Gå til innhold

uncharted demo den 8. November

krillee

Anbefalte innlegg

Crysis er liksom sett før i far cry, så blir ikke så spesielt i mine øyne, kjørte demoen her en dag, bare på high riktignok:)

Uncharted, var litt nytt og nyskapende, + naughty dog kjører sin egen motor, det er alltid spennende:) det med vannet og når man ble blaut etter det var genialt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan folk vennligst slutte å sammenligne Crysis og Uncharted. Er snakk om to forskjellige spill, hvor det ene er sci-fi mens det andre er action adventure. Pluss at det er snakk om 2 forskjelige sjangere...Crysis=FPS og Uncharted=TPS. De kommer også på forskjellige platformer. Så hva er vitsem med å sammenligne de. Begge ser bra ut (så klart ser crysis bedre ut grafisk, skulle bare mangle). Men tilbake til demoen: digget demoen, men synes den var altfor kort:/ spillet blir garantert kjøpt.

Lenke til kommentar

Jeg syntes det derimot er viktig å sammenligne disse to titlene mot hverandre.

I en tid der vi har utrolig bra sanntidsgrafikk så er det Crysis som virkelig har satt et stempel i historien.

Hysteriet rundt grafikken i Crysis skal ha det til å være den mest ultimate grafikken noensinne. Og når Uncharted kommer til PS3 og ser så fantastisk bra ut som det gjør fortjener det sin del av kaka også.

Det er også viktig for konsollmarkedet nå å avlive denne myten med at PC uansett vil ha bedre grafikk. Det er bare ikke sant lengere. Konsollene har nå utnyttet sjansen de hadde til å velge hardware på øverste hylle og til og med ta ting inn i komponentene som ikke og aldri vil bli standard for PC-er.

Lenke til kommentar

Siste sammenligning fra meg er.

PS3 6000,-kr (Da jeg kjøpte den i Mars)

PC 18000,-kr (Kjøp for under 1 mnd siden)

Crysis krever 18lapper med ustabil fps med alt fra 25 til hoppende 60fps.(Steder der ikke noe skjer)

Uncharted kjører stabil 30fps med maskinvare langt lavere enn PC-en min. Fortsatt så har spillet god grafikk, flyt og alt som skulle til for å få til et bra spill.

Lenke til kommentar
Kan folk vennligst slutte å sammenligne Crysis og Uncharted. Er snakk om to forskjellige spill, hvor det ene er sci-fi mens det andre er action adventure. Pluss at det er snakk om 2 forskjelige sjangere...Crysis=FPS og Uncharted=TPS. De kommer også på forskjellige platformer. Så hva er vitsem med å sammenligne de. Begge ser bra ut (så klart ser crysis bedre ut grafisk, skulle bare mangle). Men tilbake til demoen: digget demoen, men synes den var altfor kort:/ spillet blir garantert kjøpt.

Grunnen til at de blir sammenligna er at de utspiller seg i omtrent samme setting.

Lenke til kommentar

Crysis krever 18lapper med ustabil fps med alt fra 25 til hoppende 60fps.(Steder der ikke noe skjer)

Uncharted kjører stabil 30fps med maskinvare langt lavere enn PC-en min. Fortsatt så har spillet god grafikk, flyt og alt som skulle til for å få til et bra spill.

Er veldig enig med deg. MEN kritikerene til konsoller vil si at med en Pc kan du gjøre mye mer enn bare spille. Kanskje Linux på Ps3 kan endre dette dog lite trolig.

Lenke til kommentar

Det er bare det at når PS3 er dedikert som spillkonsoll så er ikke hardwaren "langt lavere". Prosessoren gjør en mye bedre jobb i spill enn det noen PC CPU gjør. Det er jo en høyt klokket sjukjerners prosessor for å si det røfft. Og 512mb ram (som også kjører på høye frekvenser) er dritmye når maskinen ikke trenger å kjøre windows i bakgrunnen(30-40 forskjellige drivere).

Lenke til kommentar

Du kan ikke si at Crysis krever 18 lapper fordi din maskin kostet det. Hvilket skjermkort har du? Kjøpte nylig maskin for 8000kr og jeg kjører Bishock greit. Vet ikke hvor mye mer Crysis krever, men jeg kunne fått et veldig mye bedre skjermkort for f.eks. 2000kr mer.

Klarte endelig Uncharted-demoen på hard uten å dø en eneste gang. Nå har jeg ikke flere mål å nå, så da får jeg bare spille på repeat til det blir lansert.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Jeg digget demoen til Heavenly Sword nesten like mye som denne, men det var en stor skuffelse da det kom ut og kun varte i 6 timer. Det er jo ikke valuta for pengene. Så håper Uncharted varer hvertfall fire ganger lengere. Forventer et rundt 30 timers spill hvertfall her.

Angående Crysis så kjørte jeg det på mitt hardware med xfx 7800gtx, amd fx57 og 2gb ram. Det gikk ikke særlig godt med mindre jeg stilte alt på low. Det vil si at spillet ikke leverer grafikken godt nok. Uncharted gjør det.

Hadde Uncharted kommet på PC hadde det GARANTERT krevet den beste hardware'n som er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Du kan ikke si at Crysis krever 18 lapper fordi din maskin kostet det. Hvilket skjermkort har du? Kjøpte nylig maskin for 8000kr og jeg kjører Bishock greit. Vet ikke hvor mye mer Crysis krever, men jeg kunne fått et veldig mye bedre skjermkort for f.eks. 2000kr mer.

Klarte endelig Uncharted-demoen på hard uten å dø en eneste gang. Nå har jeg ikke flere mål å nå, så da får jeg bare spille på repeat til det blir lansert.

Haha, Wow. Bioshock kan ikke sammenlignes med Crysis, er du helt på tur? Crysis krever 10 ganger så mye som Bioshock. Skjermkortet mitt er overprisa til 6000,- Ferdigklokket 8800 Ultra på 650Mhz.

Viss du skal spille Crysis med god flyt og grafikk, så kan jeg faktisk si at den krever en maskin til 18k. (15k for å si det mildt)

Lenke til kommentar

Forskjellen fra Crysis og Uncharted er vel at førstnevnte har eit gameplay som gir stor frihet takket vere de enorme områdene. Uncharted gir ein meir illusjon på friheten, men er egentlig rimelig rett frem gameplay likevel.

Er ihvertfall mitt intrykk etter å ha testet begge demoene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
har nettopp spilt gjennom demoen :)

utrolig god grafikk og lyssetting, vannet er enestående (kunne kanskje skummet litt mer når man gikk i det) og gameplayet er morsomt :)

Animasjonene er jo helt sømløse! :dribble: Det er de beste animasjonene jeg har sett i et spill hittil, bare så det er sagt :)

som andre sier så var demoen litt i korteste laget ja...

en ting jeg ikke syntes var bra var eksplosjonene, de så uekte ut og passet ikke sammen med resten av grafikken...

emn ellers, dette blir et kjøp for meg! :)

Hehe. Mange som "klager" litt på eksplosjonene her.. Nå har ikke jeg spilt demoen, men dette slo meg: Hvordan ser en realistisk eksplosjon egentlig ut?

Tipper manges inntrykk er fra hollywood filmer og spill, noe som kanskje ikke er helt representabelt for den "the real thing"? Bare et lite tankekors, eller noe sånt :p

Dette spillet ser rått ut. Har ikke PS3, (enda) men kommer garanteret til å kjøpe dette. Får en sånn "god film" følelse av å se trailere osv, og det er digg med de fantastiske animasjonene. Håper bare ikke combaten blir så lik som Gears som den ser ut til å bli... (ut i fra trailere)

Lenke til kommentar

Angående Crysis så er det ett kjempeflott spill, som helt sikkert har fantastiske ting som ikke Uncharted kan gjøre, og visa versa, vi har vell ikke sett noe annet enn små deler av begge spillene, og pressen er under NDA på begge spillene ennå tror jeg.

Grafikkmessig vil jeg regne med at Crysis på en topp maskin bør være mere realistisk og flott enn Uncharted, hørte på 1upshow at ATI ikke hadde sterke nok kort til å kjøre det skikkelig, det er isåfall ganske sykt.

Og de videoene jeg har sett ser veldig flott ut.

Men tror at kampen mellom det mest tekninsk imponerende spillet i år kommer til å være enten Crysis og Uncharted, så blir det spennende å se hvordan det går med Mass Effect og Assasins Creed. :)

Lenke til kommentar
Angående Crysis så er det ett kjempeflott spill, som helt sikkert har fantastiske ting som ikke Uncharted kan gjøre, og visa versa,

Stemmer, veldig korrekt det der.

Men det er dessverre en stygg trend hos PC spill utviklere som er praktisert mye MYE bedre av konsollspillutviklere. Ordet er Motion Capture.

Se på Heavenly Sword, Final Fantasy og dette spillet. De har drevet motion capture på altfra løping og selv ned til leppebevegelser. Dete er rett og slett ikke like bra utført i Crysis, og det er fordi de har litt andre prioriteringer og filosofier bak det å lage grafikk.

Når jeg ser hvordan de fleste snakker i PC spill så ser det ut som de bare tygger luft. Og jeg syntes det ser ganske tydelig ut at veldig mange bevegelser er stivere i Crysis enn de er i Uncharted.

Det er praktfult å se måten Drake klatrer opp steiner på, faller, løper, sloss. Det er mye mer detaljer i bevegelsene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...