Gå til innhold

SLI eller ei

sudden_pain

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt ny maskin og har ikke lyst til å skrote alt på den gamle. Jeg lurer på om noen vet om følgende kan brukes til SLI:

Hovedkort: Asus P5K SE (Datakjedens Dinside PC september 07)

Skjermkort 1: GeForce 8800GTS 320 MB

Skjermkort 2: GeForce FX 5900XT 128 MB (gammelt kort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

1. Nei du kan ikke kjøre SLi da ditt hovedkort ikke støtter SLi, du har også bare 1stk PCI-E 16x port

2. Du kan ikke kjøre SLi med 8800-kort sammen med ditt gamle 5900xt kort. Begge kortene må ha samme GPU type.

3. FX 5900XT har ikke større for SLi. Sli teknologien begynte da Geforce 6000-serien ble lansert.

Håper dette ikke skuffer deg så mye.. :roll:

Lenke til kommentar

Kjipe greier... :(

Da er vel eneste løsningen å kjøpe kraftigere skjermkort når behovet melder seg tenker jeg? Finnes det noen øvre grense på det hovedkortet eller?

Ellers er 8800 GTS skikkelig bra foreløpig, kjører spill som en drøm på oppløsning 1600...

Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hvis du vil kjøre SLi så ser du på nyere SLI sertifiserte hovedkort. Finnes mange idag og den nyeste fra nvidia idag er 680i SLI chipsettet, den bruker LGA 775, altså Core 2 duo prossesorer og oppover passer fint til disse kortene. Det kommer enda bedre hovedkort, men du ikke kan vente så anbefaller jeg de kortene så sant du har en prosessor som passer til LGA 775 sokkelen og DDR2 minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...