Sverre1990 Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg kjøpte en western digial 120 gb portable (eksern hd) hos www.advance.no på våren 2005. og et år senere så ble plutselig ødelagt, og jeg mistet kontakten. jeg snakka og maste mye på dem i en og en halv månede. og tilslutt godtokk de, og ga meg retur nummer. jeg sendte en liten pakke med harddisken (den var så liten at jeg brukte a/b-post). og etter tre uker hadde jeg ikke fått noe svar, og jeg måtte ringe og mase på email igjen. og til slutt tilsendte de meg en ny harddisk. Og nå for et par måneder siden så skjedde det samme med den nye harddisken. og igjen måtte jeg mase og knote mye før de ga meg retur nr. Så når jeg sendte pakken som a/b-post igjen. etter fire uker venting og ikke noe svar så fikk jeg ikke noen ny harddisk. Og til slutt fikk jeg svar, og da sa de at de trengte sporingsnummer (som det ikke er på a/b-post), jeg fortalte dem dette men de var like sta. Jeg forklarte at det hadde hvert samme problem forrige gang. Jeg ringte posten og de sa at dette måtte være advance sin feil. og at posten nesten aldri roter bort post under sendting. nå har jeg ennå ikke fått noe svar og begynner å bli innmari irritert. NB! ikke bruk advance.no! dårlig service, dårlige varer, dårlig orden! Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 man sender aldri verdisaker i posten som A/B post. Det hender rett som det er at posten roter bort dette, og det er heller ikke forsikret. Du burde i det minste sendt dette som rekomandert A post. Da hadde man hatt et sporingsnummer. Lenke til kommentar
Cocytor Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Får du kontakt med Advance. Nettsiden har vært nede i evigheter nå. Kommer den til å åpne igjen mon tro? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Jeg kjøpte en western digial 120 gb portable (eksern hd) hos www.advance.no på våren 2005. og et år senere så ble plutselig ødelagt, og jeg mistet kontakten. jeg snakka og maste mye på dem i en og en halv månede. og tilslutt godtokk de, og ga meg retur nummer. jeg sendte en liten pakke med harddisken (den var så liten at jeg brukte a/b-post). og etter tre uker hadde jeg ikke fått noe svar, og jeg måtte ringe og mase på email igjen. og til slutt tilsendte de meg en ny harddisk. Og nå for et par måneder siden så skjedde det samme med den nye harddisken. og igjen måtte jeg mase og knote mye før de ga meg retur nr. Så når jeg sendte pakken som a/b-post igjen. etter fire uker venting og ikke noe svar så fikk jeg ikke noen ny harddisk. Og til slutt fikk jeg svar, og da sa de at de trengte sporingsnummer (som det ikke er på a/b-post), jeg fortalte dem dette men de var like sta. Jeg forklarte at det hadde hvert samme problem forrige gang. Jeg ringte posten og de sa at dette måtte være advance sin feil. og at posten nesten aldri roter bort post under sendting. nå har jeg ennå ikke fått noe svar og begynner å bli innmari irritert. NB! ikke bruk advance.no! dårlig service, dårlige varer, dårlig orden! Det er da for f*** ikke Advance sin skyld at Posten roter bort pakkene ?? For det gjør Posten,dette har jeg opplevd flere ganger selv. Dessuten,å sende "verdisaker" som A/B post er talentløst,for da har man INGEN sporingsmulighet på sendingen.... Lenke til kommentar
BUGS_Y Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 man sender aldri verdisaker i posten som A/B post. Det hender rett som det er at posten roter bort dette, og det er heller ikke forsikret. Du burde i det minste sendt dette som rekomandert A post. Da hadde man hatt et sporingsnummer. jeg skulle levere inn en mobil til service rep hos Annovo igjennom Djuice kjedehuset forhandler ... mottok kun en vanlig boble konvolutt for å sende den inn med... tlf ble selvsagt borte å kjedehuset som hadde sendt meg konvolutten måtte omsider erstatte med en ny tlf... så at posten roter er jeg sikker på... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Til bugsy, det er noe annet da det var telehuset som ba deg sende med et vanlig boblekonvolutt. Her har trådstarteren selv gjort tabben. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Synd, trist, leit. Du har fått lære på den harde måten. At vanlig brevpost blir borte skjer hver dag. MEN med tanke på hvor mye som sendes er det en _svært_ liten prosentandel. Hvem som har rett i denne saken, Posten eller Advance, vil du aldri få vite fordi du nettopp ikke har noen bevis (sporingsnummer). I tillegg må du huske på en ting til neste gang: Når du får _godkjent_ reklamasjon/garanti har du KRAV på at selger dekker din returporto til dem. Det er derfor ingen verdens vits å prøve å spare noen kroner på å sende ting som brevpost. Lenke til kommentar
Joachimv Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 I tillegg må du huske på en ting til neste gang: Når du får _godkjent_ reklamasjon/garanti har du KRAV på at selger dekker din returporto til dem. Det er derfor ingen verdens vits å prøve å spare noen kroner på å sende ting som brevpost. ot: antar dette kun gjelder reklamasjon/garanti og ikke angrefrist..? Det er jo forsåvidt logisk at en må dekke fraktomkostninger når man sender inn på angrefrist, dersom det er riktig. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Angrefrist må du dekke selv. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Du kan ikke klandre netbutikken for dette. Jeg vet ikke hva du legger i at du maste for å få dem til å sende deg returnr., men hvis du har formulert deg på samme måte som du har gjort her så har jeg en aning om hva som har skjedd... Det å sende noe med verdi i retur som A/B-post er jo å be om bråk. Pakker behandles idividuelt av posten, mens med brev blir alt slengt på et rullebånd og håndert som massepost. I dette tilfelle skulle det ikke forundre meg om det faktisk kom fram, men du har jo ingen bevis på dette iom at du valgte å sende det som brevpost. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Gah, hvorfor skal alle påstå at posten roter bort pakken. Bare bullshit. Vedder på at advance har den et eller annet sted dem ikke vet selv engang Og hvordan behandler du harddiskene dine? Kan umulig være bra når dem går istykker gang på gang Lenke til kommentar
geokri Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 posten roter bort ting ja.... sender en god del pakker og brev hver dag på jobb, og hender rett som det er at et brev blir borte, har av og til skjedd at pakker er blitt borte og, men da har de funnet dem til slutt. Noen av breva har kommet frem 1mnd eller 2 senere til der de skulle, eller kommet i retur til meg for posten har påstått at det ikke var rett adresse, noe det garantert har vært. Lenke til kommentar
lain Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Gah, hvorfor skal alle påstå at posten roter bort pakken. Bare bullshit. Vedder på at advance har den et eller annet sted dem ikke vet selv engang Og hvordan behandler du harddiskene dine? Kan umulig være bra når dem går istykker gang på gang Nei for at ingen her har mistet noe som er sendt i posten. Tom pakker har de klart å rote bort, med sendingsnummer og alt (ja pakke jeg selv har sendt). Folk burde følge litt med på sporing når de sender/motar pakker, tidvis skremmende, har hatt pakker som har vært rundt i halve norge før de har klart å sende den riktig. Men nok om posten (bruk tollpost/linjegods/dhl/ups), mulig trådstarter burde sjekke psu f.eks, jeg mistet 2 disker en pga ustabil psu. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Noen av breva har kommet frem 1mnd eller 2 senere til der de skulle, eller kommet i retur til meg for posten har påstått at det ikke var rett adresse, noe det garantert har vært. Det skjer fortsatt at det sendes pakker med postnummre som ble endret for over 10 år siden. I tillegg benyttes det tidvis postnummre som ikke lenger eksisterer. Selv mottaker trenger ikke være klar over at ting har endret seg. Så selv om man er helt sikker på at det er korrekt, trenger det ikke nødvendigvis være tilfellet. Trådstarter. Siden du ikke har noe bevis for at de har fått pakken, stiller du veldig svakt. I ditt tilfelle har du lært den harde veien. Ps. Du har send disken med A post, ikke B post. Ser du er usikker siden du skriver A/B post. Ørjan... Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Ps. Du har send disken med A post, ikke B post. Ser du er usikker siden du skriver A/B post. Ørjan... Du bare vet han har sendt det med A-post? Kan vel hende han ville spare 5kr og velge B-post? Alt over 350g og opptil 2kg kan sendes som b-post. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 10. november 2007 Del Skrevet 10. november 2007 Her kan du som sagt ikke legge skylden over på nettbutikken. Greit at de var treige forrige gang, men du har valgt å sende en verdigjenstand som vanlig A-post uten forsikring og da må du rett og slett ta risken selv. Uansett hvis det er noe galt med den som blir dekt på reklamasjon har du uansett krav på fraktutgiftene tilbake fra butikken så fra nå av send alt som Smartpost/norgespakke med forsikring og sporingsnummer. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Ps. Du har send disken med A post, ikke B post. Ser du er usikker siden du skriver A/B post. Ørjan... Du bare vet han har sendt det med A-post? Kan vel hende han ville spare 5kr og velge B-post? Alt over 350g og opptil 2kg kan sendes som b-post. Beklager. Det var jeg ikke klar over. Trodde man alltid måtte sende 20 brev. My bad... Ørjan... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå