svennand Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 :smile: Heisann er ute etter et skjermkort for gaming og tv-ut... Mine krav er at det må takle de nyere spill, en viktig ting som spiller inn er støynivå! kan ikke bruke noen skjermkort med "OTES" for jeg har ikke ledig ekstra plass under.... :o Ser helst at det er et Gforce 4 kort (ikke noe mx skit) prisantydning mellom 1-2000 kr.... og nei... jeg vil ikke ha ATI. (prøvd 2 forskjellige 9000 kort. dårlig spillstøtte) Hehe morsomt med dissa smiley'ene :smile: Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 og nei... jeg vil ikke ha ATI. (prøvd 2 forskjellige 9000 kort. dårlig spillstøtte) Hørt om Sapphire Radeon 9700 PRO med lyløs kjøling Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Mitt forslag må være å kjøpe det billigste og i utgangspunktet mest bråkete GF4 TI 4200 baserte kortet..., for så å bytte ut viften med en Zalman heatpipe GPU kjøler, som f.eks. Zalman ZM80A-HP. Hos www.3dfxcool.no koster det kr 240: http://www.mamut.com/3dfxcool/subdet456.htm Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 AA takke nei til Ati siden du har prQvd to stk Radeon9000 kort vil vaere synd for du gaar glipp av noe. 9000 skal visstnok vaere helt latterlige. Billige og besparte, kan ikke sammenlignes. Skal du ha noe nytte av Ati bQr du gaa for et Radeon9500/9500Pro/9700 (evt Pro, men det er schwindyrt). Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Legg gamle fordommer til side og kjøp deg et radeon9500. SÅ modder du det til et radeon9700 og har det nestbeste grafikkortet på markedet i dag til 1.500,- Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 Hadde på det modda Sapphire 9500 128mb kortet også satt på Zalman ZM80AHP + en 19dB Papst vifte. Prislapp ca 1900 for et lydløst Radeon 9700 PRO Skal selv gå for dette kjøpet. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 3. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2003 kremt... jeg har Shuttle Barebone system... =) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr som da medfører at jeg har ikke plass til noe over for der er agp en (heatpipe systemet blir dessverre altfor stort) :oops: Har erfaringer med Point of view ati radeon 9000 Sapphire ati radeon 9000 pro.... hvorfor jeg nevner det vet jeg ikke Alternativet mitt blir vel Geforce 4 med stillegående vifte. men hvilke av dem er stillegående? (merke og modell) Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 3. februar 2003 Del Skrevet 3. februar 2003 hei! har en shuttle maskin, og et GF TI4200. hadde heller ikke plass til heatpipe tingen til zalman. Og pga støy ville jeg ikke ha den viften som fulgte med POV skjermkortet. Vurderte å kjøpe en kobber løsning med vifte+fanmate. Men etter en prat med en av microplex gutta, så gikk jeg for noe annet (De sa (GARANTERTE IKKE) at den nok ville fungere om det var bra ventilasjon). Jeg bestilte den kobber vifteløse kjøleren (CM17CU) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM17CU Ser at det står at den trenger en vifte hvis det er et kraftig skjermkort. Men da det er god ventilasjon akkuratt der hvor den kjøleløsningen blir stående (CPU viften blåser ut masse luft, og den luften kommer inn langs bunnen av kabinettet...1/3 "må" forbi GPU kølingen. ) Jeg har hatt denne løsningen noen dager, og det fungerer fint! Kjøleren blir VELDIG varm hvis jeg tar av kabinett lokket. Men bare lunken når jeg har på lokket. Har ennå ikke testet temp ved spilling (der skjermkortet må jobbe masse) Lenke til kommentar
svennand Skrevet 4. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2003 :o dette hørtes veldig interessant ut! tenk å kjøle skjermkortet med noe som har 0db =) (ikke inkl cpu vifte =) ) men hva er det maks denne kjøleløsningen klarer da? tenker på i forhold til et geforce 4 4200/4800 kort....? om dette funker!!! Lenke til kommentar
Turbopus Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 Må si jeg vet ikke helt hva min kjøleløsning kan tåle. Er god ventilasjon i mitt kabinett, og har ikke opplevd noe varme. Så jeg vil tro at jeg kunne gått opp litt til noe kraftigere, men ikke særlig mye tror jeg. Zalman har heatpipe teknologi som nok vil være mer aktuelt da... Men ikke for meg, som ikke har plass i kabinettet... 0dB er fint Men hører 19dB CPU/kabinett viften da... hehe Men er til å leve med det da... Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 5. februar 2003 Del Skrevet 5. februar 2003 4800SE bråker ikke så mye, vet ikke akkuratt hvor mange Db, men er MYE stillere enn Saphire Radeon 9700 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå