Gå til innhold

Skal ønske meg multimediaspiller til jul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spørs hva du ønsker av spesifikasjon/bruksområde. Du lista opp 4 mer eller mindre totalt forskjellige spillere

Først og fremst musikk, men også photo og video.

God batterilevetid er også viktig.

På hvilken måte er disse 4 totalt forskjellig? Ser jo ut som avspillere for musikk, video og bilder alle fire.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

ipod touch er svindyr flashspiller som også har internettleser, med 3,5" skjerm. D2 har 2.5" skjerm, flashminne, minnekortspor, og bedre lydkvalitet og innstillinger samt flere ganger batteritiden til de andre. Zen Vision W er harddiskspiller på 30+GB, mye større enn de andre, med 4.3" skjerm. Zen er mer eller mindre en D2 med dårligere lyd, batteri, og lite funksjonabel minnekortspor, til lavere pris. Archos er et merke så spillerne varierer i kategori, de fleste er en mellomting mellom touch og vision w men du får også med mye høyere oppløsning, nettleser etc.

Så ja, de er forskjellige.

Kriterier du må tenke gjennom:

-Hva slags hodetelefon skal du bruke? (det er istedetfor å spørre hvor god lyd du skal ha, siden de fleste som kommer hit ikke har den fjerneste anelse hva god lyd vil si)

-Minnestørrelse og type (harddisk/flashminne)

-Batteritid

-Fysisk størrelse

-Skjermstørrelse

-Videokodeker

-lydkodeker

-tilkoblingstype (plug and play/programvare)

-tilbehør du trenger

etc etc

Lenke til kommentar

Da kan vi stryke Zen Vision W fra lista. Vil ikke ha en stor klump når jeg skal bruke den som MP3-spiller.

Blir å bruke Koss Portata Pro som headsett.

Vil ikke ha en harddisk-basert en, siden de er så jævla store. Da blir det flashminne.

Som sagt, batterilevetid er viktig. Fysisk størrelse; så liten som mulig.

Da står jeg igjen med disse aktuelle:

Apple iPod Touch

Creative Zen

iAudio D2

LG FM37

Er det noen andre slike spillere som kan anbefales?

Endret av Kentinho
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Zen og D2 er minst av de der, D2 har soleklart best batteri med oppil 52 timer på lyd og 10 på video. Du bør kanskje vurdere å investere i noen ordentlige hodetelefoner dog, spørs om du er kresen på lyd.

Lenke til kommentar
Zen og D2 er minst av de der, D2 har soleklart best batteri med oppil 52 timer på lyd og 10 på video. Du bør kanskje vurdere å investere i noen ordentlige hodetelefoner dog, spørs om du er kresen på lyd.

D2 frister mest ja.

Ordentlige hodetelefoner? Er ikke Portata Pro gode nok? ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

D2 frister mest ja.

Ordentlige hodetelefoner? Er ikke Portata Pro gode nok? ;)

Spørs på hva du definerer som godt... for folk flest er det bra nok, men med en ordentlig lydkilde som d2 vil du høre forskjell om du oppgraderer

Lenke til kommentar

Jeg ville definitivt gå for D2... har en selv og i aftenpostens tester står det at D2 gruser Tocuh når det gjelder lyd... PortaPro er ikke etter min mening særlig gode hodetelefoner men nå er jeg jo litt kresen på ting... Men de holder sikkert til bruken din :)...

Du kan jo ønske deg den nye modellen med DAB radio?

Endret av snillest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Hva er DAB radio? ;)

Noen stor forskjell på DAB og vanlig radio?

Blir nok å ønske meg D2 ja. Tar den stor plass i lommen?

DAB er digital radio, bedre lyd etc enn vanlig fm radio.

Og nei, dentar ikek stor plass i lomma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Skal kanskje ønske meg multimedia spiller jeg også og lurer på om Zen'en er mye dårligere enn D2'en ?

Først og fremst er minnekortsporet omtrent ubrukelig, den behandler ikke filer på kortet på same måte som resten av filene. Lyden er ikke like god, og batteriet holder kortere. Ellers duger den nok, les anmeldelse av de to på disse linkene:

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...-zen-review.php

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...o-d2-review.php

Lenke til kommentar

Kaptein Ødegård: På den reviewen av Zen så er det et bilde der det ligger 4 forskjellige MP3-spillere. Er det LG FM37 som er den sorte uten knapper?

Edit: Ser nå at det er en iRiver Clix2.

For min del står det mellom D2, M6, Clix2 og LG FM37.

Endret av Kentinho
Lenke til kommentar

Skal nok ønske meg en Cowon D2 tror jeg :grin: Den er råest. Tror ikke jeg får den, men da kjøper jeg meg den for pengene jeg får :p

Men går det ann å bytte themes? Er litt trist det blåe :)

Og et spørsmål, det kommer ikke noen ny(e) spiller(e) snart? Som er aktuelle?

Den Meizu MiniPlayer M6 var også ganske stillig :) Hva er prisen på den?

Endret av killer92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Skal nok ønske meg en Cowon D2 tror jeg :grin: Den er råest. Tror ikke jeg får den, men da kjøper jeg meg den for pengene jeg får :p

Men går det ann å bytte themes? Er litt trist det blåe :)

Og et spørsmål, det kommer ikke noen ny(e) spiller(e) snart? Som er aktuelle?

Den Meizu MiniPlayer M6 var også ganske stillig :) Hva er prisen på den?

M6 er grei spiller, billigere en de andre, men klarer ikke D2's spesifikasjoner. Ville allikevel heller valgt den over Zen tror jeg, er ikke glad i creative siden de veldig ofte begrenser spillerne sine veldig mye. sjekk vostok.no for priser på m6.

Forøvrig har den noen feil i avspilling av filer, noe med at de hopper over de siste sekundene eller noe slik, ikke satt meg inn i det.

Jeg ville holgt meg til kjente merker, LG er ikke noe kjent merke i DAP verdenen så...

D2 har themes ja, og oppstartsanimasjoner, som man kan bytte. Tilgjengelige themes as of today hvis du ikke lager selv er på http://iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=14856

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...