Bebeluv Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 husk at prosessor, ram osv også spiller en stor rolle.. Athlon X2 4200+ og 2GB RAM i oppsettet mitt. Også høyere enn hva som faktisk er "recommended" for spillet. Jøss, selvom du kommer over recommended så hjelper det ikke når du ikke kjører med god fps, Q6600 og 8800Ultra er skapt for Crysis, men fortsatt er langt ifra "perfekt" nok for spillet. Prøv å få lånt det deg et bra skjermkort å se om du slår meg i 3Dmark Man får for det man betaler. Lenke til kommentar
krillee Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 Konsoll-utviklerene er mye flinkere på smådetaljer, fordi de har mere resureser tilgjengelig. men det går rett og slett ikke an å synes at uncharted ser bedre ut, for det gjør det bare ikke... Det er fler enn bare meg som syntes det her, så tydeligvis gjør det det. uncharted har et sinnsykt tegneseriepreg over seg med masse skarpe og flotte farger, men å kalle det fotorealistisk, blir bare feil... Skjønner ikke hvorfor du sier tegneserie i det hele tatt. Det er jo helt feil. Selv Naughty Dog har vært ute å fortalt at før så har de laget tegneserie grafikk til PS1 og 2, men nå gikk de for hundre prosent realisme. Det er rett og slett feil det du sier der. Du ser at dette ikke har noe med tegneserie å gjøre. ikke misforstå, synes uncharted ser dritlekkert ut og er det beste spillet til ps3 ute nå, men å si det ser bedre ut enn crysis, er som om du heller ville ha ligget med Nei det gjør absolutt ikke det. Jeg har forklart hvorfor Uncharted ser bedre ut på mange områder som Crytek ikke engang har tenkt to ganger på. se på personene for eks...da ser du tegneseriepreg, lite detaljert, ser helt polert ut (sier ikke at det er laget som en tegneserie, men har et preg av tegneserie over seg) og når du nevner at de har laget tegneseriespill før, så er det jo ikke rart at noe av det grafiske henger igjen... Lenke til kommentar
krillee Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Var det ikke snakk om at demoen skulle kjøre 1080p? Den kjører 720p på min 1080p lcd... Leste det ett sted jeg også, men var litt skeptisk siden utviklerne tidligere har sagt at spillet skal kjøre 720p. Litt merkelig å ha høyere oppløsning på demoen. Er Uncharted så nyskapende da? Etter demoen å dømme er det et nytt Tomb Raider. Kampsystemet minner ikke akkurat om Tomb Raider. Heller ikke historiefortelling/dialog. For meg føltes det som noe helt nytt. Skjønner ikke hvorfor du sier tegneserie i det hele tatt. Det er jo helt feil. Selv Naughty Dog har vært ute å fortalt at før så har de laget tegneserie grafikk til PS1 og 2, men nå gikk de for hundre prosent realisme. Nei, nei, det er jo realsime med et cartoony preg. Se på f.eks. bevegelsene og eksplosjonene. Fra et intervju med en av utviklerne: "The characters aren't photo-real, but they're still pretty believable. We wanted to find that mark between too iconic, too cartoony and too photo-realistic, and we're really happy with where we ended up." her har du svaret, ramius jeg synes dette passer spillet perfekt, men det er ikke bedre grafikk enn crysis, men har en kjempe god grafikk i en annen stil, kanskje du liker det bedre enn fotorealisme, jeg vet ikke (men uncharted har ulike grafiske ting som kan se en smule fotorealistisk ut, er ikke helt uenig der) Endret 11. november 2007 av engjac Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jøss, selvom du kommer over recommended så hjelper det ikke når du ikke kjører med god fps, Q6600 og 8800Ultra er skapt for Crysis, men fortsatt er langt ifra "perfekt" nok for spillet. Prøv å få lånt det deg et bra skjermkort å se om du slår meg i 3Dmark smile.gif Man får for det man betaler. Det kommer da vitterlig an på hva man verdsetter. Jeg har selv et kort til under 2000 kroner og klarer fint å spille det. Jeg syns ikke det er verdt 4000kr ekstra for å klare høyere oppløsning og flere detaljer (eller 9000kr ekstra siden din påstand var at man minst måtte ut med 18000kr). Endret 11. november 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Du får sikkert til 15000,- Men trur vi stopper diskusjonen her. Begynner å bli mye OT Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hva er tegneserie aktig med eksplosjonene? Det sitatet til utvikleren bekreftet ikke mye. Jeg sa nettopp på en tidligere side at ja, huden er litt mer polert enn den er i Crysis, men til gjengjeld er det bedre animasjoner. I tillegg er klærne like bra som Crysis hvis ikke bedre. Da tenker jeg på hvordan du blir våt når du svømmer, hvor skarpe texturene på klærne er, og fysikken i klærne. Jeg satt nettopp her å leksjonerte moren min i hva som var banebrytene med denne grafikken til fordel for tidligere konsoller og spill. Da la jeg også merke til fysikken i skjorta som også er helt fantastisk. Prøv å stå helt stille og rykk på deg litt, så ser du at skjorta flagrer i vinden. Dette kan jeg ikke si man legger stort merke til i Crysis. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Diskusjoner om maskinkrav til Crysis kan dere ta i denne tråden. Vennligst hold dere til topic. Lenke til kommentar
vegavnil Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 hmm, når jeg krysset av 720p og 1080i på display ble demoen mer uskarp, og merket minimal hakking... Kjører klart bedre i 720p. rart... Lenke til kommentar
krillee Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hva er tegneserie aktig med eksplosjonene? Det sitatet til utvikleren bekreftet ikke mye. Jeg sa nettopp på en tidligere side at ja, huden er litt mer polert enn den er i Crysis, men til gjengjeld er det bedre animasjoner. I tillegg er klærne like bra som Crysis hvis ikke bedre. Da tenker jeg på hvordan du blir våt når du svømmer, hvor skarpe texturene på klærne er, og fysikken i klærne. Jeg satt nettopp her å leksjonerte moren min i hva som var banebrytene med denne grafikken til fordel for tidligere konsoller og spill. Da la jeg også merke til fysikken i skjorta som også er helt fantastisk. Prøv å stå helt stille og rykk på deg litt, så ser du at skjorta flagrer i vinden. Dette kan jeg ikke si man legger stort merke til i Crysis. 1: eksplosjonene er helt gule og har en rar form... 2: animasjonene er bedre ja, men må du huske på at dette er et 3rd person adventure, og da er animasjoner mer viktig enn i en fps for å få det virkelighetstro... 3: At du blir våt når du svømmer er bare en detalj... (dog meget lekkert) 4: klærne er ikke skarpere i teksturene enn crysis 5: Uncharted har noen få detaljer som er bedre enn crysis, (for eks. våt skjorte og animasjoner) men dete er bare få detaljer og er ikke noe som får et spill til å se bedre ut fordi om....crysis har mange andre detaljer som ikke er i uncharted, men så må vi huske at dette er to ulike sjangre... men nok om denne diskusjonen denne tråden er jo tross alt dedikert til uncharted hver gang jeg spiller demoen så prøver jeg alltid å komme et hakk nærmere slutten for å se hva som befinner seg lenger nedi der, er så frustrerende Endret 11. november 2007 av engjac Lenke til kommentar
_KroSjefen_ Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 eg synes det er heilt ufattelig att dere klarer og samanligne Crysis med Uncharted drakes fortune her alså.. to heilt forskjellige spill...osso samanliknar dere grafikken.. eg finner ingen grunnlag til og kjøre ein samalikning her...førsteperson eksl, til pc mot ein 3.pers adventure til konsoll...så klart grafikken ikkje er lik..når alt kommer til alt hadde eg valgt uncharted framfor crysis..rett og slett fordi uncharted har ein spennande historie og artigt gameplay...ikkje enda ein bunch med romvesener som prøver og skape kvalme...space invaders anyone.. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Er det ikke meningen at tver uten 1080P 60hz skal kjøre i 1080i 30hz? Min tv kjører i 1080i 60hz? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 To helt forskjellige spill, ja, to helt forskjellinge utseender = nei. Begge foregår i jungelen, begge har fokusert på de samme effektene i grafikken. Dynamisk og skarp skyggelegging. Grønne palmer og busker som svaier i luften. Grønt, grønt og mer enn grønt. Bruke miljøet taktisk mot fiendene. Veldig mye som går igjen. Jeg vil si at selv om du kan hugge ned trær med hendene i Crysis, så er det bedre bevegelser og fysikk i Uncharted. Crysis har mer detaljerte teksturer ja, men hvis det skal være mer fotorealistisk så er hvertfall Uncharted mer videorealistisk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Liker den tegneserie pregede grafikken i Uncharted kjempegodt, det gjør at spillet får ein god sjel meiner eg da. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 To helt forskjellige spill, ja, to helt forskjellinge utseender = nei.Begge foregår i jungelen, begge har fokusert på de samme effektene i grafikken. Dynamisk og skarp skyggelegging. Grønne palmer og busker som svaier i luften. Grønt, grønt og mer enn grønt. Bruke miljøet taktisk mot fiendene. Veldig mye som går igjen. Jeg vil si at selv om du kan hugge ned trær med hendene i Crysis, så er det bedre bevegelser og fysikk i Uncharted. Crysis har mer detaljerte teksturer ja, men hvis det skal være mer fotorealistisk så er hvertfall Uncharted mer videorealistisk. Værsåsnill, la det ligge. Liker den tegneserie pregede grafikken i Uncharted kjempegodt, det gjør at spillet får ein god sjel meiner eg da. Og unik sjel Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ser ikke noen tegneseriepreget grafikk. Ser mer ut som realisme synes nå jeg. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Blir vel litt subjektivt dette her, men for min del bærer grafikken eit lett tegneserie aktig preg. Tenker da mest på karakterene. Men det er jo ingen negativ ting i heile tatt, tvert i mot. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Blir vel litt subjektivt dette her, men for min del bærer grafikken eit lett tegneserie aktig preg. Tenker da mest på karakterene. Men det er jo ingen negativ ting i heile tatt, tvert i mot. Blir kanskje litt feil å si tegneserie preg, men heller et "fargerikt" preg. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ser ikke noen tegneseriepreget grafikk. Ser mer ut som realisme synes nå jeg. Helt enig. Jeg syntes enkelte folk her ser det de vil se. Men de syntes sikkert det samme om meg. Jeg tror ikke på "nesten" og "litt". Grafikken har en klar realistisk tilnærming og faller da innenfor denne kategorien. Noen som forresten har sett bak kulissene-videoen på PSN ? Der ser du at Drake svømmer i vannet og at det kommer bølger etter hvor han svømmer. Det er også en dritfin detalj. I den videoen er det det beste vannet jeg har sett. Crysis var ikke så bra svømmingen i vannet sitt. Lenke til kommentar
krillee Skrevet 11. november 2007 Forfatter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Ser ikke noen tegneseriepreget grafikk. Ser mer ut som realisme synes nå jeg. Helt enig. Jeg syntes enkelte folk her ser det de vil se. Men de syntes sikkert det samme om meg. Jeg tror ikke på "nesten" og "litt". Grafikken har en klar realistisk tilnærming og faller da innenfor denne kategorien. Noen som forresten har sett bak kulissene-videoen på PSN ? Der ser du at Drake svømmer i vannet og at det kommer bølger etter hvor han svømmer. Det er også en dritfin detalj. I den videoen er det det beste vannet jeg har sett. Crysis var ikke så bra svømmingen i vannet sitt. Crysis er ikke i 3rd person, så det er ikke lett å se bølgene som komer etter en, men har du sett under vannet når du svømmer? genialt To helt forskjellige spill, ja, to helt forskjellinge utseender = nei.Begge foregår i jungelen, begge har fokusert på de samme effektene i grafikken. Dynamisk og skarp skyggelegging. Grønne palmer og busker som svaier i luften. Grønt, grønt og mer enn grønt. Bruke miljøet taktisk mot fiendene. Veldig mye som går igjen. Jeg vil si at selv om du kan hugge ned trær med hendene i Crysis, så er det bedre bevegelser og fysikk i Uncharted. Crysis har mer detaljerte teksturer ja, men hvis det skal være mer fotorealistisk så er hvertfall Uncharted mer videorealistisk. man bruker ikke omgivelsene mot sine fiender i uncharted, det eneste man bruker omgivelsene med er for å duke unna skudd og slikt... Endret 12. november 2007 av engjac Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 *gjesp* det er sant. Men det gjør du også i Crysis. Pluss, det er ødeleggelsesbare omgivelser i Uncharted også, men de er plassert på bestemte steder som ikke er inkludert i demoen, men det ser ut til at disse kommer til å spille en rolle. Det jeg tenkte på var det du sa ja. Det er en visuell forskjell absolutt, men også to sider av samma sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå