GLN Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Har begynt å trene igjen etter et skadeavbrekk, siden det er off-sesong nå så skal jeg trenge kondis og muskler, men trenger hjelp til hvordan jeg skal trene muskelene. Jeg skal trenge utholdethet i musklene siden jeg er aktiv sykklist, så hva er best da? Skal jeg ta maks med 10x3, eller maks-5/10kg med 15x3. Vil jeg holde på kondisjonen med 45min spinning 2ganger i uken gjennom vinteren? Hadde vært bra med noen gode svar fra sykklister som selv trener. Endret 8. november 2007 av Dranc Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Les dette. Driver du med sykling får du nok utholdenhetstrening av musklene ved selve syklinga. Bruk styrketreninga til å trene den eksplosive muskulaturen. Om du trener med submaksimale vekter vil kroppen tilpasse seg ved å øke tverrsnittet på musklene, og det er ikke så ønskelig for en syklist. Lenke til kommentar
War Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 kondis og muskler, Som du sikkert har insett så skal du ikke bygge noe masse i muskelaturen men øke oksygenopptaket. Eliteutøveren - hurtighet, del 1 Eliteutøveren - hurtighet, del 2 Eliteutøveren - utvikling av arbeidskapasitet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå