Gå til innhold

Dyster høst med regn i vente?


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var det på'n igjen ;) Veit det blir mye fra meg nå, men dere får tåle det :p Vil lære.

 

Her har jeg prøvd ett ganske spesielt utsnitt (spør du meg), det er nesten kvadratisk.

 

Tanken var at veien som er litt lysere vil fungere som en linje, som leder blikket inn mot den mørkere toppen som er svært dyster. Målet er jo at man skal sitte igjen med en høstfølelse, av litt trist innevær. Hvis jeg har fått til dette, er jeg egentlig i mål, men vil fortsatt høre hva dere syns om bildet. Det er en del undereksponering på bildet, men jeg følte det måtte være med for å skape den dystre stemningen ^^

 

post-91287-1194533739_thumb.jpg

 

Hvordan ser du for deg utsnittet av dette bildet? Har ikke croppet bort mye, men en bit på alle kanter har gått med :p

 

Takker for svar :)

post-91287-1194533668_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kvadratisk er stilig. Mange av fotografiene man finner på utstillinger er det, mye fordi mange bruker 6x6-formatet. De tenker utsnitt når de tar bilder, så bevarer de så mye av selve bildet som mulig. Er det galt, går de nærmere eller lenger unna, eller zoomer dersom de bruker zoomlinser.

 

Syns du har et stilig motiv her, men det er for mye svart i forgrunnen. Du bør forsøke å få kumlokkene til å danne forgrunnen ved plassere dem et stykke nede på bildet, og heller ta med litt mer mot toppen, ettersom du sier at du har kuttet bort litt i alle retninger. Det kan bli en ganske tøff kulisse, men fortsatt mangler det (etter min mening) et ekstra element. En person, en bil, et dyr eller bare et lite objekt som befinner seg i lysningen. Med det tror jeg du hadde truffet blink!

Lenke til kommentar

Er veldig enig med deg her. Det mangler ett moment ;) En person-silhuett som sitter på autovernet tror jeg kunne ha blitt litt kult, med senka hode for å forsterke inntrykket.

 

Testet nå med en litt annen crop, der jeg flytter komlokkene nedover. Da var det dårlig å ha det kvadratisk (hadde ikke mye å gå på i høyden, så det passet ikke). Det mangler fortsatt ett moment her da, skal se om jeg kan får noen til å sitte på autovernet imorra ^^

 

post-91287-1194538663_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...