Sindra Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Heisann og godkveld! Idag mottok jeg mine "nye" demo høytalere, og ble selvsagt i godt humør, helt til en irriterene feil delvis ødela den gode stemmningen. Høytalerene det er snakk om er Dynavoice Challenger M65, sikkert greit å nevne det... Uansett, jeg koblet dem opp/monterte dem og satte på noe musikk, men la fort merke til at noe manglet i lydbildet. På den ene høytaleren fungerer ikke mellomtonene, som er relativt vesentlig ... Har prøvd alt mulig, forskellige kabler, tatt av de der brakkettene som deler signalet til både bass og diskant/mellomtone, tilogmed prøvd forsiktig å skrudd av den plastbitene man fester ledningene til på baksiden, noe som ikke ble vellykket da den hang fast fra innsiden, og jeg ikke følte for å dra til itilfelle noen ledninger skulle løsne osv. Jepp, noen som har opplevd noe lignenede, og kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? (Alt fungerer ypperlig på den andre høytaleren) På forhånd takk:) Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kan være to ting: - Elementet er defekt - Elementet er ikke koblet til innvendig Hvis du ikke er stødig med høyttalerreparasjon og troubleshooting vil jeg anbefale å levere høyttaleren inn igjen og få feilen fikset Lenke til kommentar
Sindra Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Kan være to ting: - Elementet er defekt - Elementet er ikke koblet til innvendig Hvis du ikke er stødig med høyttalerreparasjon og troubleshooting vil jeg anbefale å levere høyttaleren inn igjen og få feilen fikset Tenkte selv på den siste av de to feilkildene du nevnte, da det hadde vært maks uflaks, og litt smårart om produktet ble levert med hele to deffekte elementer, av 4 totalt ! Det er ikke noen form for bevegelse eller surring fra dem, uansett hvor høyt jeg spiller. Vil det være vannskelig å koble dem til eventuellt (hvordan?)? Ryker garantien, hvis jeg prøver på dette selv? Eneste jeg tenker kan bli problematisk, er å komme til inni kabinettet, da den eneste inngangen på det er, nettopp hullene der jeg skrur ut elementene:S... Finner ingen skruer, noe som tyder på at jeg må rive av den der "lakk/plast/trelignende/svartfargede" tingen på utsiden for å finne skruene, og da kunne demontere høytaleren. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Samme skjedde med en venn av meg. Har du kjøpt de hos surround.no? Han hadde hvertfall gjort det og dro det, de fikset det på 20min. Tror det var noe lodding i delefilteret som hadde løsnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå