Jtand Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Forbrenner man fett når man sitter i badstue? Lenke til kommentar
Khaya Ivorensis Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det tviler jeg på, da det ikke finnes noe som helst grunn for at det skal kunne skje. Faktisk tror jeg du lettere legger på deg fett i badstu, da kroppen slipper å forbrenne fett for å holde seg varm. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har hørt noe om det jeg også, men kan ikke skjønne hvordan. Derimot åpner varmen porer i huden så du svetter ut urene stoffer. Dermed vil du få renere å bedre hud av det Lenke til kommentar
John Keats Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Det tviler jeg på, da det ikke finnes noe som helst grunn for at det skal kunne skje. Faktisk tror jeg du lettere legger på deg fett i badstu, da kroppen slipper å forbrenne fett for å holde seg varm. Om vi går ut i fra at han ikke spiser noe mens han sitter i badstua så legger han vel neppe på seg noe, men det er nok mulig han vil få en litt senere forbrenning ja. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Har hørt noe om det jeg også, men kan ikke skjønne hvordan. Derimot åpner varmen porer i huden så du svetter ut urene stoffer. Dermed vil du få renere å bedre hud av det Mao. treningssykkel i badstu er sikkert utrolig effektivt! (eller?) Endret 9. november 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du kan sikker miste litt vekt i form av veske tap, men det fylles jo fort på straks du drikker. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har hørt noe om det jeg også, men kan ikke skjønne hvordan. Derimot åpner varmen porer i huden så du svetter ut urene stoffer. Dermed vil du få renere å bedre hud av det Mao. treningssykkel i badstu er sikkert utrolig effektivt! (eller?) Vil tro at det er mildt sagt risikabelt. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Kroppen må jobbe for å bli kvitt varmen, ergo forbrenner kalorier. Det har samme effekt hvis du er ute i kulden og fryser, da forbrenner du også kalorier. Hvis du sitter i badstue etter en treningsøkt, så øker du faktisk forbrenningen, men jeg husker ikke nøyaktig forklaring på dette. Det har noe med at kroppen jobber for å bli kvitt varmen, og sammen med en nylig avsluttet kardio-økt, så vil du få bedre utbytte av treningsøkten. PS! effekten er ikke sånn ekstremt høy, og å sitte i badstuen og tørke inn har ingenting med saken å gjøre. Det er bare dumt og helsefarlig. De små grammene du mister på å svette er egentlig bare irrelevant, men selve forbrenningsprosessen derimot er relevant. Så ingen brenner seg på å ikke få i seg nok veske. Jeg synes jeg ser folk slutte å drikke vann fordi de går ned i vekt. Og husk å få i deg litt salt hvis du svetter mye. Edit: Jeg mener dette har vært tatt opp i treningsdelen på forumet. Endret 11. november 2007 av Daehli Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå