Sevenord Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Hva skjer? Om jeg velger "move to trash" så forsvinner filen, men den legger seg ikke i trash og diskplassen blir ikke frigitt. Bare filer jeg sletter fra linux-partisjonen legger seg i trash.. Ubuntu 7.10 og disken er NTFS. Endret 8. november 2007 av el`satanical Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Den legges i søppelboksen. Men ikke i samme søppelboks, er noe rart med eksterne disker har jeg funnet ut. Filene havner i en mappe som heter .Trash på root til hardisken (Altså hvis diksen er mounta på /media/disk, så ligger .Trash på /media/disk/.Trash) Slett innholdet i den. EDIT: Hold inne shift mens du trykker delete. Da skipper den søppelkassa Du kan også prøve å tømme søppelkassa Endret 8. november 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hvis du vil se skjulte filer på ntfs disken så trykker du ctrl+h. Da vil .Trash på den disken komme opp som AlecTBM nevnte her. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 Takk! Funket suverent Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 hmm... det har ikke jeg lagt merke til før - har vel egentlig ikke merket at det ikke ble mer ledig plass på disken når jeg har slettet (Men da var det plutselig 100gb mer ledig plass på den disken)! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå