Gå til innhold

Best mulig vifteopsett på cm stacker 832


ducA

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg skal snart kjøpe meg ett Cooler Master Stacker 832 kabinett, dette har da 2 medfølgende vifter, men er mulig og ha 9 totalt til enten og blåse ut eller inn og sånt, men det jeg ikke har peiling på er hvodan jeg burde sette opp de forskjellige viftene hvis jeg kjøper de 5-7 andre viftene som skal gå ann og bruke.

 

Derfor trenger jeg råd fra dere som har greie på luftkjøling og sånt, hvilke vifter bør blåse ut og hvilke bør blåse inn, det er plass til 3 vifter i front, en i toppen, 4 i sidedøra og en bak, hvordan bør jeg sette opp dette for og få best mulig luftflyt og ikke for mye varm luft som bare sirkulerer i kabinettet?

 

MVH ducA (Takker for hjlep på forhånd)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, greia er at jo lufta skal dras gjennom kabinettet.

Ville derfor forslå at front- og sidevifter blåser inn, topp og bak blåser ut.

Husk at det også er viktig å ha det ryddig inne i kabinettet.

 

Ellers bare lurer: Ni vifter? Trenger du så mange? Blir jo et jæ#¤& leven? Personlig ville jeg gått for vannkjøling om jeg klokket så hardt at ni vifter var nødvendig.

 

Ellers ville jeg tatt en kikk på Noctua-vifter om du skal kjøpe flere vifter.

Dyrt, men kanonbra.

Lenke til kommentar

Hva slags oppsett skal du ha i denne maskinen da?

 

Jeg har en stacker classic som filserver, da med 10 disker, 3x120mm i front, en 80mm i taket, en 80mm bakpå øverste drevramma og 120mm bak + psu... bråker ikke nevneverdig til å være såpass mange disker, men blir varmt.

 

Vil forøvrig anbefale deg et annet kabinett om du vil ha noe stillegående, P182... jeg må skru av alle de andre maskinene her og lytte inntil maskina for å høre noe til den når alle viftene styres av speedfan.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha en datamaskin som ikke er kommet ut enda:

 

Hovedkort: nvidia 790i SLI (viss den støtter 1600mhz på cpu og minne)

CPU: Intel QX9770

Ram: 4gb Corsair ddr3 @ 1600mhz effektivt

HDD: 2x150gb Raptor og 3xhitachi eller samsung 1TB

CDROM: Blu-ray brenner

Kabinett: CM Stacker 832

GPU: 2 eller 3 9000 serie skjermkort

PSU: CM 1000W modulær

 

o.s.v Jeg kommer bare til og bruke 120mm og 140mm vifter i kabinettet.

 

Har kjøpt Thermaltake big typhoon vx cpu kjøler. Vurderer om jeg skal ha as5 eller ic diamond carat7

Endret av ducA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har mye penger høres det ut til. Det kommer vel på godt over 40 000 dette her. :wee:

 

Den CPU kjøleren kan du bare glemme. Med det budsjettet du tydligvis har så bør du heller kjøpe ThermalRight Ultra 120-Extreme. Det er den beste CPU kjøleren på markedet i dag. :)

 

Og så kan du bare glemme Raptoren til WD. Den bråker som et he**te, og så yter den dårligere enn en SAS disk. Det er det hotteste innen HDD nå. :)

 

3 GPUer tror jeg ikke du kommer til å få bruk for, i alle fall ikke enda. Da det er svært få spill som støtter SLI, tror jeg det ikke kommer til å bli noen som støtter 3-veis SLI de nærmeste årene.

 

Men med all den HWen er det essensielt at du fyller opp kabinettet med vifter. Alle plassene, og så kjøper du en viftestyring. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...