vargaz Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei, skal etterhvert kjøpe ny pc når jeg får lønn nå. Det jeg har behov for er egentlig bare, hovedkort, minne og CPU. PSU, harddisker og Kabinett har jeg fra før, er det noe jeg glemmer nå? (har selvsagt, skjerm,tastatur,mus osv.) Lurer også på om jeg skal kjøpe meg to like disker å sette opp i raid0, trenger ingen store disker for det, men hadde sikkert vært greit med 320disker. Jeg ønsker å presse prisen mest mulig ned, da jeg bare er lærling og har en ikke så alt for imponerende lønn. Hadde vært flott med hovedkort med integrert skjermkort (om dette ikke utgjør mye i pris og andre ulemper.), da jeg ikke har råd til å kjøpe PCI-E skjermkort før neste lønning, kom gjerne med forslag til den også. Hadde jo vært greit med noe som er klokkbart, jeg har en Thermaltake big typhoon CPU kjøler, den kjøler godt, men forslag om ny kjøler mottas også. Det er viktig at den bråker minst mulig, så 120mm vifte er å foretrekke. Kabinettet som skal brukes er et Chieftec Dragon kabinett så det er ikke mangel på plass. Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 hei vil bare si at asus commando er et godt kort å bruke til oc funker rått se sing min i bunn hehe Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Dette du mener på ? https://prisguiden.no/product.php?productId=59105 Synes dette ser bra ut, men hva vet vel jeg... liker asus, så er ikke meg imot, prisen var det heller ikke noe å si på. dog, dette hadde ikke noe integrert skjermkort, men jeg klarer meg som sagt uten. Er det noen som klarer å komme med noe mer komplett? Endret 8. november 2007 av vargaz Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) oki hehe her da minne https://prisguiden.no/product.php?productId=78494 cpu https://prisguiden.no/product.php?productId=59739 hk https://prisguiden.no/product.php?productId=59105 skjermkort ati hd2600xt og oppover sikler etter raptor x i raid0 som os oppsett pes,pes Endret 8. november 2007 av optimizer Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Er det mye å tjene på å velge quad istedet for dualcore? Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 det er vel noe hehe tenker litt frammover når det gjelder prog i tiden som kommer har ikke teste noe særlig med dualcore Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvorfor i all verden kommer optimizer med et forslag baset på et gammelt chipset? Jeg ville ikke valgt det hovedkortet, chipsetet er gammelt. Jeg ville heller valgt et baser på P35 eller X38. En kan få mange gode P35 hovedkort for en billig penge, Asus P5k er et godt valg dom ikke koster så alt for mye. Resten av oppsettet så bra ut, rammen er også veldig god, vurderer sterkt og bestille et slikt sett selv, til tross for at jeg nok av ddr2 ram fra før, (8x1024, fordelt på fire 2Gb sett) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Okei, jeg har utrolig lite greie på chipsettene, hvilke kort er det spesifikt du mener jeg bør gå for? Er de gode å klokke? ikke at dette er så ekstremt nødvendig for min del, men det hadde jo vært morsomt. Lenke til kommentar
optimizer Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 nå det er jo fordi det hk oc godt selv om det er gammelt chipsett Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Nja, men jeg ønsker jo ikke å kjøpe noe som er eldre enn nødvendig. Tipper at dem har hatt framgang og at de ikke bytter chipsett bare for morroskyld? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Ingen som hadde noen flotte idèer ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Ingen som hadde noen flotte idèer ? Dette hovedkortet ser bra ut, det har støtte for PCI-e 2.0 (selv om det ikke har mye og si per i dag). Dette er også det nye entusiast chipsetet til intel, arvtageren til 975x. Det er også mer fremtidsrettet, jeg vil tippe at alt en trenger for og støtte de nye 1600Mhz fsb prosessorene er kun en biosoppdatering. Selv om også P965 teoretisk sett skal støtte det så vil det trenge en biosoppdatering, og det er ikke sikkert den kommer med tanke på at P965 i dag er et aldrende chipset... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Hm.. det der så jo særdeles bra ut da... hvilket minne og hvilken CPU burde jeg velge med denne da, spørs om dette blir julegaven til meg selv Men kanskje dette blir i dyreste laget for meg? men hva er egentlig 1000kr da? noen matbiter på shell og noen middager ute... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Hm.. det der så jo særdeles bra ut da... hvilket minne og hvilken CPU burde jeg velge med denne da, spørs om dette blir julegaven til meg selv Men kanskje dette blir i dyreste laget for meg? men hva er egentlig 1000kr da? noen matbiter på shell og noen middager ute... Jeg ville gått for samme CPU og minne som "optimizer" hadde satt opp lengre opp i denne tråden. Altså det samme oppsettet men bare bytte ut commandoen med dette gigabyte hovekortet. Dette oppsettet blir en fin julegave til seg selv... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 ok, skal først bestille meg minne her nå.. og 2x 320gb IDE disker.. er denne rammen dere anbefaler optimal i forhold til prisen? hvor får jeg kjøpt både disker og minne til billigst pris. Er ikke så nøye hvilke harddisker det er, regner med at kvaliteten er omtrent den samme uansett? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 I 2007 kjøper man ikke harddisker med IDE-grensesnitt. SATA er å foretrekke. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Jeg skal ha 2x IDE harddisker og minne, jeg har over 1000 innlegg på hardware delen av forumet, tror du ikke at jeg vet at det er sata som brukes på nye systemer? disse to skal i to eldre maskiner. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Tenkte jeg skulle bestille asap, ingen som har noen idèer? Komplett var i alle fall inmarri dyr på IDE disker.. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 10. november 2007 Forfatter Del Skrevet 10. november 2007 Litt tidlig for å bumpe, men tenkte å bestille så raskt som mulig.. ingen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 (endret) Mener ikke være frekk nå, men hvis du har så mange innlegg vet du vel også at det finnes en Prisguide her på Hardware.no ? --der finner du billigste disker osv.. feks: https://prisguiden.no/product.php?productId=25351 EDIT: Denne gir mer for kronene: https://prisguiden.no/product.php?productId=83366 Endret 10. november 2007 av Trøtt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå