Gå til innhold

Nytt skjermkort... stillegående

svennand

Anbefalte innlegg

:smile: Heisann er ute etter et skjermkort for gaming og tv-ut... :D

Mine krav er at det må takle de nyere spill,

en viktig ting som spiller inn er støynivå!

kan ikke bruke noen skjermkort med "OTES" for jeg har ikke ledig ekstra plass under.... :o

Ser helst at det er et Gforce 4 kort (ikke noe mx skit) :woot:

prisantydning mellom 1-2000 kr.... :roll:

og nei... jeg vil ikke ha ATI. :grumpy:

(prøvd 2 forskjellige 9000 kort. dårlig spillstøtte) :evil:

Hehe morsomt med dissa smiley'ene :smile: :woot::yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AA takke nei til Ati siden du har prQvd to stk Radeon9000 kort vil vaere synd for du gaar glipp av noe. 9000 skal visstnok vaere helt latterlige. Billige og besparte, kan ikke sammenlignes. Skal du ha noe nytte av Ati bQr du gaa for et Radeon9500/9500Pro/9700 (evt Pro, men det er schwindyrt).

Lenke til kommentar

kremt... jeg har Shuttle Barebone system... =) :D

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr

som da medfører at jeg har ikke plass til noe over for der er agp en (heatpipe systemet blir dessverre altfor stort) :oops:

Har erfaringer med

Point of view ati radeon 9000

Sapphire ati radeon 9000 pro....

hvorfor jeg nevner det vet jeg ikke :shrug:

Alternativet mitt blir vel Geforce 4 med stillegående vifte. men hvilke av dem er stillegående? (merke og modell)

Lenke til kommentar

hei! har en shuttle maskin, og et GF TI4200.

hadde heller ikke plass til heatpipe tingen til zalman. Og pga støy ville jeg ikke ha den viften som fulgte med POV skjermkortet. Vurderte å kjøpe en kobber løsning med vifte+fanmate. Men etter en prat med en av microplex gutta, så gikk jeg for noe annet (De sa (GARANTERTE IKKE) at den nok ville fungere om det var bra ventilasjon). Jeg bestilte den

kobber vifteløse kjøleren (CM17CU) http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZM17CU

Ser at det står at den trenger en vifte hvis det er et kraftig skjermkort. Men da det er god ventilasjon akkuratt der hvor den kjøleløsningen blir stående (CPU viften blåser ut masse luft, og den luften kommer inn langs bunnen av kabinettet...1/3 "må" forbi GPU kølingen. ) Jeg har hatt denne løsningen noen dager, og det fungerer fint! Kjøleren blir VELDIG varm hvis jeg tar av kabinett lokket. Men bare lunken når jeg har på lokket. Har ennå ikke testet temp ved spilling (der skjermkortet må jobbe masse)

Lenke til kommentar

Må si jeg vet ikke helt hva min kjøleløsning kan tåle. Er god ventilasjon i mitt kabinett, og har ikke opplevd noe varme. Så jeg vil tro at jeg kunne gått opp litt til noe kraftigere, men ikke særlig mye tror jeg. Zalman har heatpipe teknologi som nok vil være mer aktuelt da... Men ikke for meg, som ikke har plass i kabinettet...

0dB er fint :) Men hører 19dB CPU/kabinett viften da... :( hehe

Men er til å leve med det da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...