Gå til innhold

NY PC, Klokkbar? Intel Dualcore

Anbefalte innlegg

For all del, men jeg har ikke handlet utstyr på 5år, i alle fall ikke til meg selv, nå skal jeg ha en pc som klarer å prestere litt. De pc'ene jeg har vært med å valgt ut den siste tiden har kun vært PC-er til bedrift. Jeg vet feks. ikke hvilket minne jeg bør velge, eller hva jeg bør se på når jeg velger minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her, nå har jeg endt opp med Intel Q6600, Asus P5K og Crucial 8500 Ballistix minne.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg to nye sata disker og sette i raid 0. Hvilke disker anbefales for det? trenge ikke så mye plass da jeg allerede har en filserver. Raptor diskene utgår dessverre pga pris og bråk. Noen som klarer å komme med et godt forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Her, nå har jeg endt opp med Intel Q6600, Asus P5K og Crucial 8500 Ballistix minne.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg to nye sata disker og sette i raid 0. Hvilke disker anbefales for det? trenge ikke så mye plass da jeg allerede har en filserver. Raptor diskene utgår dessverre pga pris og bråk. Noen som klarer å komme med et godt forslag?

Personlig kan jeg anbefale samsung sine disker, da spesielt T166 serien, har en slik selv, og den rask, og støyer ikke når det er montert i et kabinett. Jeg har den på 320Gb, men regner med at alle diskene i den serien er ca. like raske og stillegående.

Lenke til kommentar

Ok, jeg trenger ikke noe større enn 320 jeg heller egentlig, med raid 0 er jo temmlig fucked om en av diskene kræsjer, så kommer ikke til å noe viktig innpå dem uansett, kun OS, spill og programmer. 320x2 er jo uansett 640.. så burde vel holde i lange bananer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...