FranzJosef Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Så noe som så veldig lurt ut på Jernia idag. En strømboks som sender ut noe høyfrekvent lyd som mus ikke tåler (gjaldt visst også kakerlakker), men mennesker og kjæledyr tar ikke skade. Store fordelen er jo at man risikerer ikke å få muselik som ligger og råtner i flere år innendørs på steder man ikke får undersøkt. Så slipper man også det ubehagelige i å fjerne mus fra musefeller. Ut av sinn og syne. Men fungerer de? Noen som har erfaringer? Og hvor langt unna boksen vil man kunne slippe mus? Fungerer den kun på mus, ikke rotter? Står den trekker kun 1,5 W! Det er jo fullstendig ubetydelig forbruk. Men den var litt dyr, ca 570 kr på Jernia. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Den funker! Hadde mus i garasjen før og satt den i garasjen i en stikk kontakt der og alldri vært mus der siden har hatt den i minst 2 år! Har en storr dobbelgarasje Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Herlig, da kunne jeg egentlig tenkt meg å ha en del slike. En i garasjen, en i kjeller, i hovedetasjen og en på loftet kanskje. Men ganske dyrt den jeg fant, 570 kr per stk. Noen som selger sånt rimeligere? Av det jeg har funnet på google om slike er en god erfaring, mens en sier noe interessant. Han sier at disse er satt til en høyfrekvent lyd, denne frekvensen vil musene etterhvert bare "skru av" og komme tilbake... Nå vil jo det komme nye mus hele tiden som i det minste blir skremt bort på kort sikt. Men han skrev at det fantes noen avanserte versjoner av disse musejagerne der man kunne justere på frekvensen etterhvert. Men det blir ihvertfall ikke lett å finne... Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Har selv en dings på størrelse med en lighter. Der kan jeg stille inn hvile dyr den skal brukes imot. Alt fra insekt til hund, mus ,katt osv. Funket bra de gangene jeg har prøvd den( Som fks katter i hagen der jeg bodde før. hang den på utsiden av vinduet noen dager og det var ikke mer katter og se Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 9. november 2007 Forfatter Del Skrevet 9. november 2007 Dette var jo ikke noen støttende lesning da: http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2602200.html Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 Jeg har jo hatt i maaaaange år og alldri noen mus som har "ignorert" det her Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Har selv en dings på størrelse med en lighter. Der kan jeg stille inn hvile dyr den skal brukes imot. Alt fra insekt til hund, mus ,katt osv. Funket bra de gangene jeg har prøvd den( Som fks katter i hagen der jeg bodde før. hang den på utsiden av vinduet noen dager og det var ikke mer katter og se Har du noen link til hvor denne kan kjøpes. Har noen katter som skulle vært borte Lenke til kommentar
trøls Skrevet 11. november 2007 Del Skrevet 11. november 2007 Hvis den bare bruker 1,5 W, er ikke lyden særlig høybølget. Men høyfrekvent kan den godt være. Beklager pedanteri, men jeg bare måtte. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 er også på utkikk etter noe lignende.. fant en på clas ohloson da. noen andre som har linker til andre nettbutikker? http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=20673177 Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 ser at de aller fleste enhetene på markedet bruker ultrasonic lyd... etter det jeg har lest så stoppes disse signalene ved vegger og andre objekter. det vil si at disse skremmer ikke bort mus som bor i vegger...etc... fant en internasjonal butikk der de selger en enhet som skremmer bort ganske mange forskjellige dyr og insekter... du kan velge norsk strømstøpsel når du bestiller ser jeg. dessuten har de en slik der du kan velge hvilke dyr man vil skremme. http://www.pestrepellerultimate.com/products.htm de har også en enhet som de påstår kan legge ut støy på strømnettet som skremmer bort mus og slik bak veggene. hadde vært interessant med noen erfaringer på disse produktene Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Tar opp denne "gamle" tråden. Har mus i veggen på hytta, og alternativet er å rive ned veggen - noe som ikke akkurat frister... Ville vært interessant å høre andre alternativer? Er det noen av disse lydgreiene som faktisk virker? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 24. januar 2012 Del Skrevet 24. januar 2012 I familiebedriften vår så har vi montert et stort apparat som gir ut høyfrekvente lyder, vi har plassert den i et av lagerrommene hvor vi har sårbart lager som kan ta skade av mus. Den gir ut høyfrekvent lyd hvert 6-10 sekund ca og jeg må inrømme den er meget ubehagelig, selv for meg som menneske. I tillegg hadde vi musefeller lagt ut. Meget effektivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå