Tønderbørd! Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Skal ha meg et trådløst nettverk over 700m fri sikt Tenkete meg 22Mbps fra DLink. Noen som har peil på hvor bra antenne jeg må ha. Har sett en parabol hos Elfa på 18dB, de har forresten et bra utvalg iWLan antenner nå. Noen som vet hvor mye mer rekkevidde jeg får ved dobling av effekten (6dB)? Lenke til kommentar
lobo007 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 På 700m trenger du mest sannsynlig ikke så mye effekt som 18dbi engang. 12-14dbi antenne burde holde. Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 Hva med en slik antenne?? Virker bedre enn den gamle 9db antenna.....200m Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 Den der bedre enn en 9dB antenne?? Ok, jeg har ikke prøvd så jeg vet ikke. Noen som har prøvd noe hjemmelagde Blikkboks eller parabol antenner og fått noe rekkevidde på disse? Lenke til kommentar
shortCut Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Ja, det ble faktisk mye bedre. Har du sett inni en sånn liten 9db panel antenne? Er jo bare en liten firkanta plate inni der?? Skjønner godt at en Pringles boks gir bedre uttelling ja :smile: Lenke til kommentar
mascot Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Den der bedre enn en 9dB antenne?? Ok, jeg har ikke prøvd så jeg vet ikke. Noen som har prøvd noe hjemmelagde Blikkboks eller parabol antenner og fått noe rekkevidde på disse? Blikkboks er veldig bra. Fått opp 11mbps link over 5 km gjennom et par trær. Blikkboks mot 21 dbi grid Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 5. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2003 Tja da er det vel bare å bestille Kort da å begynne å snekre antenne Tenkte meg D-Link sitt 22Mbit system. Noen som har prøvd dette og har noen synspunkter? Det er jo ganske rimelig og testet ganske bra hos DinSide. Lenke til kommentar
jonnyzapper Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Har diverse D-Link utstyr. Bra ytelse/rekkevidde. Har installert 4X Beta Firmware/Drivere som gir enda bedre hastighet. I praksis opptil 12Mbits i motsettning til vanlig 11Mbits utstyr som kanskje gri ca 4Mbits i praksis. Tydlig at fri sikt er gunstig. Har forsøkt å oppnå signal gjennom noen vegger på 70 meter med blikkboksantenne men det ble litt for tøft. Blikkboskantenne o.l. er billig å lage men antennekabel er litt dyrt dersom du trenger litt lang kabel av god kvalitet. Husk bra kabelkavlitet ved lange kabler for å unngå for mye kabeltap. Kan skaffe D-link utstyr rimelig. Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Ser at D-link påstår å rekke 400m utendørs på sine kort. Noen som vet hvilke kort som har høyst ut-effekt og best følsomhet på mottak. Altså lengst mulig rekkevidde? Lenke til kommentar
mascot Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Se http://freenetworks.org/moin/index.cgi/Rec...eiveSensitivity for en oversikt på diverse kort.. Lenke til kommentar
Tønderbørd! Skrevet 14. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2003 La oss si jeg har et 22MBps accesspunkt og et 22MBps kort. Hvis jeg kopler meg opp med et 11Mbps kort, vil hele nettverket falle ned til 11? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå