SuperMorten Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Har tenkt å kjøpe meg htc touch dual og lurer på hvilke program jeg kan bruke for å konvertere film, dvs xvid/avi, til denne. Det blir vel formatet mpeg4 som kanskje funker best, eller bør jeg satse på wma? Jeg har brukt Videora litt til å konvertere til ipod, og det funker ganske bra. Bør jeg bruke dette til telefonen også, isåfall hvilke innstillinger skal jeg bruke? Specs på skjerm: Display Type: color transflective TFT Display Color Depth: 16 bit/pixel (65536 scales) Display Resolution: 240 x 320 (76800 pixel) Display Diagonal: 2.6 " (67 millimetres) Viewable Area: 1.6" x 2.1" (40.2 x 53.6 millimetres) Dot Pitch: 0.1675 millimetre/pixel Graphical Controller: Qualcomm MSM7200 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52jVWcQb Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 bump Jeg har bestilt min htc touch dual, så lurer på det samme^^ Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Specs på skjerm er egentlig uvesentlig. Det eneste du bør vite er oppløsingen som er 320x240 som vanlig. (*sukk* når kommer vga-skjermene til mobiler daaaaa!) Hvis du ikke har noe i mot å RTFM så kan du sjekke ut et program som heter "mencoder". Det er en del av mplayer-pakken og kan såvidt jeg husker hentes på http://www.mplayerhq.hu (Nei vi snakker ikke om Mediaplayer Classic) "mencoder" har et helt hav av parametre så man må lese seg litt til det. Jeg tør påstå at mesteparten av de "kjente" konverteringsprogrammene for iPod og PSP osv. bare er frontends for enten mencoder, ffmpeg, vlc eller andre allerede eksisterende programmer. EDIT: Tror kanskje du kan ha nytte av dette programmet: http://babgvant.com/Wiki/view.aspx/DVRMSTo...ctions/Mencoder -C- Endret 13. november 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå