -Bra batteritid, 3.5+ -n standeren på trådløst. -Så bra pc som mulig til denne prisen Har sett litt på denne hos komplett, men er åpen for forslag om dere har noen bedre å komme med til denne prisen. Endret 18. november 2007 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Noen som kan hjelpe meg her? Hadde i grunn bestemt meg for å gå for PC-en jeg linket til, men den ser jo ikke ut til å komme på lager med det første. Blir bare utsatt gang på gang så trenger da ett bra alternativ. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Går bittelitt over budsjett, men kan kanskje vurderes? Acer Usikker på batteritid på denne, kan heller ikke love noe om støy, men komponentene er ikke de verste når det gjelder varmeutvikling så jeg regner med at det er ok. Endret 18. november 2007 av zonko Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Ja den ser jo bra ut den også, men har vel ett dårligere skjermkort enn på maskinen fra Asus, samt den kommer uten mus og bæreveske. Takker for tipset ihvertfall:) Lenke til kommentar
DisturbedMet Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Noen som kan hjelpe meg her? Hadde i grunn bestemt meg for å gå for PC-en jeg linket til, men den ser jo ikke ut til å komme på lager med det første. Blir bare utsatt gang på gang så trenger da ett bra alternativ. Jeg har bestillt PC-en du linker til og ergrer meg en del over ventetiden jeg og selv om det ikke haster for min del da. Synd at du er nødt til å bestille på komplett da denne maskinen ikke koster mer enn 9 682,- på amentio. Er jo nesten en høvding i forskjell det! Det finnes forresten en oppgradert version av denne maskinen og, til et par lapper mer. Forskjellen er vel i hovedsak bedre prosessor. Jeg kan komme tilbake med erfaringer når jeg får maskinen om dette er ønskelig. Endret 18. november 2007 av DisturbedMet Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 18. november 2007 Forfatter Del Skrevet 18. november 2007 Har bestilling inne på Asus modellen selv, så venter i grunn bare på at den skal komme på lager. Saken er at det er begrenset hvor lenge jeg ønsker å vente, og hadde hvert greit å fått en bekreftet dato. ps.no hadde jo bekreftet dato 17.11, men er nå endret til 28.11 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 I følge prisguiden har nå komplett 50 stk på lager, mens hos komplett står det fortsatt ubekreftet 17.11... Vill ha denne PC-en nå, så håper der kommer på lager snart:) Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 jeg må nok si meg enig i zonkos forslag. Du sier du ikke vil bruke maskinen til å spille, maskinen du linker til har et bra grafikk kort( bra = strømsluker) og et 6 cellers batteri (6 celler = toppen 1 time tipper jeg) maskinen zonko linker til har integrert grafikk kort (intel = bruker ikke strøm nesten i det hele tatt) får ikke oppgitt noe batterinfo på denne, men kan ikke tenke meg at det er så lite som 6 celler...sikkert mer. tror nok heller ikke den støyer så mye, igjen på grunn av grafikk kortet. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) https://prisguiden.no/product.php?productId=84791 Denne PC-en har bedre CPU (to modeller over), og veier ca 200 gram mindre enn ASUSen. Det eneste ASUSen er bedre på, er skjermkort. Når dette derimot ikke er viktig for deg, ville jeg avbestilt den ASUSen så fort som mulig, og kjøpt den HPen. HPen er i tillegg lavere priset (over tusen kroner billigere), og er på lager overalt! edit: Evt. denne. Ytelsesmessig har den i tillegg til 120gb hdd, alle ulempene med de to andre maskinene. Fordelen er derimot at den er mye lettere (300 gram lettere enn HPen, og dermed en halv kilo lettere enn ASUSen). Endret 19. november 2007 av Innos Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Nå er ikke den å oppdrive i de to butikkene jeg kan handle i, og mangler en del av tingene jeg vil ha med på maskinen. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Var nok litt for rask på avtrekkeren der, trodde det bare var ting du kunne tenke deg å ha med, ikke krav. ASUSen passer nok fint da, du får jo i tillegg med bæreveske og mus. =) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Siden den ikke ser ut til å komme på lager hos komplett, velger jeg heller å se i andre butikker i tillegg når jeg nå skal se etter pc. Hvordan er Compal IFT00 fra multicom, er det noen som har erfaringer med denne? Er det noen PC-er i dag som kommer uten den blanke skjermen? Lenke til kommentar
DisturbedMet Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Siden den ikke ser ut til å komme på lager hos komplett... Jeg snakket med Amentio idag, der jeg har bestilt maskinen. Jeg ba selgeren om å sjekke når disse maskinene kommer til importøren. Svaret jeg fikk var at de mest sansynlig kom den 28.11.07 da produsenten hadde oppgitt denne datoen UTEN å merke den som "ubekreftet". Med andre ord så blir maskinen sendt i posten til deg og meg den 28 november. Endret 21. november 2007 av DisturbedMet Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. november 2007 Forfatter Del Skrevet 21. november 2007 (endret) Om 28 er datoen er det jo ikke noen krise å vente litt til, men samtidig så virker Compal IFT00 som å være en maskin som har akkuratt det samme som asus, men til en lavere pris. Får riktignok ikke med mus og bæreveske, men det er ikke største prioriteten. I tillegg kan en velge mellom 6 og 9 cellers batteri, og begge disse vil vel han en del bedre batteritid enn asus sin maskin. Hvem hadde trodd det skulle være så vanskelig å kjøpe seg ny laptop Endret 21. november 2007 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. november 2007 Forfatter Del Skrevet 29. november 2007 Fortsatt venting på maskinen jeg vil ha, så om den ikke kommer på lager nå den første må jeg nesten gå for en annen maskin. Hva tror dere om denne? Får ikke med -n på trådløse delen da, men sparer jo en del på pris, og da får jeg heller klare meg med -g. Så hva tror dere om PC-en jeg linker til her kontra asus modellen jeg har vurdert tidligere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå