Gå til innhold

[Løst] Kjæresten min mistet ringen sin. Nå trenger jeg hjelp til å finne den =/

Anbefalte innlegg

Hei :ermm:

Kjærsten min og jeg var på ferie når plutselig ringen hun fikk av meg var borte :( Hun fikk den i gave oss meg :cry:

Ringen ble kjøpt for ca 1 år siden, men dem vi kjøpte den oss er nå lagt ned....

Den eneste ledetråden jeg har er dette bilde av ringen:

post-60467-1194563108_thumb.jpg

Edit: Noen som vet hvor jeg kan skaffe noe lignende / samme type ring ?? :cry:

Takk for all hjelp

Endret av The Nomad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han vil kanskje ha tips om hvordan han kan få kjøpt en ny identisk ring?

Hvis du kjøpte ringen hos en kjede, har kanskje en annen butikk muligheter til å gi deg info om hvordan du kan skaffe en til?

som en nødløsning kan du jo ta med bildet til en gullsmed, og se om de har en lignende ring el kan få laget en ny.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Han vil kanskje ha tips om hvordan han kan få kjøpt en ny identisk ring?

Hvis du kjøpte ringen hos en kjede, har kanskje en annen butikk muligheter til å gi deg info om hvordan du kan skaffe en til?

som en nødløsning kan du jo ta med bildet til en gullsmed, og se om de har en lignende ring el kan få laget en ny.

Kjøpte ringen oss en forbruker som "drev" en bedrift på qxl, men får ikke tak i han lenger. Ringen selv kostet nermere 2800 kr. ( ny å importert fra USA )

Lenke til kommentar

Vet du hva slags materialer den var laget av, hvitt gull eller sølv? Er stenen en diamant, eller er det en opal? Er det små diamanter rundt, eller er det bare den biten som holder stenen på plass? (Vanskelig å se på bildet.)

Sjekk mailboksen din om du finner evt. korrespondanse med selgeren, og se om du finner flere opplysninger der.

Lenke til kommentar
Vet du hva slags materialer den var laget av, hvitt gull eller sølv? Er stenen en diamant, eller er det en opal? Er det små diamanter rundt, eller er det bare den biten som holder stenen på plass? (Vanskelig å se på bildet.)

Sjekk mailboksen din om du finner evt. korrespondanse med selgeren, og se om du finner flere opplysninger der.

Hei

Ja det var hvitt gull også var det en blå safir inni. 0.13 trur æ det sto på karat. ( husker ikke om det var gullet eller om det var stenen inni som var 0.13 ) Sto også at den var importert fra USA om det hjelpe.

Skal ta å dobbel sjekke en gang til det med mailen

Lenke til kommentar
Er det en blå stein i midten og hvite steiner rundt? For jeg vet de har noe sånt på Bjørklund, men er usikker på om de hvite steinene er diamanter eller zirconia.

Skal ikke si helt sikkert, men om det er noe av samme type ring så er egentlig det alt jeg søker. Må få ordna det før jul. Tenkte dette skulle være en julegave =)

Lenke til kommentar

Hva med denne?

http://www.bjorklund.no/bjorklund/product_...l.jsp?oid=23933

Eller denne?

http://www.bjorklund.no/bjorklund/product_....jsp?oid=224378 (dyrere enn den første).

Enklere, fra Thune

http://www.thune.no/produkt/278_Hvitt_gull...px?kategoriid=3

Lite tips hvis du skal ut og lete i butikker: Selv om den ringen hun hadde kanskje var en forlovelsesring i USA, så ikke spør om forlovelsesringer i norske gullsmedbutikker... Her er de nesten alltid bare glatte uten noe særlig dikedarier. Norske gullsmeder har jo sånne fine diamantringer også, men ikke under merkelappen forlovelsesring. (Fikk jeg fortalt av en kompis som trålet Oslo etter det han anså som forlovelsesring, etter noen år i USA...)

Lenke til kommentar

Norge og USA har forskjellige tradisjoner når det kommer til forlovelsesringer. I USA er det vanlig med at bare kvinnen får ring, og at det skal være diamantring. I norge har det egentlig vært mest vanlig med enkle ringer (som likner på gifteringer) til både han og henne, og forlovelsesringene brukes også ofte ("om igjen") som gifteringer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...