Dotish Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Hei. Etter at nær familie fant ut at jeg driver mye med Photoshop osv har jeg nå blitt druknet i feriebilder fra alle verdens kanter. Grunnen til at jeg fikk disse bildene er så Lyskvaliteten osv kan bli forbedret, og plukke ut de beste bildene. Jeg er godt kjent i Photoshop Cs3, men når jeg da skulle begynne å mixe og trixe med vanlige feriebilder fant jeg arbeider litt utenfor mitt felt, når jeg til vanlig driver med grafikk og design i Photoshop. Så derfor håpte jeg på noen raske steg jeg kunne ta for å få litt bedre kvalitet på bildene, hvis det finnes noe slikt Programmer jeg har til rådighet er Adobe CS3 og Adobe Lightroom. (Og uhm Paint ) -DoTisH Lenke til kommentar
buitre Skrevet 8. november 2007 Del Skrevet 8. november 2007 Er det kun lys, farger osv.. er Lightroom det beste programmet. utrolig raskt å jobbe med. Ingen vits å bruke CS3 til globale endringer eller sjekke bildekvalitet. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 9. november 2007 Del Skrevet 9. november 2007 I photoshop: Image -> Adjustments -> Levels Image -> Adjustments -> Curves Image -> Adjustments -> Color Balance Bare lek deg litt med de tre, så blir bildet fort mye bedre. En annen, bedre og litt mer proff måte å gjøre det på, er å lage adjustments layers: Layer -> new -> adjustment layer -> levels/curves/color balance Her kan du maske ut de delene av bildet du ikke vil påvirke Jeg regner med du kan det. Kanskje noen av bildenen dine trenger oppskarping, i såfall er en god løsning å bruke Smart Sharpen. Filter -> Smart Sharpen Men som sagt over, hvis du har mange bildet som trenger den samme behandlingen, går det mye raskere i Lightroom. Importer bildene, så velg Develope, og så kan du bare leke deg med de forskjellige slidersene/histogrammene/curvsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå