|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en ny PC med en AMD XP 2400+, Asus A7v8x Delux (GBLAN, VIAKT400), 2x 512 MB twinmos DDR DIM 333 MHZ Abit Geforce 4 Silsur og Et VApochill Kabinett.. Problemer er at jeg ikke får bilde på Skjermen og jeg har prøvd med 3 skjermkort 2x AGP og 1x PCI. Har tenkt å sende tilbake CPU men hva tror dere det er Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 CPU'en din frøys vell i stykker?? Hmm.. Bestilt fra komplett??? Vist ja, håpe ikke kjerna er ødelagt! da får du nemlig ikke penga tilbake, eller ny CPU! Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 CPU'en din frøys vell i stykker?? Hmm.. Bestilt fra komplett??? Vist ja, håpe ikke kjerna er ødelagt! da får du nemlig ikke penga tilbake, eller ny CPU! Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Hva menner du med at kjerna er ødlagt ?? Har kjøpt fra komplett ja men Kjerna ble i hvert fall ikke for varm Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 lett og ødelegge kjernen under montering. sjekk den du. Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Hvordan kan jeg see om kjernen er ødlagt`?????? Lenke til kommentar
Helt1 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 jæææævla irriterende med den overskriften du, viktigper. kutt capsingen. Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Fiksa så det ikke bare var Caps.. Men CPUen har ikke virka i det helle tatt men Vapochillen starter så blir det -5 og den starter CPU etc og da stopper den noen sekunder sennere.. Har bare en 300W PSU men Gutta på 3dfxcool sa det var nok og jeg har prøvd å ta ut 1 HD og 2 CD romer men funker fremdeles ikke. Og den skal ikke bli for varm akkurat Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Se på CPUen og se om det er brekkt stykker av kjernen. Men om du får bilde opp så kan det vel ikke være det? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvis du har muligheten til å teste utstyret UTENFOR Vapochill kabinettet kunne det vært interessant. Hvis du legger hovedkortet på bordet på en antistatisk pose, setter på en gammel kjøler du har liggende/får låne, kobler på PSU (løst), keyboard, minne, mus og skjermkort, så får du vel en pekepinn. Husk å koble til en ledning på soft power on på hovedkortet for å får det til å starte. Alt annet rask lar du forbli i kabinettet. Jeg har ingen erfaring emd Vapochill, men nettopp derfor kan det være kjekt å finne ut hvor feilen ligger. Er det fremdeles feil som du ikke finner ut av med hjelp av manualen på hovedkortet, så bør du poste info. om hva slags utstyr du har, så kanskje noen kan hjelpe deg. Vanlige tips vil da være å prøve/låne et og et objekt og bytte ut og teste (CPU, minne, skjermkort etc). Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Får ikke Bilde i det helle tatt men skall PCen i det helle tatt slå seg på om kjernen er ødlagt ??? har ikke funnet noen sprekker eller noe når jeg har sett på den men jeg har ikke noe elektro microskop her eller Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Nei du skal som oftest greie å se om du har knukket litt av coren. Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Har ikke Skrud så altfor hart heller. men nok til at det er kontakt. Med C.O.P prot så skal den ikke kunne brenne seg uanset og det har den ikke Lenke til kommentar
JonV Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Har du skrudd av vifta i Bios ? hvis den ikke senser noe vifta der så stopper maskina tvert av sikkerhets grunner du kjenner selv Lenke til kommentar
|DeViL|| Skrevet 2. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2003 Har aldri kommi så langt som Biosen fordi jeg ikke får skjerm bilde... Skal prøve å sette på ei vifte der i morgen for å lure den Lenke til kommentar
JonV Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Alle bioser er vel default satt til å lese av CPU vifta Default. med andre ord kan du ha -100 grader uten at det hjelper. en hvilken som helst vifte med 3 kabler skal nok holde for å få deg inn i Bios. ellers er det mye nyttig å lese om Vapo på www.ocshoot.no de driver nå og tester Vapo med R404 gass istedenfor R134 noe som gir din Vapo mye bedre kjøling -50 grader er det snakk om Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå