Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke trådløst internett til å fungere...

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg sitter her, og har ved siden av meg en Dell stasjonær PC, ca 2år gammel..

Mitt problem er at jeg ikke kan få søke opp noen sider på internet explorer.

Jeg bruker tråd når jeg skal koble meg til og jeg har og sjekket at den funker på de andre PC`ene..

Når jeg søker på explorer står det at jeg ikke finner serveren..

Når jeg ser på lokal tilbkobling står det følgende: Begrenset eller ingen forbindelse.

Videre:

Du kan kanskje ikke koble deg til internett eller noen nettverksressurser.

Dette problemet oppstor fordi nettverket ikke tilordnet en netterksaddresse til datamaskinen.

Hva og hvor finner jeg nettverksaddressen??

Trykker reparer:

Kan ikke fullføre reparasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres:

Fornyer IP-addresses

OG: når jeg drar musa over docken nederst, drar den til lokal tilkobling står det hastighet 100.0mbps....

NoeN Som KAN vær SÅ SNIll Å HJElpE mEG?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det være satt statisk ip på maskinen?

Åpne nettverkstilkoblinger (kontrollpanelet->nettverkstilkoblinger), høyreklikk på nettverkstilkoblingen du bruker (vanligvis Lokal tilkobling) og velg Egenskaper.

Merk elementet Internett-protokol (TCP/IP) og sørg for at det står avmerket for 'Motta IP-adresse automatisk' (og det samme under DNS)

Endret av norbat
Lenke til kommentar

begrenset eller ingen forbindelse betyr at du ikke har fått IP på maskinen.

Det betyr da enten at ruteren har problem med å gi ut IP, eller maskinen din har problem med å ta imot IP.

En kjapp "plasterlapp" løsning vil være å sette en manuell statisk IP på PC-en din. Vær dog obs at dette kun er en god idè dersom maskinen ikke flyttes mellom forskjellige nettverk. skal du ha med maskinen mellom hjemme og jobb/skole f.eks. er det ikke en god løsning.

Som Norbat skriver over, så sjekk først om det står med automatisk IP på eller ikke, så kan du prøve å gjøre det motsatte av det som står på allerede. En annen mulig løsnign er å resette ruteren (og bruke autoamtisk IP), men det vil kun fungere dersom problemet faktisk er på ruterens DHCP og ikke om problemet ligger i at PC-en har problemer med å ta imot IPen.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Kan det være satt statisk ip på maskinen?

Åpne nettverkstilkoblinger (kontrollpanelet->nettverkstilkoblinger), høyreklikk på nettverkstilkoblingen du bruker (vanligvis Lokal tilkobling) og velg Egenskaper.

Merk elementet Internett-protokol (TCP/IP) og sørg for at det står avmerket for 'Motta IP-adresse automatisk' (og det samme under DNS)

Jeg har prøvd det norbat sa og det står på mota automatisk..

begrenset eller ingen forbindelse betyr at du ikke har fått IP på maskinen.

Det betyr da enten at ruteren har problem med å gi ut IP, eller maskinen din har problem med å ta imot IP.

En kjapp "plasterlapp" løsning vil være å sette en manuell statisk IP på PC-en din. Vær dog obs at dette kun er en god idè dersom maskinen ikke flyttes mellom forskjellige nettverk. skal du ha med maskinen mellom hjemme og jobb/skole f.eks. er det ikke en god løsning.

Som Norbat skriver over, så sjekk først om det står med automatisk IP på eller ikke, så kan du prøve å gjøre det motsatte av det som står på allerede. En annen mulig løsnign er å resette ruteren (og bruke autoamtisk IP), men det vil kun fungere dersom problemet faktisk er på ruterens DHCP og ikke om problemet ligger i at PC-en har problemer med å ta imot IPen.

-Stigma

Ja.. Kan du fortelle meg "step by step" hva jeg kan gjøre for å få i gang nette?

Har prøvd start->kjør->ipconfig , det kommer da et svart vindu som popper opp, og igjen detter ut etter 1 sekund uten at det står noe, jeg får liksom ikke vite hva IP`en er....

Lenke til kommentar

Og der står det nok 169.x.x.x

Første du må finne ut er om det er i dataen eller routeren problemet ligger. Funker dataen din på andre nettverk? Fungerer andre dataer på ditt nettverk?

Om du har telenor kan du prøve å sette statisk IP der som norbat viste deg til

IP-adresse: 10.0.0.15

Nettmaske: 255.255.255.0

Standard gateway: 10.0.0.138

DNS-server 10.0.0.138

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar

Bumper denne da jeg har fått samme problemet.

Jeg får ikke ip fra router, setter jeg den til statisk så får jeg status at den er koblet til med utmerket styrke, men fortsatt skjer det ikke noe. Sjekker jeg "satus for nettverkstilkoblinger" står det at den sender men mottar ikke en eneste pakke. Får ikke pinget noe heller.

Har også forsøkt og avinstallere kortet og lagt det inn på nytt igjen.

Kan det være at kortet er defkt? Burde jeg prøve en formatering?

Lenke til kommentar
Feilsøking på manglende IP-adresse

Del 1: Ligger problemet på klienten eller routeren

A: Får du iper fra andre routere?

B: Får andre ip fra routeren din?

Nei, får ikke ip fra andre routere heller og ja, andre maskiner får ip.

Hvilken router har du?

Er det noen mulighet for at du har krysset av for mac autentifisering på routerinstillingene og glemt å legge til deg selv?

Netgear, Nei, kun WEP på denne.

Lenke til kommentar
Bumper denne da jeg har fått samme problemet.

Jeg får ikke ip fra router, setter jeg den til statisk så får jeg status at den er koblet til med utmerket styrke, men fortsatt skjer det ikke noe. Sjekker jeg "satus for nettverkstilkoblinger" står det at den sender men mottar ikke en eneste pakke. Får ikke pinget noe heller.

Har også forsøkt og avinstallere kortet og lagt det inn på nytt igjen.

Kan det være at kortet er defkt? Burde jeg prøve en formatering?

Hei.

Dersom du fulgte anvisningen her om å sette opp 10.0.0.x antar jeg problemet ligger i at det er feil range.

Det "mest vanlige" er 192.168.x.x for eksterne routere.

Ville prøvd å koble til med kabel, kjørt "ipconfig", og sett hvilken range som brukes der.

Lenke til kommentar

Takk for hjelp med denne!

Nei, får ikke ip fra andre routere heller og ja, andre maskiner får ip.

1. Slett alle wlan-profiler

2. Restart wireless service

start - kjør - services.msc - wireless zero configuration - stop - start

3. Oppdater drivere til nettverkskortet

1. Hvordan gjør jeg dette?

2. Den hjalp ikke noe

3.

Edit:

Koblet til med kabel for og laste ned nye drivere og fikk ikke ip der heller!

Kan dette være virus? AV?

Endret av Jyztrik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...