Blåbær Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Vil bare ha en liste over alle butikker som har boikottet tv2 iforbindelse med visning de 7 dødssynder. Vet at expert (hardwarebutikk så posten passer her) Er det noen flere bedrifter som har aktivt gått ut og sagt negativt ut mot programmet? Syns det er en viktig debatt om holdningene til bedriftene vi bruker utall med penger på. edit fant flere selskaper: Expert Disney Cola Maxbo Opplysningen 1881 Endret 9. november 2007 av Rakib Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 I beg to differ, jeg ser ikke problemet i det hele tatt. Hvorfor er dette en viktig debatt? Og burde ikke denne være under samfunn ettersom det er snakk om utryingsfrihet kontra andres følelser (I mangel av bedre ord) Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Uavhengig om denne burde vært postet et annet sted: Er det ikke en viktig debatt når annonsører kan bruke sin pengemakt til å påvirke hvilke programmer som sendes? Lenke til kommentar
foffle Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ingenting å stresse med. Det finnes nok av andre annonsører som vil reklamere i det tidsrommet... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg synes nå både programmet og annonsørene er latterlige. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Synes det er helt utrolig at folk mener dette er å begrense ytringsfriheten. Etter min mening er det fullstendig opp til firmaene selv å bestemme hva slags programmer de vil ha sitt merkenavn knyttet til. Det at kundegrupper i samfunnet bruker sin forbrukermakt til å påvirke hva som sendes på TV er noe som pågår hele tiden - hver gang noen skifter kanal. Eneste forskjellen er at her har man valgt å være mer aktiv og faktisk si fra om at man ikke synes dette er greit. På samme måte er det jo ofte debatt om å sende programmer med vold/sex mens barn fortsatt er våkne uten at noen påstår at det er å begrense ytringsfriheten. Ellers synes jeg ikke at motboikott er noe verre eller bedre. Det at kristne i Norge som bruker en fullstendig fredelig aksjonsmetode (boikott) sammenlignes med muslimske fundamentalister som bruker vold er meg helt hinsides. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Tok en titt på programmet i går etter all hurlumheien, men det var jo bare samme gamle realitygreiene. Ser ikke helt at det her var noe forferdelige saker man må sensurere. Lenke til kommentar
war2war Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Teit med masse media styr pga dette her, garantert tusener av folk som har gjort de syndene for lenge siden. Tror det er bra vi tar et oppgjør med relgion, å se litt på hva vi egentlig tilber så voldsomt. relgion har skapt masse krig og elendighet gjennom tidene, dette er ikke noe nytt. Relgion-NEI TAKK Relgion 0 Kristoffer 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Flyttes til politikk og samfunn. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Uavhengig om denne burde vært postet et annet sted: Er det ikke en viktig debatt når annonsører kan bruke sin pengemakt til å påvirke hvilke programmer som sendes? Det gjør de ikke. Det er TV2s valg om de vil sende denne serien eller ikke. Om de får lite annonsører, er det like mye deres valg. Det er slik markedet fungerer. Det har ingenting med ytringsfrihet eller lignende å gjøre, for det er ingen menneskerett å tjene penger på annonser rundt tv-sendinger, det er ingen grunnlovsfestet rett til å få begå de syv dødssynder på TV2, det er ikke noen trussel mot ytringsfrihet at noen selskaper ikke vil knyttes til en bestemt ytring. Noen ser ut til å være av den oppfatning at ytringsfrihet innebærer at samfunnet har en plikt til å bære en mening ut til folket. Slik er det ikke. Dette er ingen prinsipiell debatt, det er simpelthen noen som heier på bedrifter som velger å ta et standpunkt og noen som buer mot dem fordi de ikke liker standpunktet. Lavmål. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 For meg er det et prinsipielt debatt, at bedrifter bedriver med boikott av tv2 grunnet at de viser programmer de ikke liker sier litt om hvor de står iforhold til ytringsfrihet. Danmark tapte jo flere hundre millioner kr på boikotten under debatten at bildene av en viss profet. For meg så viser det en fullstendig dobbeltmoral her, ingen i Norge støttet det. Så i mine øyne er de som boikottet danmark like ille som de som boikotter tv2 sitt program. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 For meg er det et prinsipielt debatt, at bedrifter bedriver med boikott av tv2 grunnet at de viser programmer de ikke liker sier litt om hvor de står iforhold til ytringsfrihet. Jeg gjentar, det har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Ytringsfrihet innebærer ikke at tv2 har en rett til å få annonser for å tjene penger. Forresten har de vel ikke boikottet tv2, bare bedt om at reklamen ikke skulle vises i forbindelse med akkurat dette programmet. Grunnen til det, er at de er redde for at det ikke vil lønne seg, og har ingenting med noe standpunkt mot ytringsfriheten å gjøre. Det blir det samme som at et firma observerer at deres reklame sendes i forbindelse med et program, og så synker seertallet for programmet betraktelig. Om de da trakk seg fra dette grunnet at de ikke mente de fikk sine pengers verdt med reklameverdi, ville ingen klaget på. Jeg ser ikke forskjellen. Og for å gjenta meg selv, ytringsfrihet betyr ikke formidlingsplikt. Ytringsfrihet innebærer ikke at det offentlige har plikt til å finansiere ytringer med reklamepenger. Danmark tapte jo flere hundre millioner kr på boikotten under debatten at bildene av en viss profet. For meg så viser det en fullstendig dobbeltmoral her, ingen i Norge støttet det. Så i mine øyne er de som boikottet danmark like ille som de som boikotter tv2 sitt program. Igjen, bedriftene tenker fra et forretningsperspektiv, slik de alltid gjør, og konkluderer med at de vil tape penger om de forbindes med programmet. Du burde heller bli sur på de som gjør at bedriftene kommer til en slutning, nemlig de kristne som truer med å boikotte bedrifter som forbindes med programmet. Og hvorfor du skulle være mot det, vet jeg ikke, for kristne (såvel som alle andre) har ingen plikt til å kjøpe produkter fra en bestemt bedrift, og de har rett til å la være å kjøpe produkter fra visse bedrifter på et hvilket som helst grunnlag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå