Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin står fast etter kort tids brukt

Anbefalte innlegg

Min maskin bruker windows XP pro og når jeg starter maskin henger den seg etter kort tid.

Stadigvekk må jeg starte maskinen på nytt men samme problem oppstår igjen uansett hva jeg har arbeidet med eller gjort. Er det noen som har en forklaring på dette problem og hva jeg evt. kan gjøre?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du forklare litt mer konkret? Får du noen blåskjerm eller bare stopper det helt uten videre uten noen form for forvarsel eller noen andre indikasjoner? Det kan være mange årsaker til dette, temperaturer, driverfeil osv osv. Hvis det funerte for ikke lenge siden kan systemgjenoppretting være et bra alternativ. Ta da og velg et gjenopprettingspunkt før da problemene startet. Start > alle programmer > tilbehør > systemverktøy > systemgjenoppretting

edit: Har du klokket før, eller klokker du nå?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Takk for svaret. Maskinen stopper helt uten forvarsel. Det blir ikke svart skjerm men bildet bare fryser og musepekeren står fast der den står. Nå stopper den også hver gang jeg prøver å åpne utforskeren.

Jeg har også gått tilbake til et tidligere gjenopprettingpunkt. Jeg har i tillegg sjekket maskinen mot en annen skjerm for å finne ut om det er en feil ved skjermen eller skjermkortet. Det er det ikke.

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Det kan være mange ting som fremkaller denne typen systemkrasj. Men minnet kan kansje være en grei ting å starte med. Nå vet jeg ikke hvor fortrolig du er med å rote inni PC-en, men du kan ta ut en og en brikke, og prøv med alle de forskjellige i PC-en en og en av gangen. Se om det hjelper i første omgang, evt kan du også prøve å teste med memtest.

Lenke til kommentar
Takk for svaret. Maskinen stopper helt uten forvarsel. Det blir ikke svart skjerm men bildet bare fryser og musepekeren står fast der den står. Nå stopper den også hver gang jeg prøver å åpne utforskeren.

Jeg har også gått tilbake til et tidligere gjenopprettingpunkt. Jeg har i tillegg sjekket maskinen mot en annen skjerm for å finne ut om det er en feil ved skjermen eller skjermkortet. Det er det ikke.

På forhånd takk.

Du kan laste ned en Ubuntu plate, og kjøre Linux direkte fra CDplata.

Hvis det er stabilt, er det trolig feil ved programvaren din. Hvis linux er utstabilt, er det noe galt med maskinvaren din.

Ubuntu har en innebygget minnetest, som du kan velge å kjøre ved oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...