Johsse Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei, mitt spørsmål er som følger. Jeg lurer på om det holder med en strømforsyning på 400W til et XFX GeForce 8800Ultra. Jeg skal bestille meg nye deler til PC-en og trenger og vite det, for viss ikke dette går har jeg ikke råd til både grafikk kortet og en ny PSU. Please help, takker for alle seriøse svar MVH Johsse Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Kommer veldig an på hva slags PSU du har. Merke / modell? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Og det avhenger også av de andre komponentene i PC-en. Husk at GF8800Ultra krever hele TO pcix strøminnganger! Så lenge poweret har det, så vil jeg tro at det holder. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Man får jo overgang fra 4-pins 12V til 2 PCI-x strømkabler Jeg har en North-Q 400W Endret 8. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Overganger er vel ikke godt nok, og ikke for deg med en NorthQ. Spørs helt modell, og hvor mye på hver rail, men jeg tviler... Lenke til kommentar
Shadern Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Man får jo overgang fra 4-pins 12V til 2 PCI-x strømkabler Jeg har en North-Q 400W Det står Konkret på papiret du får med på det kortet at du ALDRI skal bruke sånne overganger.. Fikk nettopp mitt XFX GF 8800 Ultra for et par dager siden.. jeg kjører med en North-Q 500watts psu.. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Det fungerer bra? Har hørt at North-Q psu er dårlig i ytelse... men de er vell gode til den ekstremt lave prisen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Slenger denne inn, mener det er på sin plass å vurdere dette før et kjøp av ultra! Ville vurdert 8800GT, så har du råd til ny PSU, bedre prosessor og mer minne. Ytelsesforskjellen 8800GT/Ultra er ikke fryktelig stor, men da absolutt merkbar. Nye GTS kort er også på trappene. Litt data finner du HER. Ultra er ca 10.7% raskere enn 8800GTX, 8800GT klokker du forholdsvis lett opp til GTX ytelse. Du betaler derfor minimum 2500 kroner eller over dobbelt så mye mer for et kort som yter ca 10% bedre. Mer i ekstreme oppløsninger. Crysis Lenke Er som du ser endel å hente i 2560x1600. 8800GT i SLi er faktisk billigere enn et ultra og ytelsen er betraktelig bedre i spill som støtter det. Du vil da trenge en ny PSU Lenke Om du spiller i 1600x1200 eller lavere tror jeg du trygt kan velge 8800GT. CPU vil i mange tilfeller bli "flaskehals" uansett. Les gjerne hele testene, fant ikke noen som går direkte på 8800 GT overklokket vs Ultra bortsett fra noen 3Dmark. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Vel, får vel ærlig innrøm at det bare er pga gleden av og ha Ultra versjonen. Jeg bestillit 4gig ram og en AMD x2 3.0GHz. Det er det jeg vil ha, men jeg har funnet en kompis som vi selge meg en psu til en lav pris... Næmelig en Hiper 580W, og den er vel SLI-ready så da kommer det vel med 2xPCI-x Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Ikke noe galt i det. Du blir sikkert fornøyd! Lenke til kommentar
Shadern Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Skal du ha en strømforsyning til å drive 2x 8800 ultra kort ? Viss det var det du tenkte på med strømforsyningen til kompisen din så må du ha mer enn 2 pci-x strømkontaker på psuen.. for et Ultra kort bruker 2 pci-express strømkontakter.. Det gjør vel GTX og viss ikke jeg tar feil.. vet ikke med di andre korta i 8800 serien.. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Jeg skal kun drive et kort Men, det jeg mente var at Hiper strømforsyningen på 580W er SLI-ready, slik at jeg kan koble til 2xPCI-x tilkoblings muligheter siden 8800Ultra behøver det. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Et nytt spørsmål, kreves det 2xPCI-x strømkabel til og koble i ET XFX GeForce 8800Ultra. Det jeg har forstått ut i fra det dere skriver her For, i følge kompisen min så er det kun en PCI-x strømkabel på en Hiper 580W :S Dette ender ikke godt, delene mine er så godt som sendt også, hadde vert kjekt å fått dette av klart før PC-en kommer så jeg kan bare sette den sammen Takker for svar Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ja, det kreves 2 stk PCI-E kontakter. Ville oppfordret han til å sjekke igjen. Skal være 2 en enkel PCI-E kabel og en overgang fra molex til PCI-E Lenke 2xMolex-PCI-E følger med skjermkortet vil jeg tro Edit: Gjør da oppmerksom på at hipern ikke bare har fått positive tilbakemeldinger og at jeg neppe ville anbefalt den. Endret 9. november 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Det står Konkret på papiret du får med på det kortet at du ALDRI skal bruke sånne overganger... Jeg tenkte da jeg leste dette at det var kansje ikke den aller smarteste idèen da Men, viss det fungere er det greit nok men viss ikke så har jeg et dilema nok en gang. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Fikk ikke med meg den. Kanskje noe å tenke på! Og ikke minst at hiper 580W ikke har det beste ryktet. Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Har de ikke? Hvordan kan det ha seg at Hiper har dårlig rykte da? Ettersom hva Jeg har opplevd PC-en til han Jeg skal kjøpa strømforsyninga av fungerer den ypperlig Endret 9. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Tråd! Du kan også søke litt på nettet. Men det er selvfølgelig mange som ikke har opplevd noen problemer Sa hiper 580W Endret 9. november 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Jaja, det er noe som heter produksjons feil og uflaks som de never og så da... Men ellers så har den strømforsyning gått i 6mnd uten et eneste problem. Så jeg tror jeg går for Hiper 580W og overgangen foreløpig Så får vi se Det må være en grunn til at disse overgangen følger med grafikk-kortene, når de er sagt til å være ustabile Viss det blir for ille skulle jeg få pengene refundert slik at jeg kan kjøpe meg en North-Q 500W som er den eneste strømforsyning man kan finne lokalt her hvor jeg bor Endret 9. november 2007 av Johsse Lenke til kommentar
Keff Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jaja, det er noe som heter produksjons feil og uflaks som de never og så da...Men ellers så har den strømforsyning gått i 6mnd uten et eneste problem. Så jeg tror jeg går for Hiper 580W og overgangen foreløpig Så får vi se Det må være en grunn til at disse overgangen følger med grafikk-kortene, når de er sagt til å være ustabile Hiper er en meget god psu. Har selv hatt en uten et feilslag. At de har vært uheldige med en del produksjon stemmer nok, men å si at den er dårlig, er bullshit. Jeg kjørte den i et oc'a system og den suttret aldri, pålitelige volts og stille var den også. Prosentmessig tror jeg heller ikke at Hiper er verre enn andre. Hvermansen kan ikke ta så feil, siden det er solgt uhorvelige mengder av denne. Nei, vær du ikke redd for å kjøpe den:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå