Gå til innhold

Noen inkassospørsmål ...

CrazyDog

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skyldte for en stund siden penger til QXL nettauksjon og fikk saken sendt til inkasso, samt sperret min konto. Jeg betalte da direkte til QXL og fikk gjenåpnet kontoen min.

Nå, etter flere måneder, er min QXL-konto igjen blitt sperret. Jeg har fått opplyst at det er fordi inkassosalæret er ubetalt, og at jeg må ta kontakt med inkassoselskapet for å betale salæret.

Spørsmålet er om jeg kan be QXL om å finne ut hva jeg skylder slik at jeg får all betalingsinfo fra dem, eller kan de henvise meg til inkassoselskapet og be meg selv finne ut av det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Bare send en mail til inkassoselskapet, eller ring de, så finner de det sikkert ut for deg.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar

Dette høres ut som en sak for inkassoklagenemda.

Regner med qxl sender ut denne type regninger per e-post, og der ser jeg et snitt for deg å spare deg for inkassosalæret, men om du har bryet er helt opp til deg.

Jeg hadde en lignende sak, bare per vanlig brev. Brønnøysundregistrene hadde sendt regning på regning til min gamle adresse og det gikk selvsagt til inkasso.

Dette fikk ikke jeg rede på før lang lang tid hadde gått og salæret var oppe i mange tusen.

Jeg sendte skriftlig klage til inkassoklage nemda, hvor jeg forklarte at jeg i god tro ikke hadde fått disse brevene, og ei heller ikke skal belastes for salæret.

Brønnøysund var ikke intressert i å trekke salæret, men det gjorde nemda.

PS: Det kan jo være de e-postene du fikk fra qxl.no gikk i spamfilteret, og eller at du har byttet e-post slik at du aldri mottok de e-postene? Dette er opptil deg!

Lykke til!

Endret av pralinaen
Lenke til kommentar

Jeg skyldte for en stund siden penger til QXL nettauksjon og fikk saken sendt til inkasso, samt sperret min konto. Jeg betalte da direkte til QXL og fikk gjenåpnet kontoen min.

Nå, etter flere måneder, er min QXL-konto igjen blitt sperret. Jeg har fått opplyst at det er fordi inkassosalæret er ubetalt, og at jeg må ta kontakt med inkassoselskapet for å betale salæret.

Spørsmålet er om jeg kan be QXL om å finne ut hva jeg skylder slik at jeg får all betalingsinfo fra dem, eller kan de henvise meg til inkassoselskapet og be meg selv finne ut av det?

Her er det tydeligvis skjedd flere glipper.

Siden QXL sendte saken til inkasso så kulle det beløpet du skyldte ikke betales inn til de, men direkte til inkassobyrået. Ikke sikkert du var klar over det? Om du snakket med QXL før du betalte så skulle de ha informert deg om dette. Og iallfall gjort deg oppmerksom på det siden de åpnet kontoen din igjen.

Men informasjonsflyten mellom inkassobyrå og de som har sendt saker til de er ikke alltid like god og "misforståelser" skjer ofte. Det viser seg jo siden det tok "flere måneder" før kontoen igjen ble sperret.

Som nevnt over her så er det altså inkassobyrået du må kontakte for å få info om hva du skylder og hvilken konto du skal betale til. Saken er "avsluttet" for QXL sin del etter at de har sendt over saken, og de får beskjed fra inkassobyrået når alt er ok, og først da kan du fortsette å handle hos de.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...