Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kan man bli blind av for sterkt trykk vann i øye?


Schnell

Anbefalte innlegg

Jeg så en film for noen år siden om ei som ble blind av å få vann med hardt trykk på øye. Også i dag ble jeg spylt vann i øynene med høgtrykkspyleren også kjente jeg liksom at vannet gikk inn i øye.

(hun i filmen ble blind etter noen dager) og nå er jeg livredd for å bli blind. jeg ser helt klart nå, men øynene er litt hovne og røde.

 

kan jeg bli blind?

mor bare lo av meg når jeg sa det til henne men hun har ikke greie på det, så please svar seriøst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja.. jeg tror hun så litt skoddete.

og jeg ser jo helt tydelig.

 

jeg vil helst ikke gå til legen fordi jeg har vert der så mange ganger når jeg ikke var syk allikevel, så jeg føler ikke han legen tar meg seriøst, men viss det er fare for at jeg blir blind så må jeg jo.

 

 

det går faktisk an å bli blind av for mye trykk på øynene, ja :/. Får håpe du er heldig da og slipper det..

 

hvordan symptoner er det? :o

 

nå tror jeg faktisk jeg ser litt skoddete føles det ut som :wow:

Lenke til kommentar
Du virker som en liten hypokonder. Det kan vel ikke skade å dra til legen en tur?

 

Nei? det er jeg ikke. hadde jeg vert hypokonder hadde jegg vil ringt nødnummeret og sprunget til legen med en gang eller noe, og ikke nølt og heller spurt på ett forum?

Det er litt irriterende å bli beskylt for å være hypokonder bare fordi jeg spør ett helsespørsmål.

 

jeg skal til legen. men jeg kan ikke gå i dag. så kommer jeg sansynlkigvis ikke til å greie å tenke på noe annet til jeg har vert hoss legen, så jeg bare lurte på om noen har hørt noe om noe slikt noen gang liksom?

Lenke til kommentar
Vel vi ser vel resultaten om noen dager og leser innleggene dine, og ser rettskrivingen

 

Det er utrolig irriterende å lese rettskrivingsklagene til folk når jeg er veldig oppskaket og kannskje blir blind. :mad:

 

PS du glemte punktum på slutten av setningen., og var det "resultatet" du mente?

 

Men det er fortsatt ingen som har svart på det jeg lurer på: Hvilke symptoner og sånn vil jeg få dersom det er fare for at jeg blir blind?

Lenke til kommentar
Du virker som en liten hypokonder. Det kan vel ikke skade å dra til legen en tur?

 

Nei? det er jeg ikke. hadde jeg vert hypokonder hadde jegg vil ringt nødnummeret og sprunget til legen med en gang eller noe, og ikke nølt og heller spurt på ett forum?

Det er litt irriterende å bli beskylt for å være hypokonder bare fordi jeg spør ett helsespørsmål.

 

Du virker litt hypokonder da du sier dette:

jeg vil helst ikke gå til legen fordi jeg har vert der så mange ganger når jeg ikke var syk allikevel, så jeg føler ikke han legen tar meg seriøst, men viss det er fare for at jeg blir blind så må jeg jo.

 

 

Men uansett. Tviler på du blir blind på øynene så lett. Vertfall vist du ikke har smerter eller noe nå.

Lenke til kommentar

Skjerp dere da. Når noen kommer med et seriøst spørsmål er det rett å komme med et seriøst svar.

 

 

Tviler på at du blir blind av det, øynene har en refleks som gjør at dem lukkes på millisekunder. Tviler på at du har fått vann rett på øyet, men sterk stråle på lukkede øyelokk kan også hovne opp øynene. Og tviler på at det tar noen dager før du blir blind av det. Skal nok gå bra det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...