Gå til innhold

helt nytt club3d nvidia 8800gtx funker ikke D= [Update: les please]

Xuriken

Anbefalte innlegg

Mine specs:

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra

E6850 prossessor (3ghz dual core)

Asus P5K

Samsung SH-D163A DVD-ROM 16X/48

Samsung Spinpoint T166 500GB S-ATA

Creative X-Fi Xtreme Gamer

Club3D Geforce 8800 GTX 768MB

Jeg kjøpte nettopp en 8800GTX kort, som selv sier at minimum watt burde vært 450 watt, men uansett kjører jeg den på en 430 watt PSU.

På en annen tråd spurte jeg om dette var helt fint, og medlemmer sier kort sagt at 450 watt er bare minimum for ganske dårlige PSU'er, mens min er kraftig og god nok til å støtte 8800gtx's 450 watts requirement.

Når jeg startet dataen, bruker den å komme til Windows logoen, om noen sekunder (gjetter jeg) slår driveren seg på, og logoen begynner å gjøre rare ting (små striper av fargen flytter seg lenger til venstre, ikke permanent, men frem og tilbake [Veldig små striper, men det er "notice-able"]) og deretter når den BURDE vært på "welcome" skjermen, bare spytter farger hvor enn, i en random order, og vil ikke la meg forsette.

Noen ganger, derimot, kommer jeg helt til desktopen, og nesten allt er bra.. Jeg kan gjøre allt utenom spilling. Når jeg prøer å spille (eller en gang å se på den roterende nVIDIA logoen i control panel) funker det i top 1 minutt, så, på en måte, stenger det seg ned, og den går (på en måte) i cirka 1 frame per 30 seconds.

jeg kan alt + tabbe ut av dette, og det vil funke helt fint uten spille åpent, men det samme skjer hvis jeg går inn på spille igjen.

vet noen hva problemet er? for dårlig PSU?

Takk!

Endret av Xuriken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge PCI-e er i, og jeg har prøvd å reinstallere, safe mode, etc.

Jeg har till og med prøvd å installere vista, med vista driver, og se om det funker bedre, men ingen lykke der...

Jeg spurte ett spørsmål i knowledgebasen til nVIDIA, og de sier det er strømforsyningen sin feil, og de anbefaler at jeg bestiller en ny en...

*sigh*

Lenke til kommentar

Det kan også komme av at det blir for varmt. Sjekk at vifta går og at ingen ting blokkerer luftstrømmen ut fra kortet.

For å sjekke om det er lydkortet kan det være en idé og ta ut alt overflødig (lydkort, CD-rom, én rambrikke, vifter etc.) og prøve, selv om jeg ikke tror du kommer utenom og kjøpe ny PSU :(

Endret av Heatsink
Lenke til kommentar
Det kan også komme av at det blir for varmt. Sjekk at vifta går og at ingen ting blokkerer luftstrømmen ut fra kortet.

For å sjekke om det er lydkortet kan det være en idé og ta ut alt overflødig (lydkort, CD-rom, én rambrikke, vifter etc.) og prøve, selv om jeg ikke tror du kommer utenom og kjøpe ny PSU :(

Nå som du sier det, en gang da jeg prøvde for "siste" gang, og tok ut skjermkortet, føltes det utrolig varmt ut.. jeg tror viften går... jeg skal ta ut de andre tingene nå...

Takk for tipset

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

BIG NEWS:

Jeg fikk tips av å prøve kortet i en annen maskin enn den jeg eier. Jeg tok kortet og PSU (han har ikke større enn 430 watts) bort til min gode venn, og kjørte till. Ingen lykke, så vi tenkte med oss selv at dette kortet var defekt. Sendte det tilbake til netshop.no, og de testet det med club3D, jeg måtte betale 344 kroner frakt, og ingenting hadde skiftet på seg.

Hva kan være galt? PSUen min? Jeg har en Antec Neopower 650 watts PSU.

PS: Første gang jeg prøvde når kortet kom tilbake, klikka dataen. Etter det FUNKET DET, jeg spillte Gears of War på fullt i over 10 minutter, og tenkte for meg selv at allt var bra, installerte 3dmark, og da klikka den igjen.. Nå funker ingenting, og kjører på min gamle.

Tenker meg å spørre om å få pengene tilbake (Dårlig sjanse tenker jeg) og bare kjøper et GT kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...