Exeter Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg skal kjøpe meg ny skjerm tenkte CRT i 21" klassen... ooo Noen som kan anbefalle noen gode skjermer, Bør kunne kjøre 1600 X 1200 i 80Hz Er usikker på LCD, har vært kjent at det ikke er like godt å spille raske FPS spill på LCD skjermer, men dette er vel kanskje historie nå, siden de nye skjermene er så gode ?? Alle tips mottas... Har en SONT 17" Multiscan 200ES som jeg er veldig glad i, men den er gammel .exe Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du kan jo se på www.jmdata.as, jeg har bestilt meg en skjerm derifra.. En 21" Nokia 445x, den skal vel klare 1800x1400@80hz.. betalte 2300,- Brukt da, men jeg får 3 mnd garanti.. Gleder meg som en unge Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Du kan jo se på www.jmdata.as, jeg har bestilt meg en skjerm derifra.. En 21" Nokia 445x, den skal vel klare 1800x1400@80hz.. betalte 2300,-Brukt da, men jeg får 3 mnd garanti.. Gleder meg som en unge Fant følgende specs om Nokia 445X vha. Google (se denne siden): H Frequency : 30-102 KhzV Frequency : 50-150 Hz Hvis det er riktig, klarer den nok ikke så høy refresh som det du sier. Den burde derimot klare 1600*1200 i 80 Hz, og 1280*960 i 100 Hz. Har forresten vært en tur innom JM Data og kikket. Jeg så på Nokia 445Xi, Eizo F77, Eizo F930 og Tandberg Ergoscan 21C (Panasonic-produsert). Av disse hadde Eizo F77 det suverent skarpeste bildet, med Tandberg-skjermen på andreplass. Geometrien på akkurat det eksemplaret av F77 som jeg så, var derimot ikke fullt så god, men det kan nok utbedres med litt justering. Det er verdt å nevne at F77 har en skarphet i bildet som langt overgår nyere Eizo CRT-skjermer jeg har sett. Det forklarer hvor Eizo har sitt gode rykte fra. Du kan naturligvis ikke forvente perfeksjon når du kjøper brukt. Bl.a. hadde alle skjermene plenty av riper og merker på kabinettene. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det kan godt stemme det du sier, jeg fant specsen etter et raskt søk på internett - det kan hende det var feil. Så du om det var riper i selve glasset eller bare på siden av kabinettet på de skjermene som var der? Lenke til kommentar
joa Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei Jeg kan annbefale sony skjerm. Kjøpte nettopp en GDM F520 monitor. Skjermen er litt dyr men siden skjermen er den som holder lengst på pcen er det verd å legge noen ekstra kroner i den. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Det kan godt stemme det du sier, jeg fant specsen etter et raskt søk på internett - det kan hende det var feil. Så du om det var riper i selve glasset eller bare på siden av kabinettet på de skjermene som var der? Så ikke ut som det var riper i glasset, bare noen flekker som skulle vaskes bort før skjermen ble solgt. Etter det jeg har sett, pleier de å skrive det hvis det er riper i glasset. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei Jeg kan annbefale sony skjerm. Kjøpte nettopp en GDM F520 monitor. Skjermen er litt dyr men siden skjermen er den som holder lengst på pcen er det verd å legge noen ekstra kroner i den. Litt dyr? Den koster vel rundt 11000 kr, og det er jo rimelig drøyt for en CRT-skjerm. Om det er verdt det, får du vel svare på selv. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 NEC fp1355 er jo et godt valg da moddellen over testvinner på www.tomshardware Har denne selv og syntes den er veldig bra (betalte 8600 ellerno på komplott men de har den ikke lenger) Lenke til kommentar
stranden Skrevet 4. februar 2003 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei Har selv bare 17" men ganske god... 107p beste til philips Denne er da genial!! http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=8&s=pl Eller denne 22" http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=15&s=pl bør kjøpe en god skjerm!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå