leifeinar Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) har bitt meg merke i G31 chipsett soim gir 1333fsb, det er fremtidsretta, har pci-e 16 spor. og det er billig. for 1000,- får man hovedkort og 2400XT, for 1050,- hovedkort og 2600pro og 1300 for hovedkort og 2600xt har litt tro på gigabyte sitt, de bruker og ha så utrolig fleksible bioser når det kommer til undervolting 0,5V som standar. som et exempel kjørte jeg min x3210 passivt på 1,06V. på den volten klokker den til 2,66ghz. så at den hadde fungert fint på 0,9V eller lavere på stock hastighet er jeg ganske sikker på. G31 i prisguiden ECS G31T-M de linker til best pris 50 dollar:) alltså 250 kr så tester det så utrolig bra, men mangler den flexible biosen som jeg antar gigabyte kortet har Endret 18. desember 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har ogsp sett på G31-serien, men har funnet ut at G33 er enda mer spennende, dog dyrere. Liker og Gigabyte, men av mange andre grunner - blant annet er de flinke mtp. tilkoblinger etc, og da spesielt inkluderingen av SPDIF. Liker og at Gigabyte skiller seg ut med bl.a. Realtek ALC889A codec. Sammenlikning @ Komplett http://www.komplett.no/k/kcp.aspx?sku=339327&sku=337835 Andre fine Gigabyte mATX-kort kommer snart i form av 630i serien, som er meget godt utrystet til HTPC bruk. Kjekt med: - SPDIF - IEEE1394 - eSATA Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) vil man ikke få disse features ved eksternt lydkort? Endret 9. november 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 SPDIF - joda... Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 mente jo ikke at man fikk esata og firewire med lydkort nå vi snakker komponenter. ser at intel har sluppet et Quad 45nm på 2,0ghz, skal ikke gjette for mye men vil anta at denne et stabil på under 0,8V. må jo være utrolig fin htpc prosessor. da produseres det ikke mye varme..... har p5k-vm nå mend en x3210 i htpcn og det irriterer meg faktisk en del at jeg ikke får undervolta mere enn de 1,06V jeg får. hadde faktisk bestillt det G33 gigabyte kortet, men forandra ordren til asus kortet etter og ha lest om minne devider som ikke kjørere 1:1 på gigabyte kortet. nå angrer jeg faktisk litt Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) har fått meg et gigabyte kort nå, som tillater undervolting så det holder. har en forsåvidt meget varm X3210 B3, som viser helt nye sider ved rett tilpassa volt. har egentlig minimalt med luft sirkulasjon. og satt en schyte ninja bare rett oppå den gamle pasten og den sitter ikke fast så det hele ligger jo minimalt til rette for passiv kjøling. men bra uansett bildet er tatt med Quad F@H. skifter emnetittel i 1ste post, så folk kan poste sine resultater. hadde vært arti og sett litt hva divere cpu klarer Endret 18. desember 2007 av leifeinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå