Gå til innhold

Hvor "enkelt" er Wii å bruke/spille på?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 12 år gammel bror med Downs Syndrom, og jeg lurer på om Wii kan være noe for han.

Han har spilt litt PlayStation 2, men jeg ser at han har litt problemer med å forstå og bruke kontrollene.

Så det jeg lurer på er om Wii er så enkelt å spille på at en "4-6 åring" kan "beherske" den?

Har ingen spesielle spill i tankene ettersom jeg ikke har mye erfaring med Nintendo, men jeg tror at Mario og Wii Sports muligens kan funke bra(?)

Kan forstå at det kan være litt vanskelig å svare på dette, men jeg setter pris på svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvorfor ikke.

Wii sports og Wii play tror jeg vil gå bra. Begge har flere små/enkle spill som de fleste burde få til.

Det følger med en ekstra håndkontroll når du kjøper Wii Play (eller det er vel spillet som følger med kontrollen).

Har dessverre ikke erfaring med andre spill som kunne passe.

Super Monkey Ball Banana Splitt og Rayman Raving Rabbids (1 og 2) kunne kanskje være aktuelle også.

Lenke til kommentar

Tror Wii kanskje kan være noe for deg i denne sammenhengen for din bror. Wiimoten bruker bevegelse og et IR kamera i fronten til å navigere seg i rommet, noe som kan passe fint for broren din ettersom den bruker et kjent element, bevegelse.

Finnes en del minispill type spill som Mario Party 8, Wario smooth wars, Wii sports (som følger med i Wii pakken), Wii play (som har en ekstra kontroll med), Rayman Raving Rabbits og andre spill som baserer seg på småspill (har dessverre ikke flere forslag i hodet).

Lenke til kommentar

Takk for svar PantZman og Bear^ !

Har sett litt på spillene dere linker til og tror faktisk at vi begge kan få glede av de.

Er litt skeptisk på kontrollen, selv om det ser ganske lett ut. Tror jeg skal se om jeg finner en butikk hvor vi kan prøve Wii først. Er nok ikke før jul at Wii er aktuelt å kjøpe så forhåpentligvis finner jeg en før det.

Finnes det noen anbefalt aldersgrense for Wii? De fleste spillene ligger på 3+ og 7+, men finnes det noen anbefalt aldersgrense for Wii'en selv?

Takk nok en gang!

Lenke til kommentar
Wario Ware Smooth Moves Bear^...

Smooth Wars? :p

Snart kommer også Wii Fit og Mario and Sonic at the olympic games hvor også bevegelse spiller store roller.

Hastverk er lastverk ja, har ikke spillet selv samt at jeg hadde et "internt" press i "Mannemusa" så jeg gad ikke sjekke opp om det var korrekt skrevet :p

Lenke til kommentar

Er litt uenig i at Wario Ware er så veldig enkelt. Hvis det er noe likt DS-versjonen så går alt veldig fort. Du får slengt mini games i trynet hvert 5 sekund, og det er ofte ingen forklaring på hva en skal gjøre.

Tror det er lettere for broren din med spill som er litt mer repititive, hvor en får mer tid til å lære seg/forstå det en skal gjøre med en gang. Da vil jeg som mange andre her anbefale Wii sports og kanskje Wii play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...