cyclo Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg har tenkt å bygge meg en "koffertpc" som jeg skal bruke til logging av GSM nettverk. Sånn rent praktisk skal jeg bygge inn en gammel laptop i en koffert (eller stiv ryggsekk - det gjennstår å se) sammen med div GPS og GSM utstyr. Det jeg rett og slett trenger er en minimal distro. Skal ikke ha X eller noe grafisk, kun terminal. Eneste kravet utenom er bra støtte for seriell via USB. Noen som har tips til distro? Første tanken min var å kjøre en strippet debian, men finnes det kanskje bedre alternativer? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Debian eller Slackware er vel kanskje greiest til noe sånt. Begge er lett å få ned på "minimalt" nivå, og lette å tilpasse. Jeg ville holdt en knapp på Debian pga. enklere installasjon av ting og tang. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 8. november 2007 Forfatter Del Skrevet 8. november 2007 (endret) Da blir det nok Debian da, siden jeg har brukt Debian siden rundt årtusenskiftet Forresten (og ja jeg vet det blir litt off topic), men er det noen som har noen geniale forslag til lufting av kofferten, uten at den mister sine vanntette egenskaper? Endret 8. november 2007 av cyclo Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Gortex har jo en genial løsning Patentert dog Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå