-kga- Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Det er vel en 200 000 ca. en kan ha i formue føre stipendet begynner og bli omgjor til lån truer jeg det var, men hva er det som er inkludert i formue? Er det bare og ha over 200k i banken, eller må det være 200k igjen etter at tidligere lån fra lånekassen er trukket fra( tot - lån < 200k: ellers blir stip. til lån)? Hvordan er det med aksjer? Hvis jeg setter pengenne i aksjer, vil det da fortsat bli beregnet som formue fra lånekassen? Blir bil kjøp satt som formue, burde vel bli behandla på samme måte som aksjer nesten. Hvis jeg skulle få over 200k i banken, er eneste måte og hindre at stip. blir lån å bruke opp det til overs, eller ta dem ut? feks. ta med en ferie for og stresse ned fra studienne med pengenne som er til overs. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Lån - (bankinnskudd + bolig + aksjer+ bil)=formue Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg ville sagt omvendt... Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 ok, da er det ikke no stress. formuen blir mye mindre siden lån fra lånekassen er med i summen på nesten 200k, det er vel nesten halvparten av summen, om ikke mer. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Lån - (bankinnskudd + bolig + aksjer+ bil)=formue (bankinnskudd + bolig + aksjer+ bil) - lån = Formue Fornøyd nå, Naranek? Endret 9. november 2007 av gorber Lenke til kommentar
Footy Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 oj, dette var jeg ikke klar over... Så overstiger jeg 200 000 så blir all stipend til lån? hvordan foregår dette? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 http://www.lanekassen.no/templates/Page____5562.aspx Lenke til kommentar
gorber Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Har du formue som er større enn frigrensene i tabellen over, blir stipendet ditt redusert. Er du enslig, blir stipendet ditt redusert med to prosent per måned av den delen av formuen som er over frigrensene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå