Malice Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Heisann Får fiber fra Los Bynett i løpet av kort tid og jeg skal gjøre noe forarbeid tenkte jeg. Noen som vet tykkelsen på selve fiberkabelen in til huset. Går det greit å trekke gjennom std veggrør på 16mm? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Fiberkabelen vi har fra Viken fibernett tror jeg er litt under 1 cm i diameter, kanskje litt større en en vanlig nettverkskabel. Den bør vel gå i det røret. Vet ikke om dere får like stor kable da. Endret 8. november 2007 av trygveaa Lenke til kommentar
Malice Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Fiberkabelen vi har fra Viken fibernett tror jeg er litt under 1 cm i diameter, kanskje litt større en en vanlig nettverkskabel. Den bør vel gå i det røret. Vet ikke om dere får like stor kable da. Takker for svar. Er den veldig stiv eller er den elastisk? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fiberkabelen vi har fra Viken fibernett tror jeg er litt under 1 cm i diameter, kanskje litt større en en vanlig nettverkskabel. Den bør vel gå i det røret. Vet ikke om dere får like stor kable da. Takker for svar. Er den veldig stiv eller er den elastisk? Dem jeg har vært med og lagt er bøyelige inntil en viss bøy. Og derfra er det veldig fort å lage knekk på kabelen. Og om det skjer er den ødelagt. Fiberkabler blir fort skadet, og du kan ikke regne med noen korte 90graders svinger på den akkurat Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Man sier ihvertfall at minste radius for bøyning bør være den samme som på en CD-plate. Lenke til kommentar
devotio Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Regner med at du får montører til å installere dette, det er i alle fall vanlig praksis med Viken Fibernett. da slipper du å tenke på sånn. Det skal som regel mer til enn man tror å knekke en fiberkabel, men man må absolutt ta vare på den, kjipt å skjøte en fiberkabel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå