Gå til innhold

iPhone fra USA, men står som "Into Foreign Customs" i Norge?

eikum

Anbefalte innlegg

Hei. Vet at dette er feil sted, men fant ikke et annet sted siden dette gjelder en mobiltelefon.. Så moderatorer, bare flytt denne om dette er feil sted. Og det er bare å endre emnetittelen om den ikke passer.

En venn av meg har sendt meg en iPhone fra statene, han satt prisen til under 200 KR og som gave.. Når jeg søker etter sporingsnummeret står følgende:

Detailed Results:

- Into Foreign Customs, November 07, 2007, 10:52 pm, NORWAY

- Arrived Abroad, November 07, 2007, 10:52 pm, NORWAY

Etter det jeg forstår så gjelder dette tollen vell? Men hvor lang tid tar dette siden den er markert for under 200 KR?

Er det et sted jeg kan hente denne, slik at jeg slipper å vente? hehe..

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Vet at dette er feil sted, men fant ikke et annet sted siden dette gjelder en mobiltelefon.. Så moderatorer, bare flytt denne om dette er feil sted. Og det er bare å endre emnetittelen om den ikke passer.

En venn av meg har sendt meg en iPhone fra statene, han satt prisen til under 200 KR og som gave.. Når jeg søker etter sporingsnummeret står følgende:

Detailed Results:

- Into Foreign Customs, November 07, 2007, 10:52 pm, NORWAY

- Arrived Abroad, November 07, 2007, 10:52 pm, NORWAY

Etter det jeg forstår så gjelder dette tollen vell? Men hvor lang tid tar dette siden den er markert for under 200 KR?

Er det et sted jeg kan hente denne, slik at jeg slipper å vente? hehe..

Petter

Det kan fort ta en måneds tid da tollen sannsynnligvis har vett nok til å vite at en iphone koster mer enn 200kroner hehe.. du skulle heller ha fått vennen din til å sette en verdi under 1000 og skrive gift (gave) på den da kunne den kanskje sluppet gjennom lettere.. bestilte vannkjøling til datan fra petras til en verdi av 4500 og de gjorde det da gikk den rett igjennom.. men kan fort ta en måned hvis du er uheldig + at du må betale import på den

Lenke til kommentar

Yey.. Da ringte jeg opp til Gardemoen, må betale mva på 25% siden personen som sendte varen hadde IKKE skrevet det totale beløpet som han skulle.. Han hadde bare markert pakken som en gave, sugde litt vet jeg.. Men gleder meg sånn til å få den, så tenkter ikke så mye på det.. hehe..

Men for dere som kanskje ikke vet dette, ofte de som selger på eBay som har solgt mye.. Er ofte et registrert firma, så da må man betale moms uansett.. Men ikke no mer enn det, altså i mitt tilfelle må jeg betale 800.- ekstra for denne varen..

Prøvde å snike meg unna på telefonen, at en kamerat hadde sendt den til meg, men damen små lo litt å sa at dette er ikke første gang at en person har fått en iPhone fra denne "personen" hehe.. Så brant meg litt der kan man si, hehe..

Men da må jeg nesten vente til mandag før jeg kan hente min kjære iPhone, altfor at dem ikke har åpent lengre, eller at dem har åpent imorgen.. Makan..

Da ble min samlet pris på ca 4047.- .... Så unlockingen kostet meg 800 spenn, frekt men men..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...