teaspoon Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Har fått ett lite minioppdrag av en slektning som skulle hatt ei hjemmeside for ett firma han driver. Ikke noe avanserte greier, bare litt info om hvem de er og hva de driver med. Da jeg ikke er så kreativ av meg og har ikke satt meg noe særlig inn i webdesign (sist jeg laget ei hjemmeside brukte jeg rammer noe som ser ut til å være totalt avleggs idag) så da tenkte jeg å bare finne en template på nettet som jeg kunne bruke. Sett litt rundt og kom over denne: http://www.oswd.org/design/preview/id/3699 Men tenkte jeg skulle høre med dere her inne hva dere synest. Den ser vel grei ut gjør den ikke? Eller har noen en annen template som kan passe? Firmaet driver med kompetanseutvikling Endret 8. november 2007 av teaspoon Lenke til kommentar
semafor Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ville gjerne gjort siden profilløs hvis du ikke skal lage noe. Og da ville jeg brukt wordpress, slik at de kan skrive sitt eget innhold/nyheter. http://koch-werkstatt.de/2007/03/24/wordpr...eme-simplicity/ Ellers er det helt greit med et oswd theme. Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Heisann. Hvis du skal få betalt for dette. Kan du like gjerne kjøpe en template fra nette. Så ser det mer profesjonelt ut. Hvis du skal lære deg webdesign så kan du like gjerne prøve ut noe selv. Siden det ikke skal være noe stor side, så start med å lage det du kan. Også drifte det etterhvert. Det holder ikke å lage nettsiden også bare la den stå slik den er. Den bør oppdateres/driftes. Hvis "slekten" din ikke kan webdesign selv, så kommer personen sannsynligvis til å spørre deg. Neste gang det skal gjøres noe på nettsiden. Du kan jo bare starte med å lage en header. noe meny under, så innhold. Og evt. footer med bunnmeny. Dette er vel standard. Skal du ha noe mer avansert så kan du bare drifte den etterhvert. Og du kan bruke den siden til å lære deg html/css/design. Du kan se hvordan fremgangsmåten er med å designe en webside i Photoshop. Her finner du tutorial. Fin design bare endre litt farger så det ikke er mørkt. Har du noe logo å gå utfra så bruk den som profil, altså pass på å ha lignende farger som er på logo. Har du ikke noe logo så kan jeg anbefale deg å designe logo først. Lykke til, bare spør hvis du sitter fast med no. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ok, takk for innspill. har ikke noen logo såvidt jeg vet. Bare en enkel blå flate med kontakt info. Men blir ikke photoshop-sider veldig store? Oppretta en bakgrunn på 800x900 som tutorialen sier, men den blir jo 2MB. edit: Har skiftet til en annen template, og opprettet en tråd i kritikkforumet. Endret 10. november 2007 av teaspoon Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 800x900=2MB? Du må jo lagre i gif/jpg/png da. Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Hei. Hvis du er nybegynner så kan jeg anbefale deg å heller lære deg noe grunnlegende før du går over til noe avansert. Men så lenge du skjønner hvordan den teknologien fungerer så er det greit. På den tutorial lærer forfatteren deg hvordan du DESIGNER siden men hvis du gjøre noe mer ut av den, kan du se litt på Slice[slicing]. Det er noe man starter med, når du begynner å kunne litt ting og tang kan du gå over til å gjøre det manuelt. Kom gjerne tilbake da så hjelper sikkert en av oss deg det Lykke til. Lenke til kommentar
semafor Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 På den tutorial lærer forfatteren deg hvordan du DESIGNER siden men hvis du gjøre noe mer ut av den, kan du se litt på Slice[slicing]. Det er noe man starter med, når du begynner å kunne litt ting og tang kan du gå over til å gjøre det manuelt. Exatic, vil du anbefale slicing og deretter Dreamweaver? Dette legger jo opp til dårlige vaner, er du ikke enig? Hvis man ikke går inn for å lære hvordan man lager en webside på skikkelig måte, betaler man en webdesigner som kan dette, eller laster ned et template fra OSWD. Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Heisann. Gikk du fra Photoshop rett til Dreamweaver? Man bør kunne basis før man går til avansert. Eller man kan ev. gå til avansert, hvis man skjønner teknologien og virkemåten. Derfor jeg anbefaler trådstarter med slice først. Også manuelt-koding (ev. Dreamweaver). Når folk blir profesjonelle i design+koding, anbefaler de andre om å gjøre det samme de gjør. Ut i fra det blir bare enda flere spørsmål fra de basis brukere. Som vi synes er "tulle-spørsmål" også ber de profesjonelle om å lære seg det generelle først. Semafor vi kan diskutere det en annen gang i annen tråd. Til trådstarter: Du har valget: Begynn med å designe smått i Photoshop, slice det. Også lagre det som Web. Se litt på Internett for litt tutorials om dette. Eller hvis du skjønner hvordan det fungerer. Kan du designe i Photoshop, også klippe bildene ut manuelt, og legge dem i din favoritt WYSIWYG-editor, eller som de fleste anbefaler Dreamweaver. Lykke til Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Mitt råd til deg er ganske enkelt; bruk CMS (content system managment). Joomla er helt genialt! Edit: Og helt gratis naturligvis. Endret 13. november 2007 av steffenz Lenke til kommentar
akkapakka Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Mitt råd til deg er ganske enkelt; bruk CMS (content system managment).Joomla er helt genialt! Edit: Og helt gratis naturligvis. Hvis du vil ha jobben gjort av seg selv så kan du bruke Joomla. Som steffenz råder. Men hvis du vil lære litt kan du lage alt fra a-å selv og med litt hjelp av forumet her og Google så klart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå