Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke inn på windows..

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tidligere hatt problemer med at PC-en henger seg etter en stund AFK, eller når jeg høyreklikker på mapper og i det siste når msn starter. Men det som har skjedd nå er at den henger seg før jeg har kommet inn på windows. Mus og tastatur begynner å lyse når jeg skrur på PC-en, men når windows loadinga kommer, slokker de og loadinga varer i evigheter, så jeg ikke kommer inn.

hva er feil? hva kan jeg gjøre?

har ikke lyst å formatere, for har masse på hardisken jeg vil beholde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer ikke inn i safe mode heller.. Har bare brukt Avast, er dette for lite? Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn på maskinen? tror det er virus.

Du tror at det er et virus. Det tror ikke jeg . '' Viruset '' heter Avast.

Jeg har selv prøvd det , og maskinen min frøs umiddelbart.

Alt ble til sirup , og jeg klarte heldigvis å avinnstallere programmet i sikker modus.

Bruk heller Avira som er mye , mye bedre.

Lenke til kommentar
Forsøk å reparer windows installasjonen med CDen. Evt. reinstaller windows uten å formatere.

Hmm, hvordan reparerer jeg windows installasjonen med CDen? Og når du mener reinstaller windows uten å formatere, åssen gjør jeg det?:p

Jeg kommer ikke inn i safe mode heller.. Har bare brukt Avast, er dette for lite? Men er det noe jeg kan gjøre for å komme inn på maskinen? tror det er virus.

Du tror at det er et virus. Det tror ikke jeg . '' Viruset '' heter Avast.

Jeg har selv prøvd det , og maskinen min frøs umiddelbart.

Alt ble til sirup , og jeg klarte heldigvis å avinnstallere programmet i sikker modus.

Bruk heller Avira som er mye , mye bedre.

Ok, er det gratis så bruker jeg det så snart jeg kommer meg på PC-en.

Lenke til kommentar

Takk.

Noen som vet hvordan jeg reparerer windows eller reinstallerer uten å formatere med CDen?

Har du noen gang brukt windows CDen før? Du setter den i CD/DVD rom, rebooter maskina så vil den starte fra CDen (Viss den ikke starter fra CDen så må du inn i Bios for å endre oppstarts rekkefølgen). Du får valg om å reparere eller installere windows. Viss du velger å installere så får du valg om å formatere eller ikke. Det er ganske enkelt.

Endret av ArcTerjus
Lenke til kommentar

Det som da er viktig er at du har samme cd-plata som du installerte fra første gangen. Er det forskjellig språk foreksempel vil du ikke kunne reparere installasjonen. Et av de første valgene du får er om du ønsker å bruke Recovery console for å reparere windows. Det skal du ikke. Trykk esc, F8, og så søker installasjonsprogrammet gjennom diskene dine for å finne operativsystem. Da finner det mest sannsynlig installasjonen du allerede har og du kan da velge å reparere installasjonen. Det kan jo også være et problem med fildelingstabellen på disken din, at det ligger en feil der som hindrer maskina i å boote skikkelig. Da har du et forholdsvis stort problem, og den beste måten å hente ut dataene på disken din da uten at de går tapt er å kjøpe en ny disk, installere på den, og kjøre et recoveryprogram for å hente dataene ut av den andre disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...