Gå til innhold

Spanske verb... skal alle bøyast?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+987123897

Eg har fått i oppgåve å skrive ein tekst i imperfecto. Problemet er at eg ikkje har peiling på korleis eg gjer det... Bøying av verb går greit når dei er kvar for seg, men når dei skal settast inn i ein tekst får eg problem. Når eg skal skrive at hunden min heiter vimsi i imperfecto. Blir det då: Mi perro llamaba Vimsi? For meg høyrast det ut som hunden min pleide å heite vimsi. Skal absolutt ALLE verb bøyast til den tida det er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er vanskellig for meg å lese, så ikke bli irritert hvis jeg forstår ikke, :p men jeg skal prøve å hjelpe... :D

Hvis du har hunden din ennå, kan du jo si "Mi perro se llama Vimsi.". (Ikke glem at llamarse er refleksiv!) Og da kan du si resten i imperfecto, hvis det er noe som hunden din pleide å gjøre. Hvis du snakker om noe som har allerede passert, og som har passert bare en gang, må du bruke preterito isteden. Hvis du har ikke lærte om preterito kan du spørre læreren din... :D Det er allerede vanskellig for meg til å forklare det på engelsk eller spansk!

Jeg håper at dette hjelper... Jeg kan ikke se sammenhenget, så jeg kan ikke være sikker.

:D Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Eg spurte på skulen i går. Då sa ho at eg berre kunne bøye alle verb i den tida vi skulle skrive om. Eg veit ikkje om dette blir korrekt, men om det går greit for læraren vil det gå greit for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...