jsol Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hei! Har bestilt et Asus 8800GT kort ettersom det virker svært godt med tanke på ytelse/pris. Sitter på et rimelig lusent system fra før av med en amd 64 3800+ og 2 gb ram. Har XP Hvor mye vil dette gå utover skjermkortet sin performance? Over 40-50%?? Har tenkt å bestille en Quad Core prosessor etter jul sammen med et nytt hovudkort. Vil PC-en med amd 64 3800+ og 8800GT takle nye spill noenlunde bra ( snakker Call of duty4 osv. ) frem til jeg får bytta ut komponenter? ASUS GeForce 8800GT 512MB GDDR3, (EN8800GT/G/HTDP/512M) 1709,- Amentio QUAD6600 2,4GHZ prosessor til 1800,- ( vil nok synke i pris etter nyttår! ) Endret 9. november 2007 av jsol Lenke til kommentar
AssMan2003 Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Hei Jeg sitter på nesten identisk system. AMD X2 3800+, 4 gb ram og et Asus EN8800GT (som jeg fikk igår ) Dette drar alle de nye spill helt fint med medium grafikk.. Når det er sagt, så spilte jeg Crysis og CoD4 med mitt gamle skjermkort også, radeon x1950xt, dette gikk også smertefritt med medium grafikk.. Så du vil klare deg helt fint Når det er sagt så la jeg merke til at skjermkortet mitt fra Asus ikke hadde samme kjøleløsning som vi er vant til å se på disse kortene, denne singleslot kjøleren de vanligvis har.. De har faktisk byttet ut viften i en ny og bedre vifte, samme kjøleløsning som du vil finne på Asus sitt 1gb versjon av 8800gt.. Kjøleren sies å kjøle 7 grader bedre enn den gamle løsningen.. Jeg har prøvd å klokke litt, å klarer fint å kjøre kortet på Asus "TOP" versjonen sine hastigheter Så er du heldig får du den nye versjonen av kortet:) Lenke til kommentar
The-Flu Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Nå nevner du ikke hvilket skjermkort du har fra før av, men i egen erfaring hjelper det godt selv om cpu er underdimensjonert. Hadde en P4 3,2Ghz (dårligere en den du har) å gikk ifra 6600gt til 7900GTX. forskjellen ble enorm. Nå har jeg samme skjermkort å oppgraderte cpu til q6600 som jeg klokker til 3ghz, forskjellen ble ikke allverden for å vær ærlig. Enkelte spill ble ytelsen endel bedre, andre merker jeg ikke forskjell. I mine øyne er skjermkort viktigst etter det jeg har erfart. Ingen grunn til å ikke kjøpe nytt skjermkort nå. edit: ooops, så nå at posten var eldgammel. Sorry :S Endret 21. desember 2007 av The-Flu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå