Gå til innhold

Store problemer med Linksys WRT54G

Anbefalte innlegg

Har brukt denne rutern en stund nå, men etter han som bor her nede har fått passord til nettverket osv, har det skjedd noe veldig merkelig med hele nettverket. For det første kommer det opp at en nettverkskabel har blitt koblet fra, konstant. Klarer ikke holde meg noe særlig lenge online. Og for det andre så har nettet blitt ganske tregt, til og med når det gjelder surfing.

Er selv koblet til rutern med kabel.

Noen som kan hjelpe? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon har du av den?

Det er kjent at WRT54G versjon1-4 har problem med kobling.

Den sender et forespørsel, uten at den får svar. I steden for å legge forespørselen død, så starter

den en eviggående loop hvor den tar opp båndbredde..

Anbefaler deg dette firmwaret her som er hjemmebygget.

http://www.thibor.co.uk/files/firmware/Hyp...G_Thibor15c.zip

Etter at jeg installerte dette har jeg hatt ruteren stående i snart 6 måneder uten at jeg har hat problemer..

Etter at du har installert firmwaren så kan du gå til Administration, Edit Startup, og lim inn:

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses
echo "600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120" > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts

Lenke til kommentar

Problemet er tilbake, så jeg prøvde H1lle sin løsning, men jeg har tydligvis ikke den rette versjonen, for det går ikke legge inn den firmwaren som du linkte til.

Problemet oppsto når pappa skrudde på bærbar PC-en, så det er nå 3 PC-er koblet opp mot den. Kan da ikke være såå krevende, Jeg spiller random internettspill + at jeg har på msn, mens pappa bare surfer, han som bor nede vet jeg ikke hva driver med. synes bare det er så rart at rutern ikke takler dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...