Gå til innhold

uncharted demo den 8. November

krillee

Anbefalte innlegg

Ja, det har nok litt å gjøre med at konsoll-utviklerene har bedre budsjett enn de fleste PC-utviklere (snakker ikke om Crysis i dette tilfellet), men animasjonen på PC-spill kommer nok å ta seg ett stykke opp nå, når standarden er blitt hevet i konsoll-verden.

Viktigste ting i spillutvikling, er resurshåndtering.

Leste forresten for noen dager siden at når du snakker i microfonen i Resistance, så driver Nathan og prøver og lip-syncer i multiplayer.. Første som slo meg var, så kuult.. Andre var, hvorfor brukte de resurser på det? og tredje var, hvordan ser Chimera'ene ut når de 'lip-syncer'? ;)

Hart nesten lyst å fyre opp Resistance igjen for å prøve.

Konsoll-utviklerene er mye flinkere på smådetaljer, fordi de har mere resureser tilgjengelig. :)

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
UÆÆÆÆÆÆÆÆ

Dette var et seriøst fett spill. En ny standard for adventure med en gang. Og grafikken syntes jeg er det beste jeg har sett i noe spill ! Og jeg har spilt Crysis, denne grafikken var bedre!

Her var det så mye som gjorde det til enda mer imponerende spillfølelse. Når man blir våt etter en svømmetur, de utrolig detaljerte ansiktsuttrykkene og fysikken i bevegelser

Elsker dette dukkesystemet. Aldri før har en Ak47 vært så deilig å ha som her nå. Når er det europeisk release? Jeg klarer nesten ikke å vente lengere

ok, må si meg totalt uenig her, uncharted er det spillet som har best grafikk til ps3, men er langt ifra Crysis' fotorealistiske grafikk. men ja, god grafikk er det :)

Bedre fysikk i menneskenes bevegelser.

Bedre vann

Enda mer detaljert karaktermodell

Mer naturtro ansiktsutrykk

Når du kommer opp av vannet ser det mye mer ekte ut når du er våt

Den har også like bra skygger, skarpe, dynamiske og ekte, pluss motion blur. Bump mapping så å si overalt. Fysikk i noen av buskene, ikke alle, men det hadde heller ikke Crysis.

Pluss enda en ting som gjør hele opplevelsen enda mer fotorealistisk. Den immiterer en stor blenderåpning MYE bedre. Det som er utenfor fokusfeltet blir blurret mye bedre.

-

Uncharted

http://www.playingzone.com/images/jeux/ps3...fortune_sc8.jpg

http://mitchelldyer.files.wordpress.com/2007/05/drake.jpg

Crysis

http://x6.no/images/hovedsak/crysis.jpg

http://img.article.pchome.net/game/00/06/55/95/Crysis28.jpg

grunnen til at du synes det ser bedre ut er fordi det har endel skarpere og "penere" farger enn crysis....

dette er fordi uncharted har et "tegneseriepreg" over seg, noe som får det til å se uekte ut, men samtidig pent...

ja, ultra gode animasjoner og skygger er det, pen motion blur, altså skyggene er jeg enig i er på samme nivå som crysis + at animasjonene er bedre, men motion bluren, fysikken, ansikts animasjonene , ja rett og slett selve grafikken i seg selv er mye bedre og troverdig... å si at det ser mer fotorealistisk ut enn Crysis er som å si at du heller ville ligget med kattekvinnen fremfor elisha cuthbert..

Nope ikke enig her. Enkelte vinkler så ser Uncharted helt fotorealistisk ut. Andre ganger ikke. Men da står man jævlig nærme en stein eller noe som gjør at du ser texturen på veldig nærme hold, men slik er det i Crysis også. Man trenger litt avstand for at det skal se best ut.

Ansiktsanimasjonene i Uncharted er jo uten tvil bedre. Du ser de har mye fler ledd i seg enn det de har i Crysis. Der ser det ut som de har stappet kinnene full med bomull når de snakker. MEN her kommer forskjellen. Crysis har mer detaljerte texturer i huden. Så her har det med hva du er ute etter å gjøre. Uncharted har ti ganger mer naturlige bevegelser i ansiktet, og på kroppen, men Crysis har bare _litt_ bedre teksturer i ansiktet.

Fant noen flere high res bilder fra Uncharted som kunne gitt deg noe å tygge på, men jeg skal ikke lage dette til en sammenligningstråd mellom dem. Kanskje jeg gjør det i generell kategorien.

neitakk, har sett massevis av bilder til uncharted og ser pent ut ;)

men det går rett og slett ikke an å synes at uncharted ser bedre ut, for det gjør det bare ikke...

uncharted har et sinnsykt tegneseriepreg over seg med masse skarpe og flotte farger, men å kalle det fotorealistisk, blir bare feil...

ansiktsanimasjonene synes jeg var ganske så stive, men var bra nok....

kroppsanimasjonene var banebrytende og noe av det beste jeg har sett...

ikke misforstå, synes uncharted ser dritlekkert ut og er det beste spillet til ps3 ute nå, men å si det ser bedre ut enn crysis, er som om du heller ville ha ligget med...ja du vet reten... ;)

Crysis er liksom sett før i far cry, så blir ikke så spesielt i mine øyne, kjørte demoen her en dag, bare på high riktignok:)

Uncharted, var litt nytt og nyskapende, + naughty dog kjører sin egen motor, det er alltid spennende:) det med vannet og når man ble blaut etter det var genialt..

ehm, crysis kjører også sine egen motor (cryengine 2) :)

Lenke til kommentar

At det ser bedre ut betyr ikke at det ser mer virkelighetstro ut. Det er ikke alle som vil ha fotorealistisk grafikk. Feks Ratchet & Clank har bra grafikk, selv om det ikke ser fotorealistisk ut.

Jeg liker grafikken i Uncharted bedre enn Crysis grafikken, dermed ser den bedre ut for meg. Det har ingenting med hvor nærmt virkeligheten det ligger.

Lenke til kommentar
ja jeg vet det.. var ikke det som var poenget mitt, crysis er et nytt far cry, ikke nyskapende:P les da mann.

haha der kom den igjen, "nytt far cry", sjønner ikke folk som ser det slik :)

At det ser bedre ut betyr ikke at det ser mer virkelighetstro ut. Det er ikke alle som vil ha fotorealistisk grafikk. Feks Ratchet & Clank har bra grafikk, selv om det ikke ser fotorealistisk ut.

Jeg liker grafikken i Uncharted bedre enn Crysis grafikken, dermed ser den bedre ut for meg. Det har ingenting med hvor nærmt virkeligheten det ligger.

duhar kanskje noe i det der du sier...

Lenke til kommentar
Haha, Wow. Bioshock kan ikke sammenlignes med Crysis, er du helt på tur? Crysis krever 10 ganger så mye som Bioshock. Skjermkortet mitt er overprisa til 6000,- Ferdigklokket 8800 Ultra på 650Mhz.

Viss du skal spille Crysis med god flyt og grafikk, så kan jeg faktisk si at den krever en maskin til 18k. (15k for å si det mildt)

Ytelsen vokser jo ikke proporsjonalt med prisen, må si du har fått svært lite valuta for pengene der. For 2-3 tusenlapper får man et grafikkort som er langt bedre enn det Crytek selv setter som "recommended" for å spille det. Bytter vi ut den unødvendige raptor-disken min (-1000) og setter inn ett kort til 3k (+2000) koster ikke maskinen min mer enn 9000. (Selv om jeg skulle sløse på meg et svindyrt kort, hadde den ikke kostet mer enn 11k).

Og jeg tar ikke ditt ord for at det ville ført til crappy framerate og "dårlig grafikk", når alle ytelsestester sier det motsatte.

Lenke til kommentar

for dere som snakket om at uncharted flyter på 30 fps mens crysis hopper opp og ned fra 30-15 med beste hardware...

crysis demoen var dårlig optimalisert, det var ikke kommet ut noen ordentlige drivere som kunne kjøre det stabilt påhøye settings....men dette er noe jeg tror blir fikset til fullversjonen, da nye drivere og en patch fra crytek kommer...men nok om det

husk at crysis har et helt åpent gameplay med en stor øy der bortimot alt er dynamisk (ødeleggbare trær, hus etc)....

i uncharted er mappene mindre, ikke dynamisk og "trangere"..

men, det er jo det som passer et spill som uncharted pågrunn av stilen og dens sjanger :)

Haha, Wow. Bioshock kan ikke sammenlignes med Crysis, er du helt på tur? Crysis krever 10 ganger så mye som Bioshock. Skjermkortet mitt er overprisa til 6000,- Ferdigklokket 8800 Ultra på 650Mhz.

Viss du skal spille Crysis med god flyt og grafikk, så kan jeg faktisk si at den krever en maskin til 18k. (15k for å si det mildt)

Ytelsen vokser jo ikke proporsjonalt med prisen, må si du har fått svært lite valuta for pengene der. For 2-3 tusenlapper får man et grafikkort som er langt bedre enn det Crytek selv setter som "recommended" for å spille det. Bytter vi ut den unødvendige raptor-disken min (-1000) og setter inn ett kort til 3k (+2000) koster ikke maskinen min mer enn 9000. (Selv om jeg skulle sløse på meg et svindyrt kort, hadde den ikke kostet mer enn 11k).

Og jeg tar ikke ditt ord for at det ville ført til crappy framerate og "dårlig grafikk", når alle ytelsestester sier det motsatte.

husk at prosessor, ram osv også spiller en stor rolle... :)

Endret av engjac
Lenke til kommentar

wow engjac du wasta money:o kjøpte nylig pc deler til 6k eller noe:S ikke mer.. kjører crysis på high, helt ok for min del.. fatter ikke greia med å måtte kunne pushe alt til max:o hva er vitsen:) derfor jeg liker konsoller, byr på nesten samme grafikk, om ikke bedre gameplay og du trenger aldri oppgradere=)

Lenke til kommentar
husk at prosessor, ram osv også spiller en stor rolle..

Athlon X2 4200+ og 2GB RAM i oppsettet mitt. Også høyere enn hva som faktisk er "recommended" for spillet.

faktisk så er det 4400+ som er recommended :)

for det andre så betyr ikke reccommended very high med alt på fullt og en oppløsning som ikke ligner grisen :)

de mener at det kjører på for eks. high med god fps flyt

wow engjac du wasta money:o kjøpte nylig pc deler til 6k eller noe:S ikke mer.. kjører crysis på high, helt ok for min del.. fatter ikke greia med å måtte kunne pushe alt til max:o hva er vitsen:) derfor jeg liker konsoller, byr på nesten samme grafikk, om ikke bedre gameplay og du trenger aldri oppgradere=)

hva faen?

når nevnte jeg at jeg hadde kjøpt meg dyr pc? :D

tror du mikser med en annen nå :p

Endret av engjac
Lenke til kommentar
ja jeg vet det.. var ikke det som var poenget mitt, crysis er et nytt far cry, ikke nyskapende:P les da mann.

Er Uncharted så nyskapende da? Etter demoen å dømme er det et nytt Tomb Raider.

Spillet ser meget bra ut, men langt ifra Crysis nivå. Personlig synes jeg både Heavenly Sword og Call of Duty 4 ser bedre ut enn dette. Uansett så er jeg fornøyd med demoen; grafikk og gameplay virker solid. Nok et spill som skal kjøpes inn før jul.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at demoen skulle kjøre 1080p? Den kjører 720p på min 1080p lcd... :hmm:

samme som med Cod 4 du må disable 720p og 1080i, fjerne hakene. Hvertfall når jeg spiller COD 4 da kjører det i 1080p. Ps3 oppskalerer ikke spill slik som xbox 360 gjør da den ikke har noen hardware opp skalerer. Står det at et ps3 spill kjører i 1080p, så kjører det i 1080p. Hvis ikke er software som spill produsenten har lagt inn for ps3 utgaven.

Men en demo er en demo, jeg leste at Uncharted støttet 1080p, er det noen som kan bekrefte ?

Lenke til kommentar
Konsoll-utviklerene er mye flinkere på smådetaljer, fordi de har mere resureser tilgjengelig.

men det går rett og slett ikke an å synes at uncharted ser bedre ut, for det gjør det bare ikke...

Det er fler enn bare meg som syntes det her, så tydeligvis gjør det det.

uncharted har et sinnsykt tegneseriepreg over seg med masse skarpe og flotte farger, men å kalle det fotorealistisk, blir bare feil...

Skjønner ikke hvorfor du sier tegneserie i det hele tatt. Det er jo helt feil. Selv Naughty Dog har vært ute å fortalt at før så har de laget tegneserie grafikk til PS1 og 2, men nå gikk de for hundre prosent realisme. Det er rett og slett feil det du sier der. Du ser at dette ikke har noe med tegneserie å gjøre.

ikke misforstå, synes uncharted ser dritlekkert ut og er det beste spillet til ps3 ute nå, men å si det ser bedre ut enn crysis, er som om du heller ville ha ligget med

Nei det gjør absolutt ikke det. Jeg har forklart hvorfor Uncharted ser bedre ut på mange områder som Crytek ikke engang har tenkt to ganger på.

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at demoen skulle kjøre 1080p? Den kjører 720p på min 1080p lcd... :hmm:

Leste det ett sted jeg også, men var litt skeptisk siden utviklerne tidligere har sagt at spillet skal kjøre 720p. Litt merkelig å ha høyere oppløsning på demoen.

Er Uncharted så nyskapende da? Etter demoen å dømme er det et nytt Tomb Raider.

Kampsystemet minner ikke akkurat om Tomb Raider. Heller ikke historiefortelling/dialog. For meg føltes det som noe helt nytt.

Skjønner ikke hvorfor du sier tegneserie i det hele tatt. Det er jo helt feil. Selv Naughty Dog har vært ute å fortalt at før så har de laget tegneserie grafikk til PS1 og 2, men nå gikk de for hundre prosent realisme.

Nei, nei, det er jo realsime med et cartoony preg. Se på f.eks. bevegelsene og eksplosjonene. Fra et intervju med en av utviklerne:

"The characters aren't photo-real, but they're still pretty believable. We wanted to find that mark between too iconic, too cartoony and too photo-realistic, and we're really happy with where we ended up."
Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...