Sladre Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Har tidligere hatt problemer med at PC-en henger seg etter en stund AFK, eller når jeg høyreklikker på mapper og i det siste når msn starter. Men det som har skjedd nå er at den henger seg før jeg har kommet inn på windows. Mus og tastatur begynner å lyse når jeg skrur på PC-en, men når windows loadinga kommer, slokker de og loadinga varer i evigheter, så jeg ikke kommer inn. hva er feil? hva kan jeg gjøre? har ikke lyst å formatere, for har masse på hardisken jeg vil beholde. Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Bruker du antivirusprogram ? Det kan være virus , spyware eller annet malware som sinker dataen din. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Prøv å se om du kommer inn i safe mode, vanligvis F8 ved oppstart. Endret 8. november 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg kommer ikke inn i safe mode heller.. Har bare brukt Avast, er dette for lite? Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn på maskinen? tror det er virus. Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Forsøk å reparer windows installasjonen med CDen. Evt. reinstaller windows uten å formatere. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Jeg kommer ikke inn i safe mode heller.. Har bare brukt Avast, er dette for lite? Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn på maskinen? tror det er virus. Du tror at det er et virus. Det tror ikke jeg . '' Viruset '' heter Avast. Jeg har selv prøvd det , og maskinen min frøs umiddelbart. Alt ble til sirup , og jeg klarte heldigvis å avinnstallere programmet i sikker modus. Bruk heller Avira som er mye , mye bedre. Lenke til kommentar
qeamer Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har samme problemet, der er det en IDE harddisk som går med samme kabel som cd-rom. Hele loadinga låser seg, så får ikke brukt IDE harddisken lenger(tror det må til en formatering på c: snart ). Prøv ta ut flere harddisker om du har da. Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Forsøk å reparer windows installasjonen med CDen. Evt. reinstaller windows uten å formatere. Hmm, hvordan reparerer jeg windows installasjonen med CDen? Og når du mener reinstaller windows uten å formatere, åssen gjør jeg det? Jeg kommer ikke inn i safe mode heller.. Har bare brukt Avast, er dette for lite? Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn på maskinen? tror det er virus. Du tror at det er et virus. Det tror ikke jeg . '' Viruset '' heter Avast. Jeg har selv prøvd det , og maskinen min frøs umiddelbart. Alt ble til sirup , og jeg klarte heldigvis å avinnstallere programmet i sikker modus. Bruk heller Avira som er mye , mye bedre. Ok, er det gratis så bruker jeg det så snart jeg kommer meg på PC-en. Lenke til kommentar
johome Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Her er gratisversjonen av Avira Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Her er gratisversjonen av Avira Takk. Noen som vet hvordan jeg reparerer windows eller reinstallerer uten å formatere med CDen? Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Her er gratisversjonen av Avira Takk. Noen som vet hvordan jeg reparerer windows eller reinstallerer uten å formatere med CDen? Har du noen gang brukt windows CDen før? Du setter den i CD/DVD rom, rebooter maskina så vil den starte fra CDen (Viss den ikke starter fra CDen så må du inn i Bios for å endre oppstarts rekkefølgen). Du får valg om å reparere eller installere windows. Viss du velger å installere så får du valg om å formatere eller ikke. Det er ganske enkelt. Endret 13. november 2007 av ArcTerjus Lenke til kommentar
Sladre Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Hm ok. skal prøve det i dag:) Lenke til kommentar
steinhun Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det som da er viktig er at du har samme cd-plata som du installerte fra første gangen. Er det forskjellig språk foreksempel vil du ikke kunne reparere installasjonen. Et av de første valgene du får er om du ønsker å bruke Recovery console for å reparere windows. Det skal du ikke. Trykk esc, F8, og så søker installasjonsprogrammet gjennom diskene dine for å finne operativsystem. Da finner det mest sannsynlig installasjonen du allerede har og du kan da velge å reparere installasjonen. Det kan jo også være et problem med fildelingstabellen på disken din, at det ligger en feil der som hindrer maskina i å boote skikkelig. Da har du et forholdsvis stort problem, og den beste måten å hente ut dataene på disken din da uten at de går tapt er å kjøpe en ny disk, installere på den, og kjøre et recoveryprogram for å hente dataene ut av den andre disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå